2023-12-15, 11:28
Medlem
Attacktapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, det är märkligt att läsförståelsen är så låg. Den stora skandalen i detta är att 2 vänsterblivna batikhäxor till chefer (röstar garanterat V eller MP) låtit detta fortgå under 1,5 år med kramar, rymdhjärtan o s v. Trots att en polisanmälan och orosanmälan gjordes för några månader sedan efter att ett barn fått hjärnskakning och ögonskador orsakade av detta problembarn (inlagd på sjukhus ett par dagar) har inget hänt i vänsterblivna Gbg. Vänstern tror ju att man är goda människor och att alla ska med, men det är brutal skandal att 2 vuxna kvinnliga chefer medvetet kan utsätta små barn för sånt helvete under så lång tid.
Fantiserar du alltid om vänsterkvinnor och icke-svenskar..? verkar vara en fetisch.
Citera
2023-12-15, 11:30
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ja, det är märkligt att läsförståelsen är så låg. Den stora skandalen i detta är att 2 vänsterblivna batikhäxor till chefer (röstar garanterat V eller MP) låtit detta fortgå under 1,5 år med kramar, rymdhjärtan o s v. Trots att en polisanmälan och orosanmälan gjordes för några månader sedan efter att ett barn fått hjärnskakning och ögonskador orsakade av detta problembarn (inlagd på sjukhus ett par dagar) har inget hänt i vänsterblivna Gbg. Vänstern tror ju att man är goda människor och att alla ska med, men det är brutal skandal att 2 vuxna kvinnliga chefer medvetet kan utsätta små barn för sånt helvete under så lång tid.
Verkligen.
Att ett barn med kraftiga beteendeproblem skall misshandla andra barn så grovt I 1,5 år utan åtgärder är ju helt otroligt hemskt.

Lägg sedan till traumat för alla barn som sett eller hört sina kamrater få lida.
Nej det är ofattbart för mig det här.
Som sagt. Vissa människor skall inte jobba med barn.
Den här rektorn är ett praktexempel.
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Men ändå stämmer allt jag skriver. Det behövs nämnas överallt. Hela tiden.

Flytta din smutsiga hund! Ta med dig så många du kan!
Oj. Du borde ta dina mediciner.
Jag bor nog kvar här ändå känns det som.
Citera
2023-12-15, 11:31
Medlem
Tack för ordentlig förklaring i inlägg 60. Säger tyvärr mycket om Sverige 2023. Som pedagog får du idag inte lov att ta ett barn i armen, då riskerar du din anställning. Men som avdelnings”kompis” kan våldet mot övriga barn alltså fortgå i flera år utan åtgärder? Denna historia borde gå till media där föräldrarnas perspektiv och där framför allt övriga barns vardag tas i beaktande! (Vill dock brasklappa om att det problematiska barnet bör få professionell hjälp utan att behöva hängas ut i offentligheten - det fyller ingen funktion att hänga ut det barnets eller den familjens identitet.)

Flickan med skall- och ögonbottenskador borde även traumatiserats och lida av psykiska besvär efter en så fruktansvärd händelse. Och att sedan behöva möta sin förövare som om ingenting hänt dag in och dag ut.. stackars flicka.

Kommer osökt att tänka på fallet i Skellefteå där ett äldre problembarn gav lilla Luna skador som idag gör att hon varken kan prata eller äta själv. Skolan kände väl till detta barns problematiska beteende och flertalet försök till övergrepp hade skett under åren. Ändå lät olika myndigheter detta barn fortsätta härja fritt med lilla Lunas liv och övriga barns liv som insats..
Citera
2023-12-15, 11:33
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:

Beskrivningen av rektorn är ju verkligen arketypen av en batikhäxa..

Jag blir så jävla trött på dessa inkompetenta kvinnliga rektorer som förstör allt runt omkring sig, fullständigt.
Vissa barn leker inte väl med andra barn, så är det bara!
Att låtsas som att det går att laga med den där jävla Alla ska med- grejjen är sinnesjukt!
Hon ska ju åtminstone förlora jobbet över det här, batikhoran..
Citera
2023-12-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du fortsätter älta invandrarbarn trots att det intygats flera gånger av olika nick att det är en svensk unge.

Dessutom tycker du att vi ska börja slå barn igen, som de gjorde förr. Exakt hur skulle barnmisshandel leda till en positiv utveckling i samhället?

Jag skrev klart och tydligt: tycker inte etnicitet/bakgrund är viktigast utifrån vad vi vet. Utan problemet är att rektorn på förskolan anser det vara "godhet" att låta det våldsamma barnet härja fritt och allvarligt skada de övriga.

På vilket sätt är detta att "älta invandrarbarn"?

Och nej, jag tycker inte heller att vi "ska börja slå barn igen" som någon sorts allmän regel. Dock är nuvarande system helt uppenbart helt åt helvete för långt åt det andra hållet i fall som detta. Att rektor till och med anser att det vore någon form av förtryck att punktmarkera ett barn som gång på gång misshandlar de andra barnen. Det är ju galenskap.
Citera
2023-12-15, 11:39
Medlem
Public Enemys avatar
De drabbade föräldrarna borde gå ihop och starta en egen förskola.
Ta hjälp av t.ex.montessoriföbundet så kan man nog få man hjälp med uppstart etc.
Citera
2023-12-15, 11:41
Medlem
[quote=Skevtsamhalle|86704216]
Citat:
Ursprungligen postat av Euryproctos
Jag kan berätta ingående vad det handlar om, för om man bara läser tidningsartiklarna så fattar man ingenting.
Mediernas beskrivning är vinklad och berättar bara en bråkdel.

I många år var det rena idyllen på förskolan.

Problemen började augusti 2022, då en familj flyttade från Västra Frölunda till idyllen Billdal och satte sitt yngsta barn på förskolan där.

I samma veva fick förskolan en ny rektor, en inkompetent kvinna med de rätta kontakterna.
Hon tog examen som rektor 2015 och älskar regnbågar, inredning och allas lika värde.
Hon drev en inredningsbutik vid sidan av jobbet som rektor fram till för en månad sedan.
Hennes namn är H*len Löfgr*n"

Citat från sidan 5

Men hallå, det här är väl ändå det sjukaste jag läst på länge? Säkerligen många andra som redan kommenterat det.. Men hur fasen kan man låta sitt barn gå till denna plats dagligen i mer än ett år utan att faktiskt göra något åt det som förälder eller syskon till barnet? Det är ju beskrivet som rena terrorn och att utsätta sitt egna barn för detta för att man ursäkta uttrycket "är svensk och ej vill beblanda sig in i en konflikt" som jag tolkar att det varit förrän topplocket gått är ju helt uppåt väggarna!

Stackars, stackars barn! Samt ja. Rektorn är ytterst ansvarig då denna givetvis ska se till att 5åringen som misshandlar andra ska få konsekvenser redan dag 2.

Den här artikeln är från 4. Juni 2022 - alltså två månader innan problembarnet började i förskoleklassen.. hot och våld mot personalen plus väktare som har tillkallats till förskolor 15-20ggr..

https://www.dn.se/sverige/forskollar...ald-pa-jobbet/

Problemen har funnits sen 2018..
Citera
2023-12-15, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
De drabbade föräldrarna borde gå ihop och starta en egen förskola.
Ta hjälp av t.ex.montessoriföbundet så kan man nog få man hjälp med uppstart etc.

Tänkte precis samma sak. Jag har själv erfaren av att en eller två problemungar tillåts terrorisera hela klassen och föräldrarna hävdar att detta endast är ett problem i skolan - i hemmet är barnen exemplariska.

Skolan stod handfallen så jag flyttade på mitt barn - vilket inte kändes rätt, men jag kände mig tvungen att tänka på hennes studiero istället för ”allas lika värde”.
Senast redigerad av sno 2023-12-15 kl. 12:11.
Citera
2023-12-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Beskrivningen av rektorn är ju verkligen arketypen av en batikhäxa..

Jag blir så jävla trött på dessa inkompetenta kvinnliga rektorer som förstör allt runt omkring sig, fullständigt.
Vissa barn leker inte väl med andra barn, så är det bara!
Att låtsas som att det går att laga med den där jävla Alla ska med- grejjen är sinnesjukt!
Hon ska ju åtminstone förlora jobbet över det här, batikhoran..

Nu verkar det som att batikhoran (som du kallar henne ) har fått igenom att stänga hela skolan. Så att hon skulle få sparken ser jag ju inte som troligt?! Hennes chef, arbetsgivaren dvs Göteborgs stad är väl på hennes sida? Kanske slutar med att föräldrarna får söka nya platser på andra förskolor?

Finns det dokumenterat att förskolechefen brustit i hennes rutiner? Hur många förskolepedagoger samt barnskötare finns det på förskolan?
Citera
2023-12-15, 11:54
Medlem
Förskole "pedagoger" alltså. Jag kan mycket väl tänka mig en situation där föräldrar försöker påtala oron för sitt bars välbefinnande och att det faktiskt hänt incidenter vapå pedagogerna inte kan hantera ungen och det blir ingen ändring.

Det som jag kan tänka mig är frustrerande för många föräldrar är att, speciellt förskolor, har pedagoger som är ganska frikostiga med att dela ut orosanmälningar för allt som man hör barnen berätta vilket får stora konsekvenser för föräldrarna. Men om barnen far illa på förskolan händer absolut inget.
Senast redigerad av throwaway2 2023-12-15 kl. 12:09.
Citera
2023-12-15, 11:55
Medlem
qups avatar
[quote=sno|86704748]
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle

Den här artikeln är från 4. Juni 2022 - alltså två månader innan problembarnet började i förskoleklassen.. hot och våld mot personalen plus väktare som har tillkallats till förskolor 15-20ggr..

https://www.dn.se/sverige/forskollar...ald-pa-jobbet/

Problemen har funnits sen 2018..

Vad är detta? Så problem på förskolan har funnits innan aktuellt barn började?
Citera
2023-12-15, 11:57
Medlem
Public Enemys avatar
Borde inte rektor/lärare gått till skyddsombudet och stoppat barnet från att komma till förskolan redan tidigare?
Eller bryr sig skyddsombud inte om barnen?
Jag skulle nog anmält förskolan/rektorn till alla upptänkliga instanser för vanskötsel och bristande omsorg om barnen, och krävt skadestånd
Senast redigerad av Public Enemy 2023-12-15 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in