2023-12-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Tror jag lackat ur rätt fett om mitt barn blev knivat i förskolan. Om dessutom personalen kände till problemen och inte punktmarkerade barnet. Men som sagt, det är troligen inte personalen det är fel på.

Oftast när det är problem i skolan så handlar det om en feg eller undermålig rektor. Det är rektorns uppgift att söka pengar för att klara av att ta hand om problem som uppstår.

Lackat ur rätt fett? De flesta föräldrar hade nog gjort mer än så
Citera
2023-12-15, 00:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Anledningen till denna händelse är alltså då att föräldrarna är oroliga för att deras barn skall råka illa ut i förskolan pga att de riskerar att utsättas för allvarligt våld där.

Det sitter journalisterna Klara Sävenlund och Sanna Puoskari och ljuger om i en artikel som istället framställer det som om det handlar om oförklarligt hat och hot mot skolans personal från elaka föräldrar. De refererar och vidarebefordrar då uppgifter från lika ljugande företrädare för lärare i form av Andrea Meiling som understöds av den ljugande företrädaren för kommunen Maria Vidlund i den lögnaktiga artikeln som går ut på att problemet här är personalens trygghet - när det i själva verket handlar om barnens trygghet eller i själva verket bristen på den.
Citera
2023-12-15, 00:21
Medlem
Alla som direkt ger sig på föräldrarna. Man vet inte vad som hänt. Skolor och förskolor idag klarar inte att ge trygghet och personalen oftast utländska kvinnor kan inte förmedla info mm. Så det kan leda till enorm frustration för föräldrar så man ska akta sig för att fördöma innan man vet allt. Det kan vara att de blir ”rädda” for att slippa argumentera eller klarar att föräldrar ställer krav.
Citera
2023-12-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Anledningen till denna händelse är alltså då att föräldrarna är oroliga för att deras barn skall råka illa ut i förskolan pga att de riskerar att utsättas för allvarligt våld där.

Det sitter journalisterna Klara Sävenlund och Sanna Puoskari och ljuger om i en artikel som istället framställer det som om det handlar om oförklarligt hat och hot mot skolans personal från elaka föräldrar. De refererar och vidarebefordrar då uppgifter från lika ljugande företrädare för lärare i form av Andrea Meiling som understöds av den ljugande företrädaren för kommunen Maria Vidlund i den lögnaktiga artikeln som går ut på att problemet här är personalens trygghet - när det i själva verket handlar om barnens trygghet eller i själva verket bristen på den.
Spot on!
Citera
2023-12-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Unge med viss problematik?
Tja, jag hade väl också blivit skogstokig om det är en psycho kid som tex viftat med kniv mot de andra ungarna.
Finns inte på kartan att svenska systemet på nåt vis skulle flytta eller isolera psykfallet, istället ska det tyckas synd om och försöka få in ungen i gruppgemenskapen, utan minsta tanke på gruppens välbefinnande.
Det är väl det enda jag kan tänka mig om det nu är svenska föräldrar som fått nog?
Är det MENA/afrikanska föräldrar så kan orsaken vara vad som helst, räcker med minsta lilla för att gapa och skrika, uttala dödshot och uttrycka sin vilja att knolla allas mammor...
Så är det överallt nu eftersom det inte finns specialklasser ALLA ska trängas ihop. Vet på nära håll. Unge får psykutbrott varje dag klassen traumatiserad men ”offras” för en inkludering
Citera
2023-12-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Tror jag lackat ur rätt fett om mitt barn blev knivat i förskolan. Om dessutom personalen kände till problemen och inte punktmarkerade barnet. Men som sagt, det är troligen inte personalen det är fel på.

Oftast när det är problem i skolan så handlar det om en feg eller undermålig rektor. Det är rektorns uppgift att söka pengar för att klara av att ta hand om problem som uppstår.

Har ett barn knivhuggits av ett annat barn alltså! Ja det lär bli stor uppståndelse.

Tragiskt och hoppas barnet överlever.
Citera
2023-12-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollipop11
Finns ett barn med svår problematik på en av avdelningarna, där övriga vh inte tycker att situationen är hållbar eller säker för sina egna barn.
Stöttar föräldrarna!
Citera
2023-12-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Är det någon verksamhet som inte är "skyddad verkstad" så är det ju förskola och skola. All skolpersonal får allsköns klagomål, åsikter och föräldrar som "öppnar käften" återkommande, löpande, året om. Upprörda föräldrar, arga föräldrar, och även hot. Ingen förskola/skola undgår detta. Påstridiga, gapande föräldrar är en stark orsak till att många lärare lämnar yrket pga man orkar fan inte med det till slut. Föräldrar ser sig numera som kunder gentemot skolan, och kunden har alltid rätt. Och tycker att skolan ska anpassa sig efter föräldrars åsikter. Utan någon som helst insikt i hur skolan fungerar, vilka lagar som styr osv.

Att det satts in ett skyddsstopp tyder snarare på att någon/några föräldrar gått över gränsen rejält gentemot personalen. På ett sätt som sticker ut från det "vanliga" tjatet, hatet och gapandet som föräldrar bidrar med, det där som förskolepersonal/skolpersonal hanterar varje dag, varje vecka, år ut och år in.

Jag är förälder och börjar ledsna rejält på den här typen av kommentarer fr Förskolans personal. I veckan myntade jag ett uttryck.
"Inför gud och förskolan är man maktlös".

Och det handlar om att personal tar sig friheten att bestämma saker om mitt barn som de inte har kompetens nog att göra. Sist jag kollade har nämligen förskolans personal barnskötareutbildning. Möjligen med lite tur förskollärare-examen (brukar finnas en per avdeldning). Ändå tror sig personalen på min förskola även sig ha examen från läkarprogrammet då de hejvilt ställer diagnoser på felaktiga grunder , även ordinerar provtagning och behandling. Ett kul exempel på det var påstådd ögoninflammation som visade sig vara orange köttfärssås, som de även krävde skulle behandlas med ögonsalva innan barnet var välkommen åter. Eller när de tror sig stå över läkares/sjuksköterskas bedömning som det finns jounrnal på och förbjuder barnet att vara i förskolan trots att barnet enligt vårdpersonal inte är smittsam. Då ledsnar jag. Nu vet jag inte vad som hänt i detta fall. Men jag är bara så jävla trött på det överförmynderi som bedrivs av förskolans personal för att slippa ha barnen där.
Citera
2023-12-15, 00:58
Medlem
LaLocas avatar
Skintebo förskola.
Citera
2023-12-15, 01:15
Medlem
Jag kan berätta ingående vad det handlar om, för om man bara läser tidningsartiklarna så fattar man ingenting.
Mediernas beskrivning är vinklad och berättar bara en bråkdel.

I många år var det rena idyllen på förskolan.

Problemen började augusti 2022, då en familj flyttade från Västra Frölunda till idyllen Billdal och satte sitt yngsta barn på förskolan där.

I samma veva fick förskolan en ny rektor, en inkompetent kvinna med de rätta kontakterna.
Hon tog examen som rektor 2015 och älskar regnbågar, inredning och allas lika värde.
Hon drev en inredningsbutik vid sidan av jobbet som rektor fram till för en månad sedan.
Hennes namn är H*len Löfgr*n

Augusti 2022
Det nya problembarnet, som idag är endast 5 år gammalt, satte direkt igång att misshandla de andra barnen.
Det visar sig att en liten 5-åring, som är storvuxen och mycket lång för sin ålder, kan vara helt vansinnigt brutal. Till saken hör att barnet har drabbats av kombinationen grav empatistörning och närmast obefintlig impulskontroll. Han ger sig på allt och alla i sin närvaro, allt från små 1-åringar till jämngamla 5-åringar.
Våldet är rått och hänsynslöst, med sadistiska inslag.
Spontant, utan anledning flyger han på andra barn.
Han spottar på dem, biter dem, slår dem med händer och tillhyggen, stampar på dem när de ligger ner och hoppar på dem med hela sin tyngd när de ligger på marken, stryper dem så de blir blå i ansiktet.
Han hånflinar när han blir upptäckt. Det blir inga konsekvenser i Sverige 2023 för sådant beteende, så det fortsätter. "Nej men lille vän, så kan du ju inte göra." Saft, bullar, armband.

Föräldrarna till alla de andra barnen, som blir slagna, blir naturligtvis upprörda när barnen kommer hem med bitmärken, blåmärken och sår. Föräldrarna försöker prata med personalen om det.
Personalen säger att "ett barn" slagit deras barn, men de får inte säga vilket, för det är sekretess.

Men eftersom våldet, som aldrig förut funnits på den lugna förskolan, bara fortsätter går det inte att lägga locket på. Fler och fler blir utsatta. Barnen pratar själva. Föräldrar bevittnar med egna ögon de hänsynslösa påhoppen som sker när barnen är ute på gården. Det går inte att dölja något som händer hela tiden, konstant. Bilden klarnar att det är ett enda barn som är förövaren.
Föräldrarna möts av en vägg av tystnad av personalen och vänder sig istället till rektorn,
H*len Löfgr*n

Rektor H*len Löfgr*n bemöter föräldrarnas oro och upprördhet med fina ord och paragrafer från bakom sin datorskärm, endast via e-post. Telefon är för jobbigt. Hon vill tänka på regnbågar och inredning. Men hon lovar att nu ska det bli ordning, jajamensan, det var minsann den FÖRRA rektorns fel säger hon. Men nu har hon tagit tag i det och ordning ska det bli.

Men inget händer, bara vackra ord. Alla ska med, även de våldsamma. Det är ju synd om dem.
Det fortsätter så här i MÅNADER, hela hösten 2022, våren 2023, fortsätter in i hösten 2023
Alltså ETT OCH ETT HALVT ÅR.
Problemen eskalerar. Fler barn blir misshandlade. Våldet blir grövre och grövre.
Många barn vill inte gå till dagis, för de blir misshandlade där. De är rädda för problembarnet.
De sover dåligt om nätterna. De gråter när de ska till dagis.
Barnet: "Mamma jag vill inte gå till dagis för A slår mig, han slog lille Ja**s igår, hårt i ryggen"
Mamma, förfärad: "Men lille Ja**s är ju bara 1 år gammal och kan inte gå, slog han honom?
"Vad gjorde fröken då???"
"Ja fröken hon fick bråttom att putta undan A och sade att så får du inte göra men A bara flinade"

Personalen ber rektorn om hjälp, de klarar inte av situationen, men de får ingen hjälp.
"Man får inte punktmarkera någon, det är att peka ut. Allas lika värde...Det är synd om honom"
(Regnbågar och heminredning. Allas lika värde. Synd om lille A)
Istället blir personalen VARNADE av rektorn att de inte får prata med föräldrarna - det råder SEKRETESS!

Barnen fortsätter att bli misshandlade dagligen, våldet är så plötsligt att personalen inte hinner stoppa det. De FÅR INTE punktmarkera barnet. Inte peka ut någon! Fler och fler föräldrar blir upprörda över sina misshandlade barn.

Hösten 2023 angriper problembarnet en annan liten flicka och misshandlar henne så grovt att hon hamnar på sjukhus i två dagar. Det sker utanför förskoletid. Ögonbottenskador, hjärnskakning.
Orsakat AV EN FEMÅRING.
Det visar sig att problembarnet A får lov att vara ensamt ute och leka oövervakat, trots sina psykopata tendenser.
Det leder till en polisanmälan samt en orosanmälan till soc.

Ingen åtgärd på förskolan dock över huvud taget. Allas lika värde! Ingen får uteslutas!
Där kan han härja fritt och fortsätta misshandla sina kamrater, flera av vilka nu inte vågar gå dit längre.
Man FÅR nämligen inte stänga av ett förskolebarn, även om det så knivmördar sina jämnåriga.
Fråga: -När får man stänga av ett barn från dagis?
Svar: -När föräldrarna inte betalar avgiften!
Då stängs barnet av direkt, adjöss, kom inte hit!
Så länge föräldrarna betalar så får barnet gå dit, oavsett hur det beter sig. Misshandla på.
Peta andra barn i ögonen, strypa dem, boxa bäbisar i ryggen. Kul tycker A.
Hel*n L*fgren ser bara regnbågar. ALLA SKA MED!

I villaområdet vågar inte småbarnsföräldrarna släppa ut sina barn ensamma längre, eftersom A ger sig på andra små barn och han har inga spärrar.

Problembarnet HOPPAR PÅ ETT ANNAT BARN på marken så att revbenen knäcks.
Rektorn gör ingenting. Regnbågar och inredning. Dumma föräldrar som bara klagar.

Personalen blir mer och mer klämd mellan föräldrar och rektor.
Rektorn hålls om ryggen och skyddas av sin chef på kommunen, M*lin H*llrönn Th*ng
De vägrar ha några gruppmöten med föräldrar, för det vågar de inte.
De hänvisar till att man inte kan ha möten om ANDRAS barn.
Föräldrarna säger att de vill ha ett stort allmänt möte om den allmänt otrygga situationen på förskolan.
Det vägrar rektorn och hennes chef.
De har kommit på att om de delar upp föräldrarna och tar enskilda möten så kommer de lättare undan med sitt skitsnack. Missnöjet växer, det kokar i leden. Man knyter bara näven i fickan så länge när det gäller ens egna barn. Hel*n vet inte vilken skitstorm som är på väg.

12 december 2023
Förskolan har inte löst problemet på ett och ett halvt år. Det har istället förvärrats.
Rektorn försöker sopa problemen under mattan.
Till slut är det så många föräldrar till så många misshandlade barn att proppen rinner ur.
De är desperata. Klämda mellan kärleken till sina misshandlade, rädda barn, ett våldsamt barn och en idiot till rektor, som inte gör ett skit, utan gömmer sig och hotar alla som klagar.
Föräldrarna drar igång på allvar.
De samlar sig allihop, börjar ringa och skriva brev till allt och alla på ansvariga poster i samhället i hopp om hjälp. De kräver allihop möten med rektorn.

Rektorn får panik.
Hon drar i bromsen. Vilken broms? Jo, den fackliga bromsen.
Personalen tycker ju det är jobbigt att hantera arga föräldrar som kräver svar och de klagar hos rektorn. Rektorn ser sin chans. Hon kontaktar facket och sedan ber REKTORN alla föräldrar att hämta sina barn. Hon stänger hela förskolan.

Tidningarna får nys om det och vad gör de?
Jo, de rapar upp exakt vad facket har sagt till dem.
"Våra stackars medlemmar har det jättejobbigt på arbetet, föräldrarna är dumma"
Föräldrarna, som efter 1½ år har fått nog och sätter ner foten, PÅ ETT FREDLIGT SÄTT, är jättedumma.
Ingen har hotat dem, men personalen (rektorn) KÄNNER SIG HOTAD
Det är synd om personalen. Vuxna människor, som inte klarar att känna sig ifrågasatta.

Men att alla barnen har blivit misshandlade, blåslagna och kränkta i över ett år, det skiter väl alla i?
Vem fan bryr sig om barnen och föräldrarna?
De ska bara böja sig fram, dra ner brallorna och ta emot.
"Bit i något och tänk på kungen och drottningen så känns det inte så mycket när
M*lin H*llrönn Th*ng och H*lene Löfgr*n rövknullar dig med en ananas"
ALLA SKA MED !!!!

Hoi poloi sitter hemma i soffan och sväljer vad de läser utan att ifrågasätta.
"Oj oj vilka dumma föräldrar" "Att folk kan med"
"Det är säkert mångkulturen" (På en förskola i BILLDAL med 99% svenska barn)
"Nää, det är SD's fel!" (Före SD blev ju inte föräldrar arga när deras barn for illa) whoco5:

Nej, det är ett barn med stora problem, som egentligen kräver massiva insatser, och en idiot till förskolechef.
Föräldrarna är helt normala människor som tröttnat på att få sina barn misshandlade.
Men det är väl för jobbigt för D.N och G.P och Marcus Oscarsson att gräva i det, enklare att gå full Aftonbladet och skylla på dumma föräldrar och länka till vad andra skriver.

Välkommen till Sverige år 2023.
Vi har skapat det själva.
Schlaraffenland.

TL-DR för de som inte orkar/vill:
1. Problembarn med grova empatistörningar misshandlar andra barnen grovt i över ett års tid.
2. De andra barnens föräldrar blir upprörda och vänder sig till rektorn för att få hjälp.
3. Rektor H*len Löfgr*n gör ingenting.
4. Rektorns chef på kommunen M*lin H*llrönn Th*ng håller rektorn bakom ryggen och skyddar henne.
5. Problemen fortsätter. Barnet blir ännu mer våldsamt. Allvarliga skador. Rektorn gör ingenting.
6. Personalen hamnar i kläm mellan rektor, som hotar dem med repressalier om de pratar med föräldrarna om vad som händer, och de förtvivlade föräldrarna.
7. Föräldrarna (20-30st) går till slut ihop och sätter ner foten. De vill inte ha sina barn misshandlade på dagis varje dag. De protesterar fredligt. Inga hot.
8. Rektorn får panik. Facket drar i skyddsstoppet. Media ser endast sista händelsen i kedjan och det är vad de basunerar ut.

Medverkande:
M*lin H*llrönn Th*ng
facebook /malin.hellronntheng

H*len Löfgr*n
Uggled*ls Byv*g 29

facebook /profile.php?id=1550555282
linkedin /in/helen-l%C3%B6fgren-059776262?trk=public_post_feed-actor-name
twitter /lenloof?lang=en
https://goteborg.se/wps/portal/enhet...rskola/kontakt
Senast redigerad av Euryproctos 2023-12-15 kl. 01:17. Anledning: Felstavningar
Citera
2023-12-15, 01:38
Medlem
Om det stämmer är jag inte förvånad alls. Det är så det funkar i svenska skolan idag... Den ungen kommer att mörda någon snart, är bara en tidsfråga. Då kanske han blir flyttad till en annan skola, där han kan fortsätta som förut.
Och är det så grovt så är det bara en tidsfråga innan han kommer på vad en kniv kan göra...
Citera
2023-12-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Jag är förälder och börjar ledsna rejält på den här typen av kommentarer fr Förskolans personal. I veckan myntade jag ett uttryck.
"Inför gud och förskolan är man maktlös".

Och det handlar om att personal tar sig friheten att bestämma saker om mitt barn som de inte har kompetens nog att göra. Sist jag kollade har nämligen förskolans personal barnskötareutbildning. Möjligen med lite tur förskollärare-examen (brukar finnas en per avdeldning). Ändå tror sig personalen på min förskola även sig ha examen från läkarprogrammet då de hejvilt ställer diagnoser på felaktiga grunder , även ordinerar provtagning och behandling. Ett kul exempel på det var påstådd ögoninflammation som visade sig vara orange köttfärssås, som de även krävde skulle behandlas med ögonsalva innan barnet var välkommen åter. Eller när de tror sig stå över läkares/sjuksköterskas bedömning som det finns jounrnal på och förbjuder barnet att vara i förskolan trots att barnet enligt vårdpersonal inte är smittsam. Då ledsnar jag. Nu vet jag inte vad som hänt i detta fall. Men jag är bara så jävla trött på det överförmynderi som bedrivs av förskolans personal för att slippa ha barnen där.

Fast det där stämmer ju inte det du skriver.
Pedagoger får INTE ta vilka diskussioner som helst på egen hand med vårdnadshavare. Och även om personalen själva ser att ett barn har en diagnos och behöver ha stöd och någon egen som stlttar så kan de inget göra om vårdnadshavarna vägrar se att deras barn har problematik. Oftast är det 3 pedagoger på en avdeling med upp till 26 barn, alla dessa ska dem ha koll på. På eftermiddagarna är det oftast bara 2 pedagoger som jobbar.
Utan utredning på barnet och en fastställd diagnos så kan förskolan inte få någon extra personal till barnet.
Varje incident som sker ska anmälas och rektor informeras. Möten med föräldrar mm. Anmälan görs vid upprepade incidenter men även om det är större. Anmälan görs till socialen.
Rektorerna på förskolorna får inte säga upp barn från deras placeringar vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in