2023-12-15, 10:19
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZgulz
Ungen i fråga kommer från en svensk familj med svenska namn och efternamn. Förskolan ligger i ett område som är till 95% svenskt... Typ. Stenkast från några av Göteborgs mest exklusiva villor.

Hur vet du det, gissar du bara för att området är övervägande svenskt?
Citera
2023-12-15, 10:19
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Som vanligt ljuger media för att beskylla föräldrarna.

DN.se https://www.dn.se/sverige/forskola-i...r-skyddsstopp/

Nyligen uppkommen? Enligt tråden har detta pågått över ett år utan förbättring? Vad fan gör barnets föräldrar då? De måste ju ta ut ungen ur förskolan och sätta den på ett behandlingshem för fan. Jag lider för med alla föräldrarna på denna förskola, vilken mardröm

TVÅ VECKOR är väl nyligen?

"– Det handlar om ett föräldradrev med tydliga hot mot personalen, säger Andrea Meiling vid fackförbundet Sveriges lärare."

"Maria Vidlund säger att det här är en nyligen uppkommen situation, som eskalerat under de senaste två veckorna. Även om det bara rör en avdelning har hela förskolan stängts tillsvidare."
Citera
2023-12-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan garantera han utvecklat njutelse för slå andra när fått hålla på i över 18 månader utan nåt sorts straff .

Jag kan nog, dessvärre, hålla med dig även om detta.
Citera
2023-12-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur vet du det, gissar du bara för att området är övervägande svenskt?

Jag gissar inte. Jag vet.
Tänker inte hänga ut någon men jag har så pass mycket information om detta fallet och barnet i fråga att jag vet.
Citera
2023-12-15, 10:30
Medlem
[quote=Euryproctos|86702227]Jag kan berätta ingående vad det handlar om, för om man bara läser tidningsartiklarna så fattar man ingenting.
Mediernas beskrivning är vinklad och berättar bara en bråkdel.

I många år var det rena idyllen på förskolan.

Problemen började augusti 2022, då en familj flyttade från Västra Frölunda till idyllen Billdal och satte sitt yngsta barn på förskolan där.

I samma veva fick förskolan en ny rektor, en inkompetent kvinna med de rätta kontakterna.
Hon tog examen som rektor 2015 och älskar regnbågar, inredning och allas lika värde.
Hon drev en inredningsbutik vid sidan av jobbet som rektor fram till för en månad sedan.
Hennes namn är H*len Löfgr*n"

Citat från sidan 5

Men hallå, det här är väl ändå det sjukaste jag läst på länge? Säkerligen många andra som redan kommenterat det.. Men hur fasen kan man låta sitt barn gå till denna plats dagligen i mer än ett år utan att faktiskt göra något åt det som förälder eller syskon till barnet? Det är ju beskrivet som rena terrorn och att utsätta sitt egna barn för detta för att man ursäkta uttrycket "är svensk och ej vill beblanda sig in i en konflikt" som jag tolkar att det varit förrän topplocket gått är ju helt uppåt väggarna!

Stackars, stackars barn! Samt ja. Rektorn är ytterst ansvarig då denna givetvis ska se till att 5åringen som misshandlar andra ska få konsekvenser redan dag 2.
Citera
2023-12-15, 10:39
Medlem
Om inget drastiskt görs NU, kommer detta barn ha mördat ett annat barn innan han fyllt tio år.
Citera
2023-12-15, 10:48
Medlem
Liten nypa salt bör man kanske ta till de här uppgifterna.

Medelklassföräldrar är Sveriges mest lättkränkta människor. Vet en förälder som lyckades få kommunen att helt förbjuda mjölkprodukter av något slag på förskolan pga av att föräldrarna var rädda för att mjölkprotein på något sätt skulle färdas i luften och döda deras allergiska barn.

Sannolikt rör det sig här om ett bråkigt barn med beteendestörning, det är ganska vanligt på förskolor. Sedan har föräldrarna hetsar upp varandra och i återberättandet har barnet i princip försökt mörda flera av sina skolkamrater medan personalen tittade på.

Vilket såklart sannolikt inte stämmer. Men när viskleken och drevet börjar gå i föräldragrupper kan de bli helt hysteriskt överbeskyddande av sina barn.
Citera
2023-12-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZgulz
Ungen i fråga kommer från en svensk familj med svenska namn och efternamn. Förskolan ligger i ett område som är till 95% svenskt... Typ. Stenkast från några av Göteborgs mest exklusiva villor.
Nja Skintebo är väl inte nått rikemanställe direkt.
Små fula radhus och lägenheter ligger där.
Fast visst finns det folk med pengar där med i närheten.
Fast skulle tippa på svensk unge om inte dom har skeppat in honom från ghettot.
Citera
2023-12-15, 10:53
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Har absolut noll problem med att tro på att svenska föräldrar kan hots en förskola till skyddsstopp.

Det har hänt i princip noll gånger under min livstid. Faktiska hot mot förvaltningsmyndigheter från ett kollektiv av vanliga föräldrar har knappt hänt i modern tid i Sverige, så ovanligt är det. Det finns en anledning till att denna nyhet blivit en sån snackis i media.
Senast redigerad av fluff995 2023-12-15 kl. 10:56.
Citera
2023-12-15, 10:53
Sånna här konflikter måste man räkna med när man tar in 2,5 miljoner skrupelfria blattar och muslimer.

Var och när i hela världshistorien har dessa levt i harmoni med andra utan konflikter?! Varför skulle Sverige vara skyddat?
Citera
2023-12-15, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Gulligt med mångas naiva bild av hur svenska föräldrar är. Medelklass-Svensson blir ju för fan kränkta av att barn inte får fläsk i förskolan eller om barnen behöver äta grönsaker en dag.

De flyttar sina barn om de Gud förbjude skulle behöva umgås med rasifierade 4-åringar eller om de tvingas åka hem från jobbet när barnen är sjuka.

Så fort det avslöjas att nån manlig personal någonstans i Sverige förgripit sig på barn, så kan föräldrarna på en helt annan skola i en helt annan del av landet börja dreva mot nån stackars manlig förskollärare som utpekas som potentiell pedofil.

Har absolut noll problem med att tro på att svenska föräldrar kan hots en förskola till skyddsstopp.

Självklart ska barnen få fläskkött. Det har vi ätit i tusentals år. Ta din smutsiga jävla kebab och flytta hem istället.

Självklart vill man heller inte att sina barn ska gå i skolan med skrupellösa och lågbegåvade blattebarn utan uppfostran från muslimska kulturer. De har redan fått oss rasa i PISA-mätningarna och de stör andra barn i klassrummet.

De hör helt enkelt inte hemma i Sverige. Inse det. De passar inte in och kommer aldrig att göra det. De kommer alltid klassas som tredje klassens medborgare.

Flytta eller acceptera läget, smutsiga hund.
Citera
2023-12-15, 11:00
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Om det är sant vad du skriver så är ungen ett solklart fall för BUP.
Sen kan man undra vad det är för föräldrar som väntar 1,5 år innan de sätter ner foten.
Är det ingen som har gjort orosanmälan under den tiden?
Att ungen ifråga tillhör en exotisk etnicitet är väl knappast en vågad gissning?
Så är det. Detta problem är inte enbart att det störda barnet inte får gränser på dagis. Det barnets FÖRÄLDRAR måste få gränser. REKTORN måste få en gräns av alla föräldrar som måste ryta till.

Allting är en enda, typiskt svensk, "inga gränser"-cirkus som omedelbart, redan dag Ett, hade kunnat stoppas av vuxna, aktiva, män med pondus som vill barnen väl. Det är inte att vilja barn väl, att tillåta våld. Det är tvärtom att hata människor, att utsätta dem för detta tolerans-experiment.

Den rektorn är en katastrof och en människo-hatare. Alltså den absoluta motsatsen till vad hon själv tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in