2023-12-15, 11:27
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Har köpt kläder på nätet som ja tänkt ha som belöning vid 129kg. Så ja har lite pepp att fortsätta med shakes.
Det är kul att köpa nya kläder i mindre storlek som passar. Det är viktigt att känna sig fin och att man känner att man kan rycka upp sig. Nu visar du ju dessutom för kirurgen att du kan gå ner i vikt och på det sättet att du är en lämplig kandidat. Känns det som att du vaknat till?
Citera
2023-12-15, 11:37
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Har köpt kläder på nätet som ja tänkt ha som belöning vid 129kg. Så ja har lite pepp att fortsätta med shakes.

Har fått byta ut hela min garderob i och med min viktnedgång. Inte helt billigt. Underkläder, jackor och allt. Tom skorna, mina fötter har krympt. Det är en morot för att jag ska hålla vikten.
Tänker göra en satsning till våren att gå ner några kilon till för att få min drömkropp.
Citera
2023-12-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Det är kul att köpa nya kläder i mindre storlek som passar. Det är viktigt att känna sig fin och att man känner att man kan rycka upp sig. Nu visar du ju dessutom för kirurgen att du kan gå ner i vikt och på det sättet att du är en lämplig kandidat. Känns det som att du vaknat till?
Ja, jag mår mycket bättre nu. Både psykiskt o fysiskt.
Mer uthållig o stark att inte ge upp trots motgångar o snedsteg på vägen. Viktigast är att man fortsätter framåt med nya tag o kämpar för att komma till en bättre framtid. Tycker jag i alla fall.

Klädes paketen är uthämtade från posten o ligger o ropar på mig... kommer inte ens ihåg vad för kläder ja köpt men ja hoppas dom passar annars blir de lite tråkigt.

Bara några kg till sen får ja öppna det.

Btw så har min sömn blivit fucked... vet inte vad de beror på men vaknar klockan 4 varje morgon o känner mig pigg o klarvaken utan chans till att ens försöka somna om... dagarna blir otroligt långa och jag vet inte vad ja ska göra vaken så tidigt. Någon som har något tips eller råd?
Vill i alla fall sova till 7 eller 8. Men senaste 2 veckorna vaknar ja prick fyra på morgonen.. är de för Strattera? Får man mer energi av att vara i ketos?
Har Propavan slutat ge mig effekt?

Tacksam för svar.

Hoppas ni andra får en fin helg!
Citera
2023-12-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Har fått byta ut hela min garderob i och med min viktnedgång. Inte helt billigt. Underkläder, jackor och allt. Tom skorna, mina fötter har krympt. Det är en morot för att jag ska hålla vikten.
Tänker göra en satsning till våren att gå ner några kilon till för att få min drömkropp.

Oj! Kul men dyrt. Lite små jobbigt om man har en begränsad budget men man sparar ju in på all skräpmat o godis man låter bli att köpa...
Hur mycket har du tänkt gå ner?
Citera
2023-12-15, 23:16
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Mer uthållig o stark att inte ge upp trots motgångar o snedsteg på vägen. Viktigast är att man fortsätter framåt med nya tag o kämpar för att komma till en bättre framtid. Tycker jag i alla fall.

Klädes paketen är uthämtade från posten o ligger o ropar på mig... kommer inte ens ihåg vad för kläder ja köpt men ja hoppas dom passar annars blir de lite tråkigt.

Btw så har min sömn blivit fucked... vet inte vad de beror på men vaknar klockan 4 varje morgon o känner mig pigg o klarvaken utan chans till att ens försöka somna om... dagarna blir otroligt långa och jag vet inte vad ja ska göra vaken så tidigt. Någon som har något tips eller råd?
Vill i alla fall sova till 7 eller 8. Men senaste 2 veckorna vaknar ja prick fyra på morgonen.. är de för Strattera? Får man mer energi av att vara i ketos?

Tacksam för svar.

När går du och lägger dig? Hur länge sover du? Ibland kan sömnen vara lite störd.
När tar du strattera?
Gör du något på dagen som tröttar ut dig?
Citera
2023-12-16, 01:25
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:

Tacksam för svar.

Strattera 100 %
Citera
2023-12-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Strattera 100 %
Ja vill inte sluta ta min Strattera... men är otroligt trött på att vakna såhär tidigt. Va ska ja göra?
Citera
2023-12-16, 04:24
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ja vill inte sluta ta min Strattera... men är otroligt trött på att vakna såhär tidigt. Va ska ja göra?
Tja du, det är en bra fråga!

Edit, jag vill inte somna vid 5 varje morgon, vad ska jag göra!
Senast redigerad av DisposableGarbage4 2023-12-16 kl. 04:38.
Citera
2023-12-16, 04:36
Avslutad
Citat:
Vet inte om ja kommer äta julbord eller inte. Är rädd att gå upp allt igen på några få dagar bara. Vet inte hur ja ska göra? Tips?

Om du ändå inte kan njuta av julbordet på grund av oron är det då inte bättre att låta bli?

Jag kommer inte göra nån stor grej vid jul eller nyår. Det blir enstaka av det jag verkligen tycker om.
Citera
2023-12-16, 04:47
Avslutad
Länge sen jag skrev. Tappade sugen lite på grund av diverse.

Men jag har fortsatt om än mer privat.

Tappat ett par kilon sen sist men desto mer synliga resultat. Lång bit kvar och det går inte alls så fort som jag vill , men det går åtminstone framåt.

Har ingen bra rutin för mat, men har lyckats få värken i magen till att bli avsevärt mindre. Från att ha gråtit av smärtan varje dag i månader dygnet runt är den nu hanterbar på ett helt annat vis.

Har fortsatt promenera och har i stort sett snittat 15-20 tusen steg per dag sista månaderna, klarar uppförsbackar och terräng på ett mycket bättre vis, lite starkare och med lite bättre självtillit.

Jag har en plan inför jul om mat och det känns som en lättnad.
Citera
2023-12-16, 04:49
Avslutad
Citat:

Tacksam för svar.

Skönt du ändå ser framsteg. Trevlig helg till dig
Citera
2023-12-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Tja du, det är en bra fråga!

Edit, jag vill inte somna vid 5 varje morgon, vad ska jag göra!

Ta magnesium, surkörsbärs kapslar, melatonin, lyssna på lugn musik, ha en skönt bäddad säng som lockar. Undvik att sitta fast vid mobilen eller datorn.
Bestäm dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in