Citat:
Ursprungligen postat av
SivansLillebror
Mitt barn som är 20 är varken introvert eller försiktig, hen har ett stort kontaktnät och både känd och populär inom sin sport, men skulle hen försvinna spårlöst så skulle det inte finnas någon som skulle skriva en enda rad här.
Antalet vänner som hen har på facebook är dessutom färre än antalet som Elliott har, på snapchat däremot plingar det i ett. Och hade hen någonstans att vara en tid och dag så ska man inte inbilla sig att vädret sätter stopp. Då ska det verkligen vara stopp på grund av olycka eller liknande. Inte heller ska man utgå från att hen har ström i mobilen, eller för den delen ens ha den med sig överallt. Men min unge kanske är unik där.
Jag har en som är 22 också, samma där.
Den som är 31år däremot, full pott på facebook, 1700 vänner, mobilen är aldrig urladdad. Kanske är det en generationsfråga vad som är troligt eller inte.
Den naturliga frågan blir såklart, hur kan du vara så säker på att ingen skulle skriva något här? Nu tänker jag inte bara på de hen umgås med regelbundet, utan även klasskompisar, lagkamrater, spelare i andra lag, tränare, lärare, hens/era grannar, hens tandläkare, hens bilmekaniker och alla andra hundra, eller tusentals människor som haft kontakt med din 20åring?
För så är det i Elliots fall, inte en kotte har yttrat sig.
Om man googlar på hans namn så får man inte heller fram något, vilket jag antar att man gör om man googlar på din 20 årings namn?
Men absolut är det olika.. som nån skrev så finns det trådar där det kommer fram mer om hemlösa än det gör om Elliot. Jag är absolut inte ute efter nåt skvaller, jag skulle vilja ha fakta om hur han är som person.. tex vilka intressen han har, introvert eller extrovert, singel eller partner och såna saker. Svammel som "jag hörde av en som hörde av en annan att han är kriminell" gynnar inte tråden överhuvudtaget.