2023-12-14, 22:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
ja med all säkerhet har putin tagit intryck av kim
Jong un,,nästa steg är att han börjar förbereda nån unge att ta över makten,,,

Har inte sett ens en antydan till att det skulle finnas nån efterträdare. det är lite symptomatiskt bland diktatorer, dom vi inte ha nån som får för mycket makt med risken att dom tar över. När Putin dör kommer det nog bli ett maktvakuum utan dess like och en blodig maktkamp kommer.
Citera
2023-12-14, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag kan känna din frustration.
Du behövs i tråden så ta djupa andetag.

Hoppet lever, nya paket! Och inte bara det. Jag tror och anar att mer görs i Europa än vad vi vet.
Hoppas mina aningar stämmer. Tror de fattat att de måste ta över ansvaret nu från USA.
USA kommer finnas kvar-men det huvudsakliga ansvaret ska ligga hos oss själva.
Fort går det kanske inte men å andra sidan är RU begränsade och har fullt upp ändå.

Och jag önskar jag hann skriva mer eftersom det finns flera inlägg jag önskar kommentera.
Får se om jag hinner senare.
Du har alldeles rätt i att huvudansvaret för att stoppa det ryska erövrarvansinnet måste ligga på oss européer då det är vi som är hotade på ett helt annat sätt än USA.

Problemet med det är vår oenighet i Europa.

Vi har sovjetromantiserande stater som Slovakien, utpressarlandet Ungern som säger sig ha traditionella värderingar likt putin, balkanländerna som skulle inget normalt land vilja hålla i handen när det krisar, islamisturkiet är ute ur bilden, Tyskland verkar forsatt ha hållhakar på sig från ryzzland, Schweiz leker neutralt pga oligark-konton i sina banker. Osv. Osv.

Samtidigt förser skitländer som Iran, mordkorea och folkmordsrepubliken Kina ryzzland med vapen pga de inte gillar våran demokratiska livstil.

Det är lite för få länder som tar detta på allvar men jag hoppas som du att det blir ändring på detta. Annars kommer vi i Europa få ångra oss djupt.

Jag vill helst att ryssarnas ekonomi totalhavererar så dom får annat att tänka på än att kriga för jämnan. Bäst för alla.
Mvh.
Senast redigerad av jonkebonke 2023-12-14 kl. 22:23.
Citera
2023-12-14, 22:12
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Vad går emot verkligheten?
Att Ryssland pressar på många fronter?
Att ukrainia använde det mesta väst hade att erbjuda i sin "sommar offensiv" och det var nästan skrattretande att ens kalla det en offensiv.
Skrattretande? Dom står emot världens största land, ett land som skulle va den andra bästa i världen och dom är 100 miljoner fler människor än Ukraina. Du är inte svensk va?
Citera
2023-12-14, 22:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Den ryska cancersvulsten lever verkligen upp till förväntningarna.

Självklart finns det agendor bakom svinerierna. Putin vill uppenbarligen att gränsen ska hållas stängd. Varför? Möjligtvis för att hindra ryssar från att fly den vägen.

Vi borde inte ha gränsövergångar till Ryssland ö.h.t. Det känns ungefär lika värdefullt som att ha gränsövergång till Uzbekistan eller Somalia. Ryssarna är mer eller mindre vita negrer, som ett Kongo med kärnvapen.

Upp med järnridån redan idag. Det är ändå där vi kommer hamna.
'

Slutsatsen jag drar... : Før att han kan !

Finns ju ingen annan logik i det som jag ser, ær ju inte førtroende-skapande mellan grannar, gør det bara svårare før grænsbefolkning som har slækt på andra sidan..
Citera
2023-12-14, 22:19
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ryska soldater går numera omkring med Putins bild på bröstet? I alla fall de som medverkade i frågestunden.

https://tv.aftonbladet.se/video/363451/se-ovaentade-detaljen-i-putins-presstraeff

Landet blir bara sjukare och sjukare. Snart är de på nordkoreansk nivå med 'den store gudomliga ledaren ' och hela paketet..
Vilka fina uniformer, inte en fläck, strukna med pressveck, dom där människorna i det där misslyckade landet är så otroligt korkade som går på sånt.
Tänk att man kan ha så otroligt meningslöst liv att man kan tänka sig att offra sitt liv till någon som inte gjort något annat än att ljuga och stjäla pengar från sin befolkning.
Citera
2023-12-14, 22:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Från DN: All heder åt Danmark och Estland som inte viker en tum i sitt militära stöd till Ukraina.

Det rør på sig i Washington också.., man skall skjuta upp ledigheten..man siktar på beslut næsta vecka !

Riktigt bra att Eu fick det igenom idag, tror det kan smøra hjulen en smula på andra sidan Atlanten..
Citera
2023-12-14, 22:24
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
det är helt uppenbart att ett stort antal som skriver i denna tråd o som antingen är öppet proryska eller går under falsk flagg såsom varandes neutrala, igentligen sprider kremls propaganda, o intensiteten o frenesin o typen av formuleringar varslar defenitivt dessa är av annan kaliber än förvirrade svennar som tror på antiglobalism o annat virr,,,

Du har rätt.

Olika åsikter är helt okej. Men stå för det.
Det är det falska flagget jag ogillar mest.
Och när man upplever ett dolt "uppdrag".
Jag reagerar instinktivt på manipulation.

Hellre säg som det är och jag ska förhålla mig till det.

Detta var dock off.T
Citera
2023-12-14, 22:39
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du har alldeles rätt i att huvudansvaret för att stoppa det ryska erövrarvansinnet måste ligga på oss européer då det är vi som är hotade på ett helt annat sätt än USA.

Vi har sovjetromantiserande stater som Slovakien, utpressarlandet Ungern som säger sig ha traditionella värderingar likt putin, balkanländerna som skulle inget normalt land vilja hålla i handen när det krisar, islamisturkiet är ute ur bilden, Tyskland verkar forsatt ha hållhakar på sig från ryzzland, Schweiz leker neutralt pga oligark-konton i sina banker. Osv. Osv.

Samtidigt förser skitländer som Iran, mordkorea och folkmordsrepubliken Kina ryzzland med vapen pga de inte gillar våran demokratiska livstil.

Det är lite för få länder som tar detta på allvar men jag hoppas som du att det blir ändring på detta. Annars kommer vi i Europa få ångra oss djupt.

Jag vill helst att ryssarnas ekonomi totalhavererar så dom får annat att tänka på än att kriga för jämnan. Bäst för alla.
Mvh.

Jag skriver under på varje ord du skrev. Rad för rad.
Fullt medveten också om den totala problematiken i Europa. Du nämnde flertalet.
Det jag menar är nog att jag har fått känslan att ögon har öppnats på den totala problematiken
även på hög nivå. Vi får, som du skrev, hoppas. Att det jobbas mer än vi kan se/tro.
Citera
2023-12-14, 22:46
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke

Mvh.
Slovakien och speciellt Ungern skall sparkas ut ur EU, jag tror om 4/5 delar av ministerrådet röstar emot Ungern så kan dom uteslutas och Orban är inte populär så det är inte helt omöjligt.
Tyskland har väl satt igång? Dom var sega i starten men nu tycker jag dom börjat skärpa till sig.

Iran har alldeles för mycket problem inne i sitt eget land, många miljoner som bor i Iran bara väntar på att någon skall tända på stubinen där och då är det hej då med alla jävla mullor och moralpoliser.
Kina är inte heller något och bryr sig om dom spelar inte ens i samma liga som oss i väst, dom tillverkar bara våra uppfinningar för en billig peng på grund att dom har liknande slavarbeten, men dom kan knappt få fram rent vatten till sina medborgare och deras fastighetsbubbla måste spricka vilken dag som helst.
Förövrigt är jag nästan säker på att dom inte bryr sig om Ryssland, det enda dom vill är att roffa åt sig så mycket som möjligt från skitlandet Ryssland.
Citera
2023-12-14, 22:47
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag skrev så givet den tonen som flera användare i tråden har. Den här tråden inbjuder, tyvärr, till en destruktiv debatt. Det är inte jag som inleder mina inlägg med att kalla andra användare för fula saker eller försöker sabotera tråden genom ett aggressivt och oförskämt beteende. Vidare, om jag har haft fel i något - vilket jag hade angående svensk lag - böjde jag mig. Jag påpekade också ödmjukt att jag inte har en jur.kand. Jag antar att det var du som hänvisade till lagstiftningen. Det är den typen av debatt jag vill ha.

Jag kan ju tillägga att efter att jag läst mer av dina skriverier(inklusive ett inlägg som visst togs bort när jag skulle citera det) är jag faktiskt inte så förvånad över att du anses gå pro-ryska ärenden, då mycket ju är narrativ som används flitigt av pro-ryssar.
D.v.s. Euromaidan var mycket orkestrerat och styrt av USA som provocerade Ryssland som till slut inte hade annat val, och Ukraina hade kunnat haft fred idag om de samarbetat med Ryssland men istället går USAs order och ärenden etc

Men för all del, det går faktiskt att ha sådana ståndpunkter utan att vara uttalat Pro-Ryssland och tankesättet genomsyras av John Mearsheimer-tänket nedan:

https://www.newyorker.com/news/q-and-a/why-john-mearsheimer-blames-the-us-for-the-crisis-in-ukraine

Finns faktiskt en del stofiler i tråden som inte nödvändigtvis brinner så hårt för Ryssland, men däremot brinner hatet enormt mot USA och västvärlden och blir då pro-ryssar i form av nyttiga idioter för Rysslands intressen.
Citera
2023-12-14, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har inte sett ens en antydan till att det skulle finnas nån efterträdare. det är lite symptomatiskt bland diktatorer, dom vi inte ha nån som får för mycket makt med risken att dom tar över. När Putin dör kommer det nog bli ett maktvakuum utan dess like och en blodig maktkamp kommer.
Tyvärr har grisen putin redan ett par kronprinskanidater som håller sig hyfsat anonyma i bakgrunden. Bägge två med samma mörka själ som putler, en av dom avlöser putin när det är dags.. Ingen förändring kommer att ske så tillsvida inte Ryzzland besegras i grunden alternativt att Ryzzland totalkollapsar! Sorry to say.
Citera
2023-12-14, 22:50
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag skriver under på varje ord du skrev. Rad för rad.
Fullt medveten också om den totala problematiken i Europa. Du nämnde flertalet.
Det jag menar är nog att jag har fått känslan att ögon har öppnats på den totala problematiken
även på hög nivå. Vi får, som du skrev, hoppas. Att det jobbas mer än vi kan se/tro.
Men vilka länder i EU är inte enade? Det är typ Ungern och Slovakien, jag skulle säga att vi är jävligt enade för en gång skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in