Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Jag kan känna din frustration.
Du behövs i tråden så ta djupa andetag.
Hoppet lever, nya paket! Och inte bara det. Jag tror och anar att mer görs i Europa än vad vi vet.
Hoppas mina aningar stämmer. Tror de fattat att de måste ta över ansvaret nu från USA.
USA kommer finnas kvar-men det huvudsakliga ansvaret ska ligga hos oss själva.
Fort går det kanske inte men å andra sidan är RU begränsade och har fullt upp ändå.
Och jag önskar jag hann skriva mer eftersom det finns flera inlägg jag önskar kommentera.
Får se om jag hinner senare.
Du har alldeles rätt i att huvudansvaret för att stoppa det ryska erövrarvansinnet måste ligga på oss européer då det är vi som är hotade på ett helt annat sätt än USA.
Problemet med det är vår oenighet i Europa.
Vi har sovjetromantiserande stater som Slovakien, utpressarlandet Ungern som säger sig ha traditionella värderingar likt putin, balkanländerna som skulle inget normalt land vilja hålla i handen när det krisar, islamisturkiet är ute ur bilden, Tyskland verkar forsatt ha hållhakar på sig från ryzzland, Schweiz leker neutralt pga oligark-konton i sina banker. Osv. Osv.
Samtidigt förser skitländer som Iran, mordkorea och folkmordsrepubliken Kina ryzzland med vapen pga de inte gillar våran demokratiska livstil.
Det är lite för få länder som tar detta på allvar men jag hoppas som du att det blir ändring på detta. Annars kommer vi i Europa få ångra oss djupt.
Jag vill helst att ryssarnas ekonomi totalhavererar så dom får annat att tänka på än att kriga för jämnan. Bäst för alla.
Mvh.