Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Jag har inte på något sätt uttryckt sympati för Ryssland i tråden. Jag har argumenterat för detta i tråden;
1) Att Ryssland riskerar att vinna kriget
2) Att Natos artikel 5 inte förpliktar en militär intervention i händelse av en medlem attackeras av en utomstående stat eller aktör med hänvisning till artikel 5 och Natos officiella förklaring.
3) Jag har kritiserat den ukrainska sidan i tråden för att som du gör i ditt inlägg anklaga skeptiker, kritiker och de analytiskt lagda för "Putinrunkare", "lågintelligent". Det är en mycket tråkig inställning.
Jag har inte lust att diskutera med någon som kastar vulgariteter omkring sig. I synnerhet inte någon som för en elak och illvillig debatt med okvädningsord och oseriösa anklagelser. Du behöver inte svara på mitt inlägg.
Jag välkomnar både kritik av Ukraina och Ryssland. Jag tillhör inte något läger. Jag är inte särskilt intresserad av opinionsbildning. Däremot tror jag att Ukraina kommer förlora kriget. Det är dock inte en pro-rysk uppfattning men en slutsats jag dragit givet omständigheterna. Jag är högst medveten om att Ryssland inte är en "moralisk" aktör. Vidare är det Ryssland ingen liberal demokrati. Jag har inte hävdat annat.
Jag vet mycket väl att det som skrivs på Flashback inte nämnvärt påverkar utkomsten av kriget i Ukraina men diskussionen leder oss fel vilket (mikroskopiskt) drabbar Ukraina negativt. Men det spelar som sagt mindre roll. Jag hade hoppas på att tråden hade fått ett mer analytiskt förhållningsätt men det har visa sig att tråden är lika meningslös som tidigare. Jag föredrar "mediakriget om mångkulturen" - som har en trevligare stämning med mer proaktiva djupare resonemang.
Här kommer en textvägg och en gott och blandad kompott i vanlig Edgerton style.
Här kommer den vanliga "tråden är meningslös" eftersom att dina meningsmotståndare inte är tillräckligt analytiska, som du, och för mer proaktia djupare resonemang som du...
Well, "Edgerton", varför sprida dina "pärlor" här i inlägg, efter inlägg?
Bara att dra!
Lycka tll!