Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Med åsikten som du och övriga idioter i forumet framför så skulle biltillverkarna kunna skita i all säkerhetsutrustning och bara skriva i instruktionerna till bilen att man skall följa alla trafikregler och inte krocka. Du kanske tycker att det är helt ok, men det är inte så vårat samhälle fungerar.
Reglerna finns där för att idioter till montörer inte skall råka orsaka andra människors död pga misstag, och därför har tillverkare som Alimak ett långtgående ansvar för säkerheten i sina produkter.
Det är makalöst att ni fortfarande är så många som är så trögfattade att ni fortfarande inte klarat av att greppa något så grundläggande.
Bara för att vi har olika åsikter så betyder inte det att du har rätt att kalla mig diverse glåpord.
Så varför inte kasta bort otrevligheterna och gör iallafall ett försök med att uppföra dig.
Jag har förstått att du är av åsikten att Alimak skall bära ansvaret, men du har fortfarande inte kommit med något förslag hur man skulle bygga bort momentet "om montören skiter i våra anvisningar".
Vad tycker du man borde göra rent konkret?
Eftersom du tycks gilla bilanalogier så spinner jag vidare på det.
Skall Volvo bli bestraffade för att du som bilägare struntar i att bromsa vid trafikljuset?
Bilen är besiktad med bilbälte och det står troligen i manualen att detta skall användas vid färd framåt. Om du då som förare struntar i detta och åker utan bälte, skall Volvo personvagnar då kunna läggas till last för ditt beslut?
Det står i manualen att skruvar skall användas för att montera ihop sektionerna till liften. Skruvarna skall tydligen monteras upp och ner, med skruvskallen nedåt, enligt ett inlägg här.
Man får gissningsvis även gå en slags kurs för att få äran att montera dessa hissar, något slags certifikat får man troligen.
Men om man bara skiter i all denna information och frångår alla regler som finns. Hur skall man förhindra detta?
Svara gärna på det och utan otrevligheter tack.