2023-12-13, 20:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du har såklart helt rätt. Angående längden också, tycker att Wahlbeck drar ut och tjatar på om precis alla skämt, till en mindre evighet. Som om publiken skulle ha svårt att förstå.
Du har uppenbart ingen aning om stand-up comedy. Att dra ut på en berättelse så att det blir jobbigt att höra på är en teknik som endast de alla bästa behärskar. T.ex. Norm MacDonald. Ett bra exempel med PW är när han rostar Glenn Hysén. Han har nästan bara att GH gillar öl men ur det lilla kan PW få alla att skratta hejdlöst. Vill du ha "komiker" som läser upp enkla roliga historier ur minnet har du många att välja emellan. Nästan alla.
Citera
2023-12-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du har uppenbart ingen aning om stand-up comedy. Att dra ut på en berättelse så att det blir jobbigt att höra på är en teknik som endast de alla bästa behärskar. T.ex. Norm MacDonald. Ett bra exempel med PW är när han rostar Glenn Hysén. Han har nästan bara att GH gillar öl men ur det lilla kan PW få alla att skratta hejdlöst.

Människodjuret skrattar när andra människor som det identifierar med skrattar, för att delta i gemenskapen, för att visa och känna tillhörighet och andra sociala orsaker. Det är därför vi, 10 år senare när den sociala kontexten är borta, undrar hur fan vi kunde tycka att XXX var rolig på den tiden. Jag skrattade gott åt Schyffert och gänget på den tiden det begav sig precis som alla andra, men i efterhand ser man att man bara följde trenden som gällde och att de egentligen inte var så hysteriskt roliga
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-13 kl. 21:04.
Citera
2023-12-13, 21:00
Medlem
Citat:
Du har uppenbart ingen aning om stand-up comedy. Att dra ut på en berättelse så att det blir jobbigt att höra på är en teknik som endast de alla bästa behärskar.
Okej, det är i alla fall inget jag uppskattar. Antar det handlar om att, som jag skrev, publiken inte riktigt förstår en kortare variant utan behöver upprepningar och förklaringar.

Och att Wahlbeck i dagsläget skulle tillhöra de bästa, är absolut inget jag håller med om. Uppenbart är det fler som tycker som jag där, med tanke på hur få spelningar han får.
Citera
2023-12-13, 21:05
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Okej, det är i alla fall inget jag uppskattar. Antar det handlar om att, som jag skrev, publiken inte riktigt förstår en kortare variant utan behöver upprepningar och förklaringar.

Och att Wahlbeck i dagsläget skulle tillhöra de bästa, är absolut inget jag håller med om. Uppenbart är det fler som tycker som jag där, med tanke på hur få spelningar han får.
Grattis till att du tillhör den lättroade skaran. Du måste ha mycket roligt i livet.
Citera
2023-12-13, 21:08
Medlem
Citat:
Grattis till att du tillhör den lättroade skaran. Du måste ha mycket roligt i livet.
Visst, jag har mycket roligt i livet. Skrattar åt diverse skämt, men jag har inget minne av att jag skrattat åt något Wahlbeck sagt eller gjort.
Citera
2023-12-13, 21:08
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Kan ni länka ett compilation-klipp? 10-20 min max. Tack gubbar. Bästa
Citera
2023-12-13, 21:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är deras gissning, utifrån sin egen bubbla, att han är punktmarkerad och förföljd. Men han skulle aldrig ens blivit bokad om så var fallet.

När Peter nu själv berättar om skämtet så är det inte det minsta roligt. Ingenting i det har någon Walbecksk stil eller finess. Riktigt uselt och SwebbTV-gubbarna får anstränga sig för att låtsasskratta lite.. "Muhammed! kom in och ät! Halal är klar"..

Sen finns det ju utsagor om att han bett publiken hålla käften m.m. så man börjar förstå varför arrangören avbröt skiten. Han irriterar gästerna och publiken mer än han underhåller. Det vore ett idiotiskt affärsbeslut av arrangören att inte avbryta.
Du fattar inte att Mikael och Magnus redan hört skämtet ett antal gånger?
Citera
2023-12-13, 21:46
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du fattar inte att Mikael och Magnus redan hört skämtet ett antal gånger?

Ingen aning, de nämnde aldrig det och jag har ingen kunskap om gubbarna i övrigt. Det kanske är ett välkänt gammalt skämt i deras kretsar. Det var inte mitt intryck av deras minspel och tillgjorda skratt iaf.
Citera
2023-12-13, 23:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Kan ni länka ett compilation-klipp? 10-20 min max. Tack gubbar. Bästa

https://www.youtube.com/watch?v=XxBMHSvQ9YQ&list=RDeZVQ4n-wmbc&start_radio=1&rv=eZVQ4n-wmbc
Citera
2023-12-14, 00:06
Medlem
PW är en hyfsat rolig kille ändå.
Inga filter.
Tänker inte bläddra 122 sidor.
Någon som har direkt orsak till uppståndelsen? (Alltså vad har han sagt som fått saliven att rinna på gemene VP)
Citera
2023-12-14, 00:30
Medlem
Wahlbeck är ju en skitjobbig foliehatt. Hopplös som fan vilket alla vet som tillbringat tid med honom. Men helt klart roligast i ståupp-Sverige. För vad det nu är värt. Lite ont om nytt material bara.

Sen har ju tiden sprungit ifrån honom. Rätt ned i nån sorts humorbefriat, autistiskt, bottenlöst hål där nervösa människor sitter och mäter och väger, sorterar och betygsätter varenda litet jävla intryck de fått ut av tillvaron. Tydligen blev smålandspubliken orolig när han drog sin gamla ful-snygg-rutin. Inte för att den är sliten utan för att den 2023 faktiskt provocerar. "Va, påstår karln att nån i publiken är ful?!"

Folk klarar inte av att garva längre när nåt överumplar dem som de instinktivt tycker är festligt men som de inte processat sen tidigare. Deras ängsliga, fyrkantiga hjärnor börjar gå på högvarv. "Hm, hur levererade han det där egentligen? Har han timing? Är det intelligent? Läser han av rummet? Är det befriande pk eller anstötligt på riktigt? Sparkar han uppåt eller nedåt nu? Kan han säga det här givet vem han är till den här personen givet vem det är? Vem är jag i samband med det här skämtet? Vem blir jag om jag råkar skratta?"

Fjöntar.
Citera
2023-12-14, 00:38
Medlem
Spenglermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Wahlbeck levererar konstant, dock inte på ett positivt sätt alla gånger. Jag tror att han bara har en hastighet, samma hastighet som gjorde hans initiala lycka men som nu blir hans olycka. Hela livet är en trend och den harmonierar inte alltid med lycka och välstånd. Uppförsbacke nu.

Det är klokt tänkt om Peter W. Fångar dilemmat!
Många som också i unga år får en framgång som till stor del bygger på en o annan diagnos eller störning, kan ju när de kommer upp i åldern få det kämpigt. Han är inte den förste, o heller inte den siste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in