2023-12-13, 18:04
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det roliga med konstgalleriägaren som han slog ner var att det var en SD-gubbe som tyckte Peter var ball av precis samma anledning som FB-skinnskallarna och därför fick han ställa ut där - men när de sammanträffades ute i den verkliga världen så slutade det med slagsmål

Är det detta du pratar om?

https://www.hant.se/noje/peter-wahlbecks-brollopsbesked-efter-tuffa-tiden/7858866

Citat:
Du verkar vara en sympatisk kille, men i oktober 2013 örfilade du en konstgallerist. Brann det i ditt huvud?

– Ja, det kan man säga. Han hade misskött sig, tagit sönder tavlor och inte haft öppet enligt vår överenskommelse. När jag upptäckte det och konfronterade honom, satt han där och ljög. Då örfilade jag honom med ett par arbetshandskar.

- Kom polisen farande med en jäkla fart?

– Nej. Han gjorde en polisanmälan, men polisen brydde sig inte om att ta upp den. De tyckte bara att det var löjligt, alltihop. Sedan gjorde han en tidningsgrej av saken. Tramsigt!

"Slog ner" och "slagsmål" är i så fall lite väl starka ord, såvida det inte finns en annan version som är mycket mer våldsam?
Citera
2023-12-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Är det detta du pratar om?

https://www.hant.se/noje/peter-wahlbecks-brollopsbesked-efter-tuffa-tiden/7858866

"Slog ner" och "slagsmål" är i så fall lite väl starka ord, såvida det inte finns en annan version som är mycket mer våldsam?

Ja, strypgrepp och en örfil med åtföljande polisanmälan var det visst, enligt hans f.d. fanboy. Pga att ingen köper hans tavlor...ärligt talat, det ska till JÄVLIGT mycket för att jag skulle slå en affärspartner i ansiktet i en affär, antingen skulle jag behöva vara påtänd eller så har min mamma precis dött och han skämtar om det eller nåt. Hans intäkter från konsten verkar inte överstiga mycket mer än en svart deltidsinkomst. Han gjorde en rätt rolig grej som ung. Han hade en utställning som jag tror ABF arrangerade eller nåt och så satte han på prislappar på flera miljoner på tavlorna
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-13 kl. 18:45.
Citera
2023-12-13, 18:19
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Skämtet skulle absolut ha kunnat bli riktigt roligt, men Wahlbeck misslyckas. Tråkigt.
Nu är det ju inte själva skämtet han drar där, utan han berättar om vad skämtet innehöll. Troligen var det både längre och bättre framfört från scenen än det som hörs.

Man kan väl fnissa lite åt det där och Wahlbecks överdrivna sätt att framföra det, då han här gör ungefär samma sak som Ali Hussein/Lasse Lindroth gjorde på sin tid.
Men, nej, Wahlbeck är inte en favorit, utan jag tycker han är en ganska dryg och självcentrerad typ med sitt "für alle" bland annat.
Citera
2023-12-13, 19:12
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oerongodis
Han bor på en gård (Fastarp) på landet 11 km utanför Halmstad tillsammans med Otto, 35
Undrar vem det kan vara, en son? Eller kan det vara så illa så att det rör sig om en homosexuell älskare?
Citera
2023-12-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Undrar vem det kan vara, en son? Eller kan det vara så illa så att det rör sig om en homosexuell älskare?

Tror det är Otto Ekevi. Hobby Palme detektiv och gjort lite tidigare grejer med Peter.
https://www.youtube.com/c/ottoekevi
Citera
2023-12-13, 19:20
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Tror det är Otto Ekevi. Hobby Palme detektiv och gjort lite tidigare grejer med Peter.
https://www.youtube.com/c/ottoekevi
Se där, han tigger pengar via swish och har uppenbarligen en ansträngd ekonomi. Snällt av Peter att låta Otto sova i gästrummet. Undrar vad han ger honom till frukost?
Citera
2023-12-13, 19:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv

Jag börjar mer och mer fundera på om det inte är en son. Han har två söner boendes hos sin mamma och båda heter Otto på olika sätt (ej tilltalsnamn). Otto-mannen som nu bor hos Peter kan ju kommit till via en kvinna innan nuvarande (som han hängt ihop med i 25 år) och det är hennes efternamn han bär.

Det är märkligt annars om allt är ett sammanträffande. En 35-årig flyttar in, råkar hetta Otto och han råkar ha samma starkt markerade käklinje som Peter har.
Citera
2023-12-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nu är det ju inte själva skämtet han drar där, utan han berättar om vad skämtet innehöll. Troligen var det både längre och bättre framfört från scenen än det som hörs.
Du har såklart helt rätt. Angående längden också, tycker att Wahlbeck drar ut och tjatar på om precis alla skämt, till en mindre evighet. Som om publiken skulle ha svårt att förstå.
Citera
2023-12-13, 19:44
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Jag börjar mer och mer fundera på om det inte är en son. Han har två söner boendes hos sin mamma och båda heter Otto på olika sätt (ej tilltalsnamn). Otto-mannen som nu bor hos Peter kan ju kommit till via en kvinna innan nuvarande (som han hängt ihop med i 25 år) och det är hennes efternamn han bär.

Det är märkligt annars om allt är ett sammanträffande. En 35-årig flyttar in, råkar hetta Otto och han råkar ha samma starkt markerade käklinje som Peter har.
Ja det skulle vara ett märkligt sammanträffande. Hoppas att Peter kan lära upp Otto till att bli en bra ståuppkomiker då "journalistkarriären" inte tycks ha triumferat direkt.
Citera
2023-12-13, 20:03
Medlem
Inte hans son. Förmodligen behöver Peter lite hyrespengar, den kåken har alltid varit ett slags hippykollektiv

https://youtu.be/IqlkWxcpAV4
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-13 kl. 20:06.
Citera
2023-12-13, 20:32
Medlem
Frågan är om Peter i grund och botten är en dryg narcissist som älskar att häckla andra eller alltid har varit rent ironisk, om ni förstår vad jag menar?
Citera
2023-12-13, 20:36
Medlem
Citat:

Det är inte hans son. Ottos pappa heter Leif och är präst.
Peter har dock en son som heter Waldemar och hans har en av huvudrollerna i den kommande filmen om bandet Gyllene Tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in