2023-12-10, 20:02
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hjärna har han, så att han kan andas och stå på benen, men jag tvivlar på att frontalloben är intakt.

Fan, inser att jag blir förbannad bara jag skriver om honom. Jag som brukar kunna hålla mig skapligt lugn. Snart klagar grannarna på att jag dunkar i mitt tangentbord.

Det kunde varit värre. Du kan haft Peter som granne.
Citera
2023-12-10, 20:08
Avslutad
En av mycket få komiker som gör skäl för epitetet. Nu råkar jag känna honom personligen men det påverkar inte min omdömeslöshet.
Citera
2023-12-10, 20:11
Medlem
Är orimligt nyfiken på vad han faktiskt sa, någon som var där och kan summera? Konstigt att man väljer att anlita honom till en sån grej, alla som lever och andas har väl koll på att han är helt väck?
Citera
2023-12-10, 20:12
Medlem
KaninHitlers avatar
Frågan är väl hur farligt det kan ha varit?

"Magnus påpekar dock att den typen av skämt som Peter drog är vanliga bland dagens stand up-komiker. "

Så det kan ju inte varit helt uppåt väggarna om andra komiker kommer undan med det tänker jag?
Han skall visst ha hånat publiken för dess utseende också, och sådant kan ju vara lite opopulärt.

Var det kanske en felbokning på det sättet att Eksjö Julshow är en ganska familjär grej och inte lämpar sig för lite råare humor? Isåfall får nog Eksjö Julshow skylla sig själva ty att Herr Wahlbeck har en hjärnskada och inte kan uppföra sig kan väl inte vara någon nyhet?
Citera
2023-12-10, 20:14
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukovsky
Få människor har fått och sumpat så många chanser som Peter Wahlbeck. Han verkar tvångsmässigt bita den hand som föder honom. Han är sitt eget största fan och klarar inte av att gömma sitt hat gentemot alla det gått bättre för (vilka är de flesta).

Han älskar pengar och är extremt bitter för att han inte har några.

Ingen förstår vad han försöker förmedla och inte heller de som köper hans konst, de tror väl att han är för bra för att de ska förstå hans talang

Hade Peter haft frem miljarder på banken så hade han kanske varit en riktigt trevlig typ.

Korrekt.
Citera
2023-12-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Frågan är väl hur farligt det kan ha varit?

"Magnus påpekar dock att den typen av skämt som Peter drog är vanliga bland dagens stand up-komiker. "
Det är något med Wahlbeck som gör att allt han säger bara blir galet. Många andra komiker hade kunnat säga samma sak, men inte Wahlbeck. Man ser på honom att han inte riktigt förstår vad han säger, och då blir det heltokigt.

Det där att han verkar hata och förakta allt och alla, inklusive sin publik, ligger honom också i fatet. Så han är inte bara korkad.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-10 kl. 20:16.
Citera
2023-12-10, 20:30
Medlem
Jag var på en av hans uppträdanden när jag var yngre, han var ganska plump i allmänhet och hela publiken drog efter andan när han pekade på en kvinna i publiken och sa att hon hade fula bröst. Det var efter att han hade talat om en annan kvinnas bröst först. Det måste vara tjugo år sedan i alla fall och varje gång jag hör talas om honom är jag förundrad över att han fortfarande får jobb.

Jag har inget emot ganska grov komik men det finns gränser liksom.
Citera
2023-12-10, 20:33
Medlem
Wahlbeck levererar konstant, dock inte på ett positivt sätt alla gånger. Jag tror att han bara har en hastighet, samma hastighet som gjorde hans initiala lycka men som nu blir hans olycka. Hela livet är en trend och den harmonierar inte alltid med lycka och välstånd. Uppförsbacke nu.
Citera
2023-12-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarryNight78
Jag var på en av hans uppträdanden när jag var yngre, han var ganska plump i allmänhet och hela publiken drog efter andan när han pekade på en kvinna i publiken och sa att hon hade fula bröst. Det var efter att han hade talat om en annan kvinnas bröst först. Det måste vara tjugo år sedan i alla fall och varje gång jag hör talas om honom är jag förundrad över att han fortfarande får jobb.
Känns som typisk honom. Han saknar helt koll på när och var något är okej.
Citat:
Ursprungligen postat av StarryNight78
Jag har inget emot ganska grov komik men det finns gränser liksom.
Absolut inte jag heller, men när det gäller Wahlbeck blir allt han säger bara så fel.
Citera
2023-12-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Känns som typisk honom. Han saknar helt koll på när och var något är okej.
Absolut inte jag heller, men när det gäller Wahlbeck blir allt han säger bara så fel.
Det är lite märkligt att han ska skämta om andras utseende när han själv ser ut som Svampbob fyrkant.
Citera
2023-12-10, 20:50
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilket oerhört självförtroende Wahlbeck hade när han gjorde det här numret på Norra Brunn på 90-talet:

Peter Wahlbeck Släng Dig I Brunnen

https://www.youtube.com/watch?v=mDRkWhRrAr0&ab_channel=magicaldog

Grymt bra 😁
Citera
2023-12-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Grymt bra 😁
Orkade bara titta en minut. Han är så otroligt korkad. Och det finns ingen tidning, inte ens Laholms tidning, som har ett udda antal sidor.

Hade någon annan komiker sagt samma sak, hade jag kunnat skratta, men i Wahlbecks fall handlar det om att han inte riktigt förstår. Han visar det så tydligt det med sitt minspel. Non capire. Det är helt stopp där uppe hos honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in