2023-12-14, 02:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenglerman
Det är klokt tänkt om Peter W. Fångar dilemmat!
Många som också i unga år får en framgång som till stor del bygger på en o annan diagnos eller störning, kan ju när de kommer upp i åldern få det kämpigt. Han är inte den förste, o heller inte den siste.
Jag tittade på några klipp som någon länkat.
Wahlbäck har lite mobbarhumor, drev med invandrare och publiken. Sa rätt ut till en kille att han var fulsnygg, det finns nån kul poäng men det är mycket babbel och det är elak humor.

Någon jämförde med Johan Glans som gör dundersuccé. Han skämtar om sig själv och vi skrattar åt det mänskliga.

Wahlbeck skämtar om och skrattar åt andra.
Citera
2023-12-14, 03:00
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
https://www.youtube.com/watch?v=XxBMHSvQ9YQ&list=RDeZVQ4n-wmbc&start_radio=1&rv=eZVQ4n-wmbc

Mm, han va lite kul ändå. Även fast han verkar skånsk. Rapsfält och inavel känner jag spontant.
Citera
2023-12-14, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Wahlbäck har lite mobbarhumor, drev med invandrare och publiken. Sa rätt ut till en kille att han var fulsnygg, det finns nån kul poäng men det är mycket babbel och det är elak humor.

Någon jämförde med Johan Glans som gör dundersuccé. Han skämtar om sig själv och vi skrattar åt det mänskliga.

Det är ju att han är lite rasistisk som är det roliga. ALLA tycker ju som honom. Han har ju rätt i de grejer han pratar om hela tiden. Men det är inte "pk" att tycka om sånt här, men om du dricker bärs med grabbar och sätter på peter wahlbeck på tvn så kommer alla garva ihjäl sig
Citera
2023-12-14, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Det är ju att han är lite rasistisk som är det roliga. ALLA tycker ju som honom. Han har ju rätt i de grejer han pratar om hela tiden. Men det är inte "pk" att tycka om sånt här, men om du dricker bärs med grabbar och sätter på peter wahlbeck på tvn så kommer alla garva ihjäl sig
Tror inte alls att alla skulle garva ihjäl sig.

Men hur som helst, om du tänkt sätta på Wahlbäck på teven, se då till att den inte tippar så ni gör er illa. Och greja så ni har en skriftlig överenskommelse.
Citera
2023-12-14, 05:01
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:

JA POLITISKT INKORREKT ELLER GENIALISK ÄR SAMMA SAK I MIN VÄRLD , TVÄRTEMOT SNÖFLINGORNAS OCH ÖVRIGA VÄNSTERGÖKADES VÄRLD!
Citera
2023-12-14, 05:54
Medlem
Giant Squids avatar
Det roligaste man hört om PW är väl när han var ute på turne med Özz och Peter går ut före en kväll och kör hela Özzs repertoar, Özz står som ett frågetecken när han skall upp på scenen efter, helt utan material.
Citera
2023-12-14, 07:51
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Jag är nog något som många skulle betrakta som PK när det gäller en hel del frågor, även om jag själv upplever mig som rätt nyanserad. Jag tycker att PW är briljant och skrattar åt honom högt och länge.

Komedi handlar om att gå över gränsen, att driva med och överdriva. Där finns inga ämnen som jag ser som tabu. Tror dessutom att sensitiva PK-folk gör deras skyddsområden en otjänst genom att man inte får skoja om dem. Att bita huvudet av skam, överdriva och skoja, är ett mycket effektivt sätt att skapa närhet och relationer till det man skojar om. Att plocka bort humorn mellan människor är ett mycket effektivt sätt att skapa distans.
Citera
2023-12-14, 09:07
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Hackad polsk åsna på pizzan. Låter ju smarrigt
Citera
2023-12-14, 09:17
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Mohammed kom in skall du få halalkäk i magen så du orkar dpringa ute hela natten och bränna bilar.

Det är ju genialt. Skulle vilja se soran ismail se detta där soran skulle få utbrott och babla om rasism. Sedan gich Soran hem och våldtog och misshandlade svenska småtjejer

Källa

https://samnytt.se/komikern-soran-ismail-anklagas-for-flera-valdtakter-och-sexuella-ofredanden/

Det som gör peters humor så förbannat kul är att det är sant. De bränner ju bilar med halal i magen och soran våldtar som så många menainvandrare.

Peters skämt är geniala
Citera
2023-12-14, 09:20
Medlem
Det är inte alltid fel att vara PK ibland kan det helt enkelt handla om att visa lite lämplig respekt och omtanke till andra människor.

Att det ska vara så ok att vara PK gömmer sig många bakom.
Senast redigerad av Alltid42 2023-12-14 kl. 09:28.
Citera
2023-12-14, 10:04
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Mm, han va lite kul ändå. Även fast han verkar skånsk. Rapsfält och inavel känner jag spontant.
Han är inte ifrån Skåne. Det känns mestadels som att du är inavlad, om du inte hör skillnad på svenska dialekter.
Citera
2023-12-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Det blir inte med automatik kul för att man driver med andra eller är anti-pk. Det blir inte heller roligare för att man låter bli och är "mänsklig". Det blir kul för att det är kul. Dra huvet ur röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in