2023-12-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Något som många idioter (o)medvetet missförstår, dig inkluderat, är att: sympatisera med SD visst kan innebära att man har en sund människosyn.

Att ha en bakterietäckt piercing i näsan, lilafärgat hår, en tramsig regnbågs-brosch knäppt på tröjan och en basker på hjässan gör dig inte till godare än någon annan. Det är bara fejk att fronta med sina fjolliga vänsteråsikter och låtsas som att man är en god människa, överlägsen alla andra som man anser har vacklande moral. I själva verket är man en intolerant hatare som inte tål andra perspektiv för att man helt enkelt är alldeles för autistisk för att inse att världen inte är svart och vit.

Jens må kanske vara SDare men det gör honom inte till en sämre människa för det. Han är inte sämre än den självgoda kvinnan som lämnade för att hans värderingar var "fel".

Förövrigt svagt att någon sitter och skriver massa skit om honom i tråden.
Förstår inte varför Alexandra var med från första början, ser inte alls ut att passa in i ett bonde sammanhang. Paradise Hotel skulle nog vara mer i hennes smak. Man kan inte gå från att tycka om någon så starkt så som hon påstod sig känna för Jens till att bara vilja fly gården. Då insåg hon nog rätt så snabbt att han inte var något för henne. 15-minuters och fame var väl viktigare än att lämna tidigare. Den moraliserande kvinnan som lämnade pga fel värderingar borde ifrågasätta sina egen moral...
Jag behöver inte gå in på vad jag menar.
Jag tror inte alls att Alexandra var ute efter fame eller en plats i rampljuset. Snarare verkar hon vara blyg och osäker på sig själv och sitt värde. Jag läste en intervju med henne där hon sa att hon aldrig tänkte medverka i TV igen. Jag tror henne. Man behöver nog ha en annan personlighet än Alexandras för att trivas i rampljuset.
2023-12-13, 23:04
Medlem
FreddeCMs avatar
Är det nytt avsnitt av bonden redan imorgon? Tyckte det stod "imorgon klockan 20.00" under kommande program.

Jag är lite orolig över Jimmys kommentar. Mig veterligen brukar väl inte produktionen köra luriga cliffhangers?
2023-12-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
I nästa säsong blir det kanske hemlös söker boende, eller min gård behöver renovering.
Allt är ju möjligt, granne söker ny fru. Jäklar det vore roligt som ett nytt Svenska hjärtan.
https://www.svtplay.se/svenska-hjartan
Jag skattade när jag läste om dina "idéer" inför nästa säsong. Kul inlägg. Ja, granne söker fru hade kunnat bli skitkul. Det låter som upplagt för drama. Skulle kunna locka stora tittarsiffror. Det skulle TV4 behöva nu när de verkar krisa.
2023-12-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Något som många idioter (o)medvetet missförstår, dig inkluderat, är att: sympatisera med SD visst kan innebära att man har en sund människosyn.

Att ha en bakterietäckt piercing i näsan, lilafärgat hår, en tramsig regnbågs-brosch knäppt på tröjan och en basker på hjässan gör dig inte till godare än någon annan. Det är bara fejk att fronta med sina fjolliga vänsteråsikter och låtsas som att man är en god människa, överlägsen alla andra som man anser har vacklande moral. I själva verket är man en intolerant hatare som inte tål andra perspektiv för att man helt enkelt är alldeles för autistisk för att inse att världen inte är svart och vit.

Jens må kanske vara SDare men det gör honom inte till en sämre människa för det. Han är inte sämre än den självgoda kvinnan som lämnade för att hans värderingar var "fel".

Förövrigt svagt att någon sitter och skriver massa skit om honom i tråden.
Förstår inte varför Alexandra var med från första början, ser inte alls ut att passa in i ett bonde sammanhang. Paradise Hotel skulle nog vara mer i hennes smak. Man kan inte gå från att tycka om någon så starkt så som hon påstod sig känna för Jens till att bara vilja fly gården. Då insåg hon nog rätt så snabbt att han inte var något för henne. 15-minuters och fame var väl viktigare än att lämna tidigare. Den moraliserande kvinnan som lämnade pga fel värderingar borde ifrågasätta sina egen moral...
Jag behöver inte gå in på vad jag menar.

Det fina i kråksången är att ingen har kallat Jens för en sämre människa på grund av vad han röstar på.
Men, om du läser tidigare postat, så tar produktionen inte med vad den självgoda och moraliserande kvinnan säger om att hon inte sympatiserar med att dricka flera glas vodka varje kväll och hetsa tjejerna till att göra detsamma, eller att tala om vilka fån tjejerna som fått lämna är för att dom visat känslor.

Vet du bättre än mig som varit med i situationerna som är ovan nämnda och fått ta emot hoten om självmord, så är det bara att du hör av dig privat till mig!

Att "snacka skit" på det här viset är för att vi tjejer som är drabbade ska få upprättelse, att vi får höra vilka svin vi är för att ha "lämnat" honom för vad han röstar på.
Det är inte sanningen, sanningen är att han bettet sig elakt och illa mot mig och mina vänner.
Senast redigerad av Quetion 2023-12-13 kl. 23:08.
2023-12-13, 23:06
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Är det nytt avsnitt av bonden redan imorgon? Tyckte det stod "imorgon klockan 20.00" under kommande program.

Jag är lite orolig över Jimmys kommentar. Mig veterligen brukar väl inte produktionen köra luriga cliffhangers?

Det gör de alltid. Finns inte på kartan att Jimmy pratar om deras relation. Det där är vilseledande, helt klart.
2023-12-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quetion
Alla tjejer är vettiga, men som den väluppfostrade jag är tackar jag så mycket! 🥰

Som nämt tidigare, hotar han med att ta sitt liv och då har polisen tillkallats för att han ska få den vård han behöver!
..dock har han, vad jag vet, inte tagit emot den hjälpen.

Nu är det slutskvallrat för idag!

I'm out! ✌🏻

Jag har ju uppfattat Jens som en hyvens kille, en riktigt svärmors dröm. Och här kommer du och hävdar motsatsen, klart som korvspad att du blir lite ifrågasatt.

Kan TV4 verkligen ha klippt så att jag har uppfattat honom helt annorlunda. Tror du att någon bor med Jens på gården nu? Eller fann han aldrig kärleken i bonde söker fru? Jag förstår att ni har kontrakt att följa, men skicka privatmeddelande isåfall..

Ha en trevlig kväll och tack för all info du delar med dig utav.
2023-12-13, 23:22
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag skattade när jag läste om dina "idéer" inför nästa säsong. Kul inlägg. Ja, granne söker fru hade kunnat bli skitkul. Det låter som upplagt för drama. Skulle kunna locka stora tittarsiffror. Det skulle TV4 behöva nu när de verkar krisa.
Det måste ju vara drama och bra TV, oj grann frun är egentligen lesbisk men vågar ta klivet ut ur garderoben nu.
Så Torsten vänder sig till nästa granne som visar sig ha bridge som hobby så kemin fungerar inte alls, men så slutar det med att tre hushåll blir lyckliga i ett polyamoröst förhållande.
TV4 får en ny framgång och serien håller oss alla på spänning, hur går det för grannarna.
Inte fysiskt då utan mer oss grannar emellan!
2023-12-13, 23:22
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Det fina i kråksången är att ingen har kallat Jens för en sämre människa på grund av vad han röstar på.
Men, om du läser tidigare postat, så tar produktionen inte med vad den självgoda och moraliserande kvinnan säger om att hon inte sympatiserar med att dricka flera glas vodka varje kväll och hetsa tjejerna till att göra detsamma, eller att tala om vilka fån tjejerna som fått lämna är för att dom visat känslor.

Vet du bättre än mig som varit med i situationerna som är ovan nämnda och fått ta emot hoten om självmord, så är det bara att du hör av dig privat till mig!

Att "snacka skit" på det här viset är för att vi tjejer som är drabbade ska få upprättelse, att vi får höra vilka svin vi är för att ha "lämnat" honom för vad han röstar på.
Det är inte sanningen, sanningen är att han bettet sig elakt och illa mot mig och mina vänner.

Du verkar inte heller vara speciellt schysst?
Senast redigerad av Persimåån 2023-12-13 kl. 23:36.
2023-12-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Sannolikt ja. Men det dramat är det värt om han bara väljer rätt med Mariette. Då slipper han emotionell utpressning och får den trygghet och värme han behöver.

och en tjej som kanske faktiskt stannar

jag tror inte Jenny verkar vara typen som blir kvar där, efter ett år eller två kommer hon att hitta på något annat
2023-12-13, 23:29
Medlem
Persimååns avatar
Vill tillägga. Om nu Jens är självmordsbenägen som en dumpad kvinna påstår, hoppas jag verkligen inte att han läser tråden.

Nu är det visserligen bara en användare som skriver illa om honom vad jag vet. Hoppas det stannar så.
Senast redigerad av Persimåån 2023-12-13 kl. 23:34.
2023-12-13, 23:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Det är väl förtal det du håller på med. Hoppas du blir åtalad.
2023-12-13, 23:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Fast han kysser ju typ mariette och hånglar med jenny? eller var det tvärtom, jag brukar kolla bort för det ser så sjukt avtändande ut.
Ja skämskudden åkte fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in