2023-12-13, 22:21
Medlem
Ninajahrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Jag hoppas också han väljer Mariette, men något säger mig efter hånglet med Jenny så försvann tankeverksamheten.

Ja ack och ve! 😓
2023-12-13, 22:25
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quetion
Alla tjejer är vettiga, men som den väluppfostrade jag är tackar jag så mycket! 🥰

Som nämt tidigare, hotar han med att ta sitt liv och då har polisen tillkallats för att han ska få den vård han behöver!
..dock har han, vad jag vet, inte tagit emot den hjälpen.

Nu är det slutskvallrat för idag!

I'm out! ✌🏻

Vad för familjeproblem har han?
2023-12-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Altså.. Strutsbonden Micke..
Hoppas han inte går på dramadrottningen och manipulatören Jennys sexspelande.

Tycker att Mariette är den som känns mest genuin, stabil och som skulle passa honom bäst..

Men va? Varför tror du att Jenny är manipulativ? Bara för att hon är vältalig eller? Jag tror det är första gången i Bondes historia som en deltagare är så bra på att sätta ord på sina känslor.
Jag tycker dock också att Micke passar bättre ihop med Mariette - de tycks ju helt och hållet sakna personlighet båda två så de kan nog få ett riktigt ospännande och händelselöst liv ihop. Men det kanske beror på att det är ovant med kameror - vad vet jag.
Mariette är Sverigedemokrat, undrar om Micke röstar på dem. Jenny är säkert tok-vänster eller så är hon helt oinsatt och röstar på Miljöpartiet för att hon ”tycker om naturen”. Jag tror i alla fall inte att hon skulle vilja vara ihop med en SDare.
2023-12-13, 22:34
Medlem
Alexandra är inte så snygg, helt ok, men inte mer, om man har lite krav. 6.5/10

Däremot jämfört med honom är ju hon på en helt annan nivå! Han är kanske 2/10

Problemet, när en kille blir som honom, att de bestämmer sig på 5 minuter, är att då är det bara ytligt. Han har bara sett tjejer som henne på distans, så för honom blir det för mycket. Den obalansen är rejält oattraktiv.

Hade han istället chillat lite och lärt känna henne, sen visat intresse. Då blir det något annat. Men trots det så hade det varit för stor obalans. Inte så naturlagen funkar. Han får sikta lägre.
2023-12-13, 22:41
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vem är den vänsterblivna tjejen som valde att lämna bonden Jens? Jag har bara slötittat på några avsnitt.

Hon som såg ut som bergatrollet i Trolltider från 1979 fast med lite för mycket brun utan sol?

vem tror ni strutsbonden väljer? Han kysser väl båda typ lika mycket? Svårt val där lär nog bli mycket tandagnisslan
2023-12-13, 22:41
Avslutad
Jag gick också och läste posthistoriken och hen verkar inte känna Jens och verkar inte varit på gården. Och sen när hen blir ifrågasatt så är det tack och adjö. Nej, jag tror inte att det är Ida som snackar så dåligt om Jens.
2023-12-13, 22:42
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

vem tror ni strutsbonden väljer? Han kysser väl båda typ lika mycket? Svårt val där lär nog bli mycket tandagnisslan
Fast han kysser ju typ mariette och hånglar med jenny? eller var det tvärtom, jag brukar kolla bort för det ser så sjukt avtändande ut.
2023-12-13, 22:44
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Fast han kysser ju typ mariette och hånglar med jenny? eller var det tvärtom, jag brukar kolla bort för det ser så sjukt avtändande ut.

Tror han hånglar med båda? eller jag kanske har fel.
2023-12-13, 22:46
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Alexandra är inte så snygg, helt ok, men inte mer, om man har lite krav. 6.5/10

Däremot jämfört med honom är ju hon på en helt annan nivå! Han är kanske 2/10

Problemet, när en kille blir som honom, att de bestämmer sig på 5 minuter, är att då är det bara ytligt. Han har bara sett tjejer som henne på distans, så för honom blir det för mycket. Den obalansen är rejält oattraktiv.

Hade han istället chillat lite och lärt känna henne, sen visat intresse. Då blir det något annat. Men trots det så hade det varit för stor obalans. Inte så naturlagen funkar. Han får sikta lägre.

2/10? det var väl lite hårt? skulle säga att han ser ganska vanlig ut?
2023-12-13, 22:48
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Ojoj. En SD-broder som blir kränkt förstår jag Jag hade aldrig dejtat en SD-sympatisör heller och jag kallar mig inte för vänster utan har en sund människosyn.

Ooops. Nu får jag hela Flashback efter mig

Något som många idioter (o)medvetet missförstår, dig inkluderat, är att: sympatisera med SD visst kan innebära att man har en sund människosyn.

Att ha en bakterietäckt piercing i näsan, lilafärgat hår, en tramsig regnbågs-brosch knäppt på tröjan och en basker på hjässan gör dig inte till godare än någon annan. Det är bara fejk att fronta med sina fjolliga vänsteråsikter och låtsas som att man är en god människa, överlägsen alla andra som man anser har vacklande moral. I själva verket är man en intolerant hatare som inte tål andra perspektiv för att man helt enkelt är alldeles för autistisk för att inse att världen inte är svart och vit.

Jens må kanske vara SDare men det gör honom inte till en sämre människa för det. Han är inte sämre än den självgoda kvinnan som lämnade för att hans värderingar var "fel".

Förövrigt svagt att någon sitter och skriver massa skit om honom i tråden.
Förstår inte varför Alexandra var med från första början, ser inte alls ut att passa in i ett bonde sammanhang. Paradise Hotel skulle nog vara mer i hennes smak. Man kan inte gå från att tycka om någon så starkt så som hon påstod sig känna för Jens till att bara vilja fly gården. Då insåg hon nog rätt så snabbt att han inte var något för henne. 15-minuters och fame var väl viktigare än att lämna tidigare. Den moraliserande kvinnan som lämnade pga fel värderingar borde ifrågasätta sina egen moral...
Jag behöver inte gå in på vad jag menar.
2023-12-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
2/10? det var väl lite hårt? skulle säga att han ser ganska vanlig ut?
Nej, två av tio, skulle jag också säga.
2023-12-13, 22:56
Avstängd
flugornass avatar
I nästa säsong blir det kanske hemlös söker boende, eller min gård behöver renovering.
Allt är ju möjligt, granne söker ny fru. Jäklar det vore roligt som ett nytt Svenska hjärtan.
https://www.svtplay.se/svenska-hjartan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in