2023-12-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vidrig TV-show i rysk tv där dom upphetsar till att utrota urkainare och våldta dom. Är det nått rysstroll som inte ser den rena ondskan som ryssarna besitter så bör dom söka hjälp. Fy fan vilken vidrig propaganda rysk TV kablar ut nu. Dom har gått in al in.Hitler style nu:

https://youtu.be/CEDMbF-F4lo?si=xOKrvc-I1hOTbHyL
Bland det sjukaste jag sett från rysk tv.

Inte konstigt att ryssarna är som de är. Efterblivna ända in i kärnvirket.
Citera
2023-12-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vidrig TV-show i rysk tv där dom upphetsar till att utrota urkainare och våldta dom. Är det nått rysstroll som inte ser den rena ondskan som ryssarna besitter så bör dom söka hjälp. Fy fan vilken vidrig propaganda rysk TV kablar ut nu. Dom har gått in al in.Hitler style nu:

https://youtu.be/CEDMbF-F4lo?si=xOKrvc-I1hOTbHyL

Ryssland är verkligen den vidrigaste nation som finns just nu.
Citera
2023-12-13, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ukraina är nog körda nu. Om USA inte skickar 50-60 miljarder dollar de kommande 2-3 månaderna så är kriget över.

Det räcker inte med EUs stöd. Inte på långa vägar.

Det är inte ens säkert att det blir något EU-stöd eftersom Ungern och Slovakien (?) blockerar alla försök till stöd.

USA visste att Ukraina skulle förlora. De har enbart pumpat in pengar för att det skulle kosta skjortan för Ryssland att plocka Ukraina, vilket det har gjort.

Rysslands plan var givetvis att det här skulle vara över inom en månad.

Ungern och Slovakien kan inte blockera något då enskilda länder gör som de vill.
Citera
2023-12-13, 20:46
Medlem
The mysterious detonation of a Russian soldier somewhere near Bakhmut.

Videolänk. https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/18hgeeo/the_mysterious_detonation_of_a_russian_soldier/

En rysk liten mobink är ute på promenad. Plötsligt smäller det.

Men vad är det som smäller egentligen? Nordkoreansk handgranat?
Citera
2023-12-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Låt mig citera förklaringen till artikel 5 på NATO:s hemsida;

Således, USA kan komma till tex. Finlands undsättning militärt men de är inte obligerade att göra det i artikel 5. Det är också så NATO förklarar det men återigen. Jag är inte jurist så jag skall inte svära på detta men så tolkar jag NATO:s förklaring till kapitel 5.

Jag är inte jurist och jag är inte särskilt precis med orden - men visst kan det vara som du skriver.

Här ålas det vidare. Hur du "tolkar" en juridisk text är naturligtvis helt ointressant för alla. Är det tredje dagen nu som du meddelar "världen" hur du tolkar juridiska texter. Utan att vara jurist. Lägg ner.
"Obligerade" jo, jo.
Citera
2023-12-13, 20:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Låt mig citera förklaringen till artikel 5 på NATO:s hemsida;

Således, USA kan komma till tex. Finlands undsättning militärt men de är inte obligerade att göra det i artikel 5. Det är också så NATO förklarar det men återigen. Jag är inte jurist så jag skall inte svära på detta men så tolkar jag NATO:s förklaring till kapitel 5.

Jag är inte jurist och jag är inte särskilt precis med orden - men visst kan det vara som du skriver.

Den enda gång men vet om det fungerar i praktiken är om Ryssland angriper Finland, Jag säger lycka till Rysland om dom vill chansa oc se vad som händer. Ryssen kalkylerade som skulle komma undan Ukraina, dom felkalkylerade kollosalt nu får dom bajset dom kastade in i fläkten rakt i ansiktet.

Avskräckning är det effektivaste verktyget mot ryska angrepp. Man ska behandla Kreml som små mobbare på skolgården. Det gäller vara extremt tydlig med att visa på vilka konsekvenserna blir när man begår mord våldtäkter övergrepp och anfaller grannar.
Citera
2023-12-13, 20:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Du har nog missat igen att de områden som Ryssland "tog" redan var ryska områden. Dessutom fick de chansen att rösta vilket land de ville tillhöra och de röstade på Ryssland!

Så exempelvis Kherson län, som Ryssland ockuperade 2022, var redan ett ryskt område och folket där röstade för att tillhöra Ryssland?
Citera
2023-12-13, 21:25
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Både hoppfullhet och oro i Kennet Greggs senaste update.

Slakten av ryssar fortgår, men det finns tydliga orosmoln på horisonten. Västvärlden får sig en välförtjänt känga också.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0UnZESdMkBTUC2YgRjCmksqU s5rmbKGmr7uAK3BVDPH9P2pcBoGvmjuhAGFLqw4Nul&id=1000 51080026232
Så till fronterna; Längs med hela frontlinjen attackerar turisterna hårt och med allt dom har. Materielet de nu använder är det som Nordkorea och Iran har levererat. Detta gör att de kommer och ha materielövertag fram till mitten av januari. Vi står helt på försvarsbasis just nu, men vi gör det verkligen bra. Speciellt då vi inte ens kommer i närheten av det som turisterna har.
Vilket ryskt materialövertag syftar Grägg på, som ska fortgå i 4-5 veckor till? Är det granatbrist hos UAF vid fronterna? Eller julledighet?

Eller de nordkoreanska granaterna som sinar i mitten av januari?
Citera
2023-12-13, 21:27
Medlem
donald12s avatar
Är det det här som kallas "face off" 🤣

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/g94IXyHJE5
Citera
2023-12-13, 21:31
Medlem
Jahapp. Vad säger Mainstream-media? Inte följt tråden så mycket.

Minns bara för 20 månader sedan, då var all Rysslands reserv tömt. Man hade 300.000 döda man, dom hade kvar pengar till att kriga en vecka till sen skulle vi se Ryssen på knä.

Under tiden har Putin haft 7 hjärtinfarkt, cancer två gånger och han har dött en gång. Sojgu i sin tur har varit död ungefär 8 gånger.

Misstänker att sanktionerna har gjort succé?
Citera
2023-12-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vilket ryskt materialövertag syftar Grägg på, som ska fortgå i 4-5 veckor till? Är det granatbrist hos UAF vid fronterna? Eller julledighet?

Eller de nordkoreanska granaterna som sinar i mitten av januari?
Jag tolkar det som att materialet som Ryssland fått från övriga Axis of evil (Nordkorea och Iran) tar slut i januari.

Det kan väl i så fall bero på att Kim Jong och mullorna anser sig behöva vapen och ammunition till sig själva också.
Senast redigerad av Chillgren 2023-12-13 kl. 21:38.
Citera
2023-12-13, 21:49
Moderator
-Info-s avatar
Hälften av Rysslands statsbudget går till den sk "specialoperationen" i Ukraina, enligt Torbjörn Becker (chef för Östekonomiska Institutet, SITE, vid Handelshögskolan i Stockholm):

Citat:
Ryssland har blivit en krigsekonomi. Nästa år kommer cirka 39 procent av statsbudgeten att läggas på kriget i Ukraina, på saker som soldatlöner, försvarsindustri och inhemsk säkerhet, skriver Wall Street Journal.

Becker tror att ännu mer pengar går till kriget än vad som speglas av de officiella siffrorna, eftersom inte alla utgifter är offentliga.

– Det är säkert hälften av statsbudgeten som i dag går till militär, säkerhetstjänst och sådant, i stället för till skolor, sjukhus, vägar och annat, säger han.

https://www.dn.se/ekonomi/uppsving-for-rysslands-ekonomi-dopad-av-kriget/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in