2026-06-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky
Vore väldigt bra och väldigt förnedrande för den lille inkompetenta Putin så hoppas den ryker inom kort

Ja!
Citera
2026-06-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky
Vore väldigt bra och väldigt förnedrande för den lille inkompetenta Putin så hoppas den ryker inom kort
Bron påstås bara bära 1,5 tonsbilar så låt den stå ett tag till. Tillräckligt förnedrande, speciellt då det inte går att köpa bränsle där.
Citera
2026-06-13, 22:05
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
”Torde vara att att återta all territorium ”? Det är din tolkning, i Ukraina finns det kanske hopp om en annan utgång. Att tolka är inte enkelt och det kanske man inte ska försöka sig på?

Ursäkta, med har det undgått dig att hela tråden är full av förnumstiga boomers som anser att ukrainska folket inget hellre vill än att fortsätta kriga tills man kört ut alla ryssar ur landet? Ger du samma pekpinnar till dom, eller?

Sen kommer jag med en färsk Gallup-undersökning där man faktiskt har ställt just den frågan direkt till ukrainska folket: Vill ni fortsätta slåss? Och svaret blev nej. Dom vill ha en förhandlingslösning med Ryssland. Med överväldigande majoritet.

Men då plötsligt ska man inte försöka sig på nån tolkning?

Du kallar det för en "tolkning", att definitionen av att "vinna kriget", för Ukrainas del, är att återta det territorium dom förlorat till Ryssland. Jag skulle mer kalla det för ett konstaterande av fakta. Det är nämligen så Ukrainska regimen definierar det själva + lite andra grejer dom vill ha utöver det.

Har du nån annan tolkning menar du? Okej, vad är den då? Eller vill du bara tjafsa om nonsens och aldrig komma fram till nåt vettigt?
Citera
2026-06-13, 22:07
Medlem
Men du glömde säga villkoren för att avsluta kriget. Ukrainare som vill avsluta kriget vill inte göra landavträdelser,. I så fall får du helt andra siffror. Nice try...
Citera
2026-06-13, 22:10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Så kan det vara men de ryska styrkor som är i södra Zhaporizia är beroende av förnödenheter från Krim och där har nu Ukraina skurit av vägarna för ryssarna att leverera förnödenheter.
Ja, i Zaporizjzja och andra frontnära ockuperade områden är det annorlunda. Där kan UAF spana med drönare och med attackdrönare slå ut försök till tross, till varje rysk position på landsbygd och i mindre samhällen.

Jag föreställer mig att det går att svälta ut (ammunition, mat, vårdmaterial...) trupper från samhällen upp till storleken ca 10 000 invånare, utan att gå in i dem på marken med stor egen risk.

Om UAF klarar större orter än så är en mycket hårdare nöt.
Citera
2026-06-13, 22:18
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Fy fan... dagens ungdom! Påverkas av hur en hemsida ser ut! 5D schack ska vi väl inte tala om? Putin sitter fortfarande med 14.4 modem och läser Asc-II på sin skärm!

Hur relativ är din undersökning från 7 aug. 2025 med din länk? Har du en färsk?

Hur "relativ"? Är du full? Du menar hur relevant kanske?

Jag skulle säga väldigt relevant. Om du själv hade läst Gallups artikel som jag länkade så hade du kunnat se ett hjälpsamt diagram där dom plottar opinionen över tid. Gallup har ställt samma frågor sen början av kriget.

Det är väldigt stabila kurvor. Dom som vill fortsätta kriga tills Ukraina "vinner kriget" har stadigt sjunkit. Dom som vill ha förhandlingslösning har stadigt ökat.

Så trenden pekar på en ännu större majoritet idag som vill få en förhandlad fred med Ryssland.

Men som sagt, det spelar ingen roll. Ingen i Väst bryr sig på allvar om vad ukrainska folket vill. Än mindre i Sverige. Och allra minst här på FB.
Senast redigerad av RustyShackleford 2026-06-13 kl. 22:20.
Citera
2026-06-13, 22:22
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Hur "relativ"? Är du full? Du menar hur relevant kanske?

Jag skulle säga väldigt relevant. Om du själv hade läst Gallups artikel som jag länkade så hade du kunnat se ett hjälpsamt diagram där dom plottar opinionen över tid. Gallup har ställt samma frågor sen början av kriget.

Det är väldigt stabila kurvor. Dom som vill fortsätta kriga tills Ukraina "vinner kriget" har stadigt sjunkit. Dom som vill ha förhandlingslösning har stadigt ökat.

Så trenden pekar på en ännu större majoritet idag som vill få en förhandlad fred med Ryssland.

Men som sagt, det spelar ingen roll. Ingen i Väst bryr sig på allvar om vad ukrainska folket vill. Än mindre i Sverige. Och allra minst här på FB.

Inget om fula webbsidor? Vart kommer undersökningen ifrån augusti 2025?
Citera
2026-06-13, 22:27
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Inget om fula webbsidor? Vart kommer undersökningen ifrån augusti 2025?

https://news.gallup.com/poll/693203/ukrainian-support-war-effort-collapses.aspx

Var den kommer ifrån? Gallup, har jag ju skrivit flera gånger.
Du vet inte vad Gallup är eller?

Citat:
Gallup is an American analytics and polling company best known for conducting public opinion surveys ("Gallup polls").

Gallup regularly measures public attitudes on politics, economics, social issues, workplace engagement, and consumer behavior. Its polling data are frequently cited by governments, media organizations, researchers, and businesses.

Founded by George Gallup in 1935, Gallup helped pioneer modern scientific opinion polling.
Citera
2026-06-13, 22:31
Medlem
Citat:

Framgår undersökningen om att avstå landområden till våldtäktslandet RyZZland?

Ukraina har momentum nu på slagfältet märks speciellt bland alla ryZZtroll på Flashback.
Senast redigerad av pettersson72 2026-06-13 kl. 22:36.
Citera
2026-06-13, 22:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

7 aug 2025?
Citera
2026-06-13, 22:38
Medlem
I Ryssland begränsas redan bensinförsäljningen i Tatarstan, Moskva och Sankt Petersburg – media
Kateryna Tysjtjenko — 13 juni, 23:25
"Den ryska republiken Tatarstan, som rankas som nummer två i Ryssland vad gäller oljeproduktion, har infört begränsningar för försäljning av bensin på vissa bensinstationer. De största bensinstationskedjorna i Moskva och Sankt Petersburg har också börjat begränsa bränsleförsäljningen."

Källa : " Medusa " med hänvisning till Tatarstans regerings presstjänst och Ksenia Sobchaks Telegram-kanal

"Detaljer : Tatarstans regerings presstjänst uppgav att restriktioner för bensinförsäljning infördes "för att undvika artificiell upphetsning" och även för att "säkerställa en stabil situation"."
Mer att läsa i länk:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/13/8039196/
Rapport från verkligheten...
Citera
2026-06-13, 22:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Under de senaste månaderna har denna typ av UAV levererats i större mängder. Det rör sig sannolikt om en amerikansk drönare som använder satellitnavigering och kan flyga autonomt upp till cirka 145 kilometer. Den kan bära upp till fem kilo sprängmedel.
Citat:
Det hävdas att utländska leveranser bidrar till att nya vapensystem hamnar i händerna på ukrainska styrkor, och att dessa, tillsammans med Ukrainas ledning, bär ansvar för krigsförbrytelser kopplade till användningen av detta vapen.
https://tass.ru/politika/27749675

Ryssarna verkar inte glada över att Hornet UAV har anlänt till dem via Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in