Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Vilket nonsens.
Israel har haft ihjäl fler civila palestinier under 2 månader än vad ryssarna har gjort under snart 2 år av krigsföring mot Ukraina. Att Israel medvetet försöker undvika civila är bara rent hittepå.
Hamas är skräp, det är ingen nyhet. Det är dock bedrövligt att se en s.k demokrati agera mer hänsynslöst och grymt än en terroristorganisation.
Nonsens och trams är precis allt du skriver!
Antingen så har du inte förstått ett spån, eller så är du hjärntvättad!
Hamas är den som ligger bakom samtliga omkomna i Gaza.
Det har bevisats och är väldokumenterat ofantliga gånger.
Hamas förbjuder Gaza invånare att evakuera! Hamas sätter upp sina raketbatterier mitt bland Gaza invånarnas boningshus, skolor, sjukvårdsinrättningar osv! Inte en enda raket har skjutits ifrån områden där det icke bor människor.
Hamas gick över den 7:e oktober och utförde bestialiska dåd, och nu skall världen stötta Hamas och deras anhängare? VA?
Israel har all rätt att skjuta bort Hamas raketfästen, om Hamas nu med folkets goda min väljer att göra detta mitt bland ”civilbefolkning” ja då kommer ”civilbefolkning ” att dö! Vad tycker du israelerna skall göra/säga? -Naaaah men eftersom de skjuter raketer på oss från bostadsområden så låter vi dom fortsätta utan att göra nåt åt det!!!
Sedan är det ingen som svara på frågan varför Israel har Iron Dome? Alla tycks tro att de bara kom på en dag att lägga miljarder på skiten utifall att! NEJ de har den för Palestina har beskjutit dem med raketer sedan 2005