2023-10-23, 06:37
Medlem
Här är en order of battle (OOB) för Hamas och Israel. - Se video.

https://www.youtube.com/watch?v=kDvl0nBmDmE (17 min lång)

Den israeliska markoperationen kommer ta 20-50 dagar och kommer vara jvligt otrevlig. (Se hela videon)

Vinst för Hamas: Överleva

Vinst för Israel: Förinta Hamas - Svårare

Bättre att säga i stället för vinst: Förlora och förlora lite mindre.

Möjliga förluster:

Israeliska 3-21 per dag

Civila palestinier: 10-60 per dag. Vissa dagar kanske upp till 300.

Hamas: 7-88 per dag

Se operation cast lead 2008 och Battle for Sadr City.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_War_(2008%E2%80%932009)

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Sadr_City

Skillnaden är att Hamas har drönare och kommer kanske använda kemiska stridsmedel (Troligen väldigt dåligt för civila)
Citera
2023-10-23, 06:38
Medlem
Dags för deportationer snart?

Stockholm 22 oktober 2023.

https://twitter.com/aronflam/status/1716146671577387139?fbclid=IwAR0bfifT2zqQHQkKQrDlj mJ9qCZdszty_dFPIV0moyj9D8vQLVd6dJGq-4E
Citera
2023-10-23, 06:52
Avstängd
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
https://twitter.com/AssarChristian/status/1716196749566513173

Skrikande hamasterrorsympatisörer. Roligt, hehe.
Citera
2023-10-23, 07:01
Medlem
Här kan man se hur israels informationskrig fungerar i denna konflikt.

https://www.youtube.com/watch?v=KAoLfHX2Ou4

Flashback med alla dess fel och foliehattar är ändå väldigt bra.
Citera
2023-10-23, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Lögn. Finns gott om filmbevis,artiklar,intervjuer mm som visar att ex jude från USA flyttar till västbanken och tar en palestiniers hus med hjälp av IDF. De får sedan ett ogiltigt papper som visar att de är ägare till marken och huset.

I det fallet flyttar IDF inte "den egna befolkningen" till Västbanken.
Citera
2023-10-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
OCH det är ingen nackdel.
Det behövs rensas lite.
Först och främst befria palestinierna från Hamas, precis det som påbörjats.
Vidare skulle främst då Libaneserna befrias från Hizbollah.
OCH det allra viktigast, IRAN och iranska folket befrias ifrån islam.

Dessa åtgärder skulle ge några års andningsrum i Mellanöstern.
Tyvärr är muslimer inte smarta nog att de skulle ta chansen att faktiskt göra något bra åt sig själva, deras hat när deras religion och det kommer absolut ingenting bra utav ISLAM, islam måste förbjudas.

Ja, det vore ju fantastiskt om Israel skulle lyckas befria de förtryckta folken i dessa länder.
Citera
2023-10-23, 07:09
Medlem
Citat:
Du gillar efterblivet sandfolk som förstör vårt land?

Du gör samma fel som Hamas och fanatikerna på din egen sida. Du förstår inte skillnaden mellan beskriva och legitimera.

Självklart för båda sidor en form av informationskrig. Videon ovan är exemplet på hur den Israeliska delen fungerar.

Har du sett videon? Den är gjord av en fd militär som har slagits mot islamister.
Citera
2023-10-23, 07:17
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du gör samma fel som Hamas och fanatikerna på din egen sida. Du förstår inte skillnaden mellan beskriva och legitimera.

Självklart för båda sidor en form av informationskrig. Videon ovan är exemplet på hur den Israeliska delen fungerar.

Har du sett videon? Den är gjord av en fd militär som har slagits mot islamister.

Vad tycker du om mordhoten på Sergels torg?
Citera
2023-10-23, 07:18
Medlem
Citat:
Vad tycker du om mordhoten på Sergels torg?

Som jag är legalist, så tycker jag att de ska straffas. Vad du tycker om att små barn dödas i Gaza?
Citera
2023-10-23, 07:21
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Som jag är legalist, så tycker jag att de ska straffas. Vad du tycker om att små barn dödas i Gaza?

Lika illa som när israeliska småbarn dödas. Problemet för mig är när palestinier kommer hit och bestämmer vad vi får tycka och säga.
Citera
2023-10-23, 07:37
Medlem
Citat:
Det är värre att det föds barn i Gaza!
Då muslimer inte är kapabla att uppfostra barn att bli fredliga arbetande människor, de fostras av islam att bli hatiska, mordiska, omoraliska människor som fostras att hata alla som inte dyrkar den pedofiliska rondellhunden Muhammed.
Citera
2023-10-23, 07:39
Medlem
Citat:
Lika illa som när israeliska småbarn dödas. Problemet för mig är när palestinier kommer hit och bestämmer vad vi får tycka och säga.

Bra svar. Bestämmer Palestinier vad vi får tycka och säga i Sverige? Det sista håller jag inte med om.

Båda sidor försöker sig på ett informatioskrig.

Israel har ett problem. Deras premiärminister har sagt att man ska krossa Hamas. Organisationen består av tre delar: Politisk, social och en militär del. Dessutom befinner den sig i ett tättbebyggd Urban område.

Det betyder att det kommer dö civila och man kommer vara mer eller mindre tvungna att begå krigsbrott, om man vill krossa Hamas. Då man inte har de am resurser och tid att föra ett mer humanitärt krig. Därför för Israel ett informationskrig och Israel försöker till ex stoppa till ex Påven att säga att han inte vill se civila döda både Israeler och Palestinier.

Men om du tittar denna OOB videon också gjord av fd amerikansk militär så förstår man att det kommer dö en massa civila.

(FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Det är viktigt för Israel att behålla det amerikanska stödet och än så länge är amerikanerna på Israels sida. Men det är snart val i USA och alla kommer i håg vad många amerikaner tyckte om döda civila vietnameser. Det slutade med att USA fick lämna Vietnam.

Just nu stödjer En majoritet av amerikanerna humanitär hjälp till Palestinierna samtidigt som många amerikaner stödjer ett militärt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in