Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du kan älta samma sak om och om igen - men faktum är att lögner är en av flera strategier:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Du har helt fastnat vid ett ord igen. Helt besatt.
Haha, du är helt otrolig!
Vem är det som i inlägg efter inlägg skriver om hur lögnaktig och manipulativ Maja är?
Att just detta är centralt?
Det är ju du som har hakat upp dig på det, allt för att du ska med våld tvinga ner Maja i en narcissistisk diagnos.
Går det inte med våld, så går det med mer våld.
Och till råga på allt, är det nu du som ska tala om för mig vad manipulation är, fast du klagade på mig om att jag citerade och länkade till alltför många definitioner. Tror till och med att jag förklarade att lögner är en (av många!) sätt att manipulera.
Men nu är det
du ska ska förklara för mig vad det betyder, trots att jag har haft invändningar till hur du använder ordet felaktigt.
Ja, det här är ett återkommande sätt som du har, att när du blir påkommen, då lägger du "felet" på din meningsmotståndare och så ska du förklara just det som den andra just förklarat för dig. Inte sällan påpekar du sedan att du har förklarat det, men motskribenten är nu den som måste få definitionen citerad och länkad med förklaringen att det är
du som har hittat definitionen.
Nej, centralt i mordet är en person som har en störning som leder till ett djupt hat.
Det är Johanna.
Centralt i mordet är Johannas oförmåga att klara av vardagliga konflikter. Situationer där hon upplever sig kränkt och inte har kontrollen. Hon bygger upp små konflikter till stora. Hon uplever sig som utsatt och det skapar hat mt olika personer. Hon drar i trådar och får människor att ta parti för eller emot. Detta sker genom just manipulation bl a. Det är falska rykten som sprids, det är uppdiktade hemliga filmer, det är inbjudningar där exkluderingar sker, det är borttrollade fördelsdagsfester. De är hotfulla besök med bankningar på dörrar om någon legat med någon av hennes fd byten.
Detta är centralt i mordet, Johannas störda syn på hur relationer ska se ut och hur hon behöver kontrollera och återfå kontrollen över andra genom sina taktiska drag.
Centralt i mordet är Johannas hat, behov av att återupprätta kontrollen och hennes hat mot Tove.
Det är du som har fastnat i ordet manipulation, där du sätter likhetstecken mellan lögn och manipulation och i att Maja är en narcisssist.
Nu ska
du tala om för mig vad manipulation är. Hahahahaha....