2023-12-11, 23:21
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men ge dig för fan.
Är du totalt ordfixerad med tunnelseende?
Har du lässvårigheter att lögn är en av flera olika strategier ang manipulation?
Jag har länkat till notknapparen som du garanterat har läst.

Anser du att man kan manipulera sanningen?
Det är nämligen vad Maja gör.

Det här är intressant. Ur flera aspekter.
Dels för att det finns uppgifter om att Maja tagit Johannas parti i konflikten.

Följande har tydligen Maja sagt till sin mor:

"Tove uttryckte att Maja inte skulle vara med i gänget."

Är det ännu en lögn eller är det nåt som retat upp Maja?

"Det var inte friktionsfritt mellan varken Maja och Tove eller mellan Tove och Johanna."
Maja hade ingen konflikt med Tove, sluta ljug.
Citera
2023-12-11, 23:29
Medlem
Citat:
Japp.
Och med gemensam kraft har Maja varit ställföreträdande oväsen i badrummet.

Johanna har erkänt att det var en nödlögn för att hon springer rätt på grannarna.
Att hamburgaren var ren bullshit likaväl som att Maja ramlat och spytt.

Maja vill ge sken av att hon sitter i lägenheten, hungrig och helt ovetande.
Snällt väntande på en sketen ostburgare.

Nåt rart att avrunda kvällen med när ärkefienden med gemensam kraft tagits till lgh och dagens eko att Tove sa hej då i hallen.

Johanna blir plötsligt så gulligt service minded att hon vill riskera körkortet för att hämta en minimal burgare enbart åt Maja vid 03 och inte handla ett dugg åt sig själv.
Sötare än socker.

De härjar ihop när folk ska mördas via att brinna upp - men sen ska Johanna ha mördat i smyg för att inte väcka Maja.
Stängt badrumsdörren och låst. Lyckats få fram ett lakan där Maja ligger och knoppar minuter hit och dit.
Hur trovärdigt är detta?

Noll enligt mig.

Lika trovärdigt som när Maja påstår att Johanna säger till henne att A*lbin kört Tove hem. Om J skulle var så korkad så hon blandar in ytterligare en person som hade kunnat spräcka hennes lögn inom några timmar så borde hon iaf försäkrat sig om att M inte ska prata med nån, eller instruera henne om vad hon ska såga.

Men det gör hon inte förens kvällen efter, vid det laget hade A*lbin och Toves familj redan kontaktad J, M och polisen.
Citera
2023-12-11, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du kan tycka vad du vill, men Maja är friad från mord.
Det finns inga spår efter Maja, eftersom hon knte deltog.
Maja har inte det djävulska i sig, hur gärna du än vill få någon att tro det.
Det är Johanna som bär skulden för Toves död, inte Maja.
Ang fetat:
Toppen!

Håll du fast vid att Johanna släpat Tove fram och tillbaka mellan lgh och förrådet - så fortsätter jag tro att Maja är en lika stor lögnhals ang vad de gjort i lgh som det ses i resten av fup.

Hon ljuger nämligen från dag 1.

Maja är djävulsk som släpat in Tove under en gran och ljuger för A*bin.
Hon är djävulsk som varit med vid 3 planerade mordbränder och inte dragit sig ur och varnat folk.
För hon ville så gärna sova nära Johanna.
Citera
2023-12-11, 23:31
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Att du inte förstår ordet "gelikar" tycker jag är slående för din intelligens.

Att du beskriver Maja som ett rovdjur och mördare, är ytterligare ett tungt bevis på att du är sanslöst korkad.

Att du drar in dina barn i diskussionen är ytterligare ett tungt bevis på hur korkad du är.

Att barn med en grandios förälder, som du, som tror att du trumfar en erfaren Hovrätt, det blir inte ofta bra.

Men ofta växer barnen upp o får bättre förebilder och kan gå vidare i livet o bli bra människor. Utan ditt deltagande.

Nu ska jag skriva nåt som jag förstår att du inte kommer att fatta.
Så tänk igenom ditt svar några gånger.

Maja borde INTE blivit släppt på fri fot och senare helt frikänd för mordanklagelsen av Hovrätten.
Nu tror du att Planboksbok ändrat uppfattning i skuldfrågan.
Såklart har jag inte gjort det.

Därför att Maja borde redan i tingsrätten blivit friad från mord. Hovrättens beslut sågar både eran idol åklagare Adam Rullman o tingsrättens do med fotknölarna.
Hovrätten konstaterar att Tingsrättsdomenär upp åt väggarna felaktig.

Att 3 nämndemän plus en vilsen rådman försökte leka domstol, och döma någon till livstids fängelse utan hållbara bevis, det är inget annat än en rättsskandal.

Att du o Develli o era gelikar ljuger o hatar är bara beklagligt. Develli har tom erkänt att hon ljuger för alla i tråden
.
Därmed kan man sätta punkt, för det är så sant som det står skrivet.

Jag hoppas att Maja får upprättelse för allt hon utsatts för, det får inte gå till så som det gjorde för hennes del.
Det är en rättsskandal.
Det är otroligt att en tidigare icke straffad tjej, nyss fyllda 18 år, döms till livstids fängelse för mord, trots att det inte finns några bevis, annat än att en medåtalad påstått någonting luddigt om fasthållning/borttagande av händer...
Citera
2023-12-11, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Lika trovärdigt som när Maja påstår att Johanna säger till henne att A*lbin kört Tove hem. Om J skulle var så korkad så hon blandar in ytterligare en person som hade kunnat spräcka hennes lögn inom några timmar så borde hon iaf försäkrat sig om att M inte ska prata med nån, eller instruera henne om vad hon ska såga.

Men det gör hon inte förens kvällen efter, vid det laget hade A*lbin och Toves familj redan kontaktad J, M och polisen.
Mitt i allt horribelt är det rent skrattretande hur hon ljuger.

Hon tar hon priset när hon påstår att J sagt att A*bin hämtat Tove - när hon själv sagt till A*bin att Tove har gått hem.
Citera
2023-12-11, 23:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Följande har tydligen Maja sagt till sin mor:

"Tove uttryckte att Maja inte skulle vara med i gänget."

Är det ännu en lögn eller är det nåt som retat upp Maja?

"Det var inte friktionsfritt mellan varken Maja och Tove eller mellan Tove och Johanna."

För att det var vad Johanna sa till Maja, för att Johanna ville manipulera Maja till att ogilla Tove.

Men Maja hade ingen närmare relation till Tove och var genom Johanna med i gänget lika mycket som Johanna, så det bekom inte Maja, som helst av allt ville vara kompis med alla.

Hur trög tillåter du dig själv att vara egentligen!?
Citera
2023-12-11, 23:36
Citat:
Ang fetat:
Toppen!

Håll du fast vid att Johanna släpat Tove fram och tillbaka mellan lgh och förrådet - så fortsätter jag tro att Maja är en lika stor lögnhals ang vad de gjort i lgh som det ses i resten av fup.

Hon ljuger nämligen från dag 1.

Maja är djävulsk som släpat in Tove under en gran och ljuger för A*bin.
Hon är djävulsk som varit med vid 3 planerade mordbränder och inte dragit sig ur och varnat folk.
För hon ville så gärna sova nära Johanna.
Hörrudu, ljuger för Albin är exakt vad Johanna sysslar med, riktigt äckligt planerat. Maja undvek att svara, viss skillnad, eller hur?

Maja ljög, tills hon berättade vad hon hört, sett och blivit indragen i, att få bort Toves kropp.

Titta på planlösningen och tänk dig att både ytterdörr och förrådsdörr står öppnade, swosch, snabbt undandragen kropp.
Grannen vittnar om flera par steg och öppnande och stängande av dörrar...
Citera
2023-12-11, 23:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Mitt i allt horribelt är det rent skrattretande hur hon ljuger.

Hon tar hon priset när hon påstår att J sagt att A*bin hämtat Tove - när hon själv sagt till A*bin att Tove har gått hem.

Ja hon klarar inte ens av att ljuga övertygande, ja förutom till sina föräldrar då som verkar köpa all svada hon spyr ur sej.
Citera
2023-12-11, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hörrudu, ljuger för Albin är exakt vad Johanna sysslar med, riktigt äckligt planerat. Maja undvek att svara, viss skillnad, eller hur?
Jag skrev nyss om Maja:

"Hon tar hon priset när hon påstår att J sagt att A*bin hämtat Tove - när hon själv sagt till A*bin att Tove har gått hem."
Citat:
Maja ljög, tills hon berättade vad hon hört, sett och blivit indragen i, att få bort Toves kropp.
Maja ljög för FhL men berättade för samsittaren att Tove var strypt.

Sen försöker pajasen försköna sitt tigande med att minnet råkade komma tillbaka hux flux efter 47 dagar.

Man får nog nästan ha en lika speciell hjärna som Maja om man köper hennes urdåliga försök att dölja sina lögner.
Citera
2023-12-11, 23:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
För att det var vad Johanna sa till Maja, för att Johanna ville manipulera Maja till att ogilla Tove.

Men Maja hade ingen närmare relation till Tove och var genom Johanna med i gänget lika mycket som Johanna, så det bekom inte Maja, som helst av allt ville vara kompis med alla.

Hur trög tillåter du dig själv att vara egentligen!?

Sååå när Johanna ljuger till Maja så är det manipulation men när Maja ljuger vad kallas det då????
Citera
2023-12-11, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja hon klarar inte ens av att ljuga övertygande, ja förutom till sina föräldrar då som verkar köpa all svada hon spyr ur sej.
Det är riktigt intressant hur falsk hon är mot föräldrarna, pratar skit om dem och framställer sig som ett offer.

Buhu. Jag bor som i ett fängelse.
Buhu. Dom övervakar mig.

Faktum är att hon själv valt att ha ha funktionen påslagen sen hon fyllde 18 år.

Gentemot föräldrarna verkar hon då ärlig och schysst. Pålitlig rent av.

Vad hon gör är att bedra dom helt och hållet via att ha mobilen liggande hos J.

Nåt så falsk och så slugt.
Citera
2023-12-11, 23:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är riktigt intressant hur falsk hon är mot föräldrarna, pratar skit om dem och framställer sig som ett offer.

Buhu. Jag bor som i ett fängelse.
Buhu. Dom övervakar mig.

Faktum är att hon själv valt att ha ha funktionen påslagen sen hon fyllde 18 år.

Gentemot föräldrarna verkar hon då ärlig och schysst. Pålitlig rent av.

Vad hon gör är att bedra dom helt och hållet via att ha mobilen liggande hos J.

Nåt så falsk och så slugt.

Ja det är skrämmande hur falsk och slug hon är trots sin unga ålder, att vara så känslokall som hon är när hon ett par timmar efter att ha burit Toves lik i skogen ljuger A*lbin rakt i ögonen och säger att Tove gått hem, Här pratar vi om en mycket störd tonåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in