2023-12-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Ser fram mot överklagan. Hoppas Skatteverket vaknar till, nog måste de kunna bidra med åtalspunkter som bokföring- och skattebrott om de anstränger sig lite.

Det tycker man verkligen. Ett år är inget för henne alls ju. Men funkar det verkligen så, om en överklagan sker att det kan läggas till nya brott ? Eller menade du att de ska starta ett nytt mål?
Citera
2023-12-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphagoat
1års fängelse fick Madde

1år…vilket hån mot både hundarna och köparna
Hon kommer ju bara fortsätta så fort hon kommer ut
Citera
2023-12-11, 17:23
Medlem
Åh herre…. nu har hon ”uttalat sig” i händelser på insta….
Man vet inte var man ska placera skämskudden. Inte ett UNS samvete, bara fokus på att ”hon blev minsann frikänd från en massa punkter” och ”hon fick inte det längsta straffet av de tre”.

Iskall. Noll samvete. Noll. Men det vet man ju egentligen redan, men varje gång hon uttalar sig eller uttrycker sig blir det så iskallt påtagligt.
Citera
2023-12-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallefjanten
Att flyta fokus är väl de hon gör best??? Oh hon har säkertligen kommenterat här redan.

Ja hon var ju här och ”försvarade” samt ville flytta fokus i flera inlägg under nick - enormt roande 😅
Citera
2023-12-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
1år…vilket hån mot både hundarna och köparna
Hon kommer ju bara fortsätta så fort hon kommer ut

Citat:
Ursprungligen postat av ellie26221
Det tycker man verkligen. Ett år är inget för henne alls ju. Men funkar det verkligen så, om en överklagan sker att det kan läggas till nya brott ? Eller menade du att de ska starta ett nytt mål?

Citat:
Åh herre…. nu har hon ”uttalat sig” i händelser på insta….
Man vet inte var man ska placera skämskudden. Inte ett UNS samvete, bara fokus på att ”hon blev minsann frikänd från en massa punkter” och ”hon fick inte det längsta straffet av de tre”. Iskall. Noll samvete. Noll. Men det vet man ju egentligen redan, men varje gång hon uttalar sig eller uttrycker sig blir det så iskallt påtagligt.

Vet inte vilka möjligheter som finns för att lyfta åtalspunkter för ekonomisk brottslighet i detta läge eller hur bevisläget ser ut. Bedrägerierna mot valpköparna borde däremot inte vara omöjliga att styrka. Den galna, men typiskt karaktäristiska, instapubliceringen som gjordes gällande en av valpköparna under pågående förhandlingar förtjänar att prövas som övergrepp i rättssak för att ge den utsatta valpköparen upprättelse.

Kvinnan kom lindrigt undan denna gång pga mesiga åtalspunkter med låga straffsatser och, enligt tingsrätten, knapert bevisläge, men fram till hovrätten säger annat så är hon dömd, igen.
Citera
2023-12-11, 18:39
Medlem
@Septemberflicka

Mig veterligen kan man inte blanda in helt nya åtalspunkter som då skattebrott, bokföring etc i en överklagan när åtalspunkterna inte funnits där. ”Tillkommande ”bevis” liksom ”antibevis” runt existerande åtalspunkter är en annan sak. Men vi kanske bara pratar förbi varandra hur vi menar/vad som åsyftas.

Den posten om valpköparen tror jag att jag missat.
Senast redigerad av ellie26221 2023-12-11 kl. 18:44.
Citera
2023-12-11, 19:46
Medlem
Ingen är förvånad, redan i mellanstadiet var hon annorlunda och blev mobbad, spårade ur helt i högstadiet.
Citera
2023-12-11, 19:53
Medlem
Citat:
@Septemberflicka

Mig veterligen kan man inte blanda in helt nya åtalspunkter som då skattebrott, bokföring etc i en överklagan när åtalspunkterna inte funnits där. ”Tillkommande ”bevis” liksom ”antibevis” runt existerande åtalspunkter är en annan sak. Men vi kanske bara pratar förbi varandra hur vi menar/vad som åsyftas.

Ja precis, men jag menar vilka möjligheter det finns att åtala för ekonomisk brottslighet aka nytt åtal. Jag är förvånad över att det inte fanns med från början, undrar vad skälet är.

Citat:
Den posten om valpköparen tror jag att jag missat

Under rättegångsprocessen angrep hon på insta en av de valpköpare som figurerat i media och bidragit till att samla in bevis som gjorde åtalet aktuellt. Posten togs, i vanlig anda, ned rätt snabbt. Hörde att många följare hade reagerat och kritiserat postningen genom att ta parti för valpköparen.
Citera
2023-12-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenuester
Ingen är förvånad, redan i mellanstadiet var hon annorlunda och blev mobbad, spårade ur helt i högstadiet.

Berätta gärna mer
Citera
2023-12-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Ja precis, men jag menar vilka möjligheter det finns att åtala för ekonomisk brottslighet aka nytt åtal. Jag är förvånad över att det inte fanns med från början, undrar vad skälet är.

Under rättegångsprocessen angrep hon på insta en av de valpköpare som figurerat i media och bidragit till att samla in bevis som gjorde åtalet aktuellt. Posten togs, i vanlig anda, ned rätt snabbt. Hörde att många följare hade reagerat och kritiserat postningen genom att ta parti för valpköparen.

Ok. Oavsett så är jag nog mest fascinerad över vilka hon tror hon ”pratar med” på Instagram när hon postar. Det verkar som hon på riktigt tror att de som följer henne där är ”vänner” till stor del vilket ju blir helt ofattbart .

Om hon inte hade varit så etablerat gravt kriminell på det konsekventa sätt som hon enligt rättsväsendet är sen ett decennie nu, och trots tidigare fängelsestraff osv, direkt återgått till sin ”line of work” och dessutom trappat upp det, och nu dömd igen osv, så hade iallafall jag tyckt synd om henne.

Så ung, och utan verkliga vänner, förlorat sitt barn - ja allt. Hela hennes liv sker i stort på sociala media. Både gällande sorg över hennes son, hur orättvist det är osv, och gällande ”vem kan hjälpa mig sälja/sortera/rensa/göra ett ärende” där hon tror att de som följer är vänner/supportrar/fans.
Senast redigerad av ellie26221 2023-12-11 kl. 20:57.
Citera
2023-12-11, 20:59
Medlem
[quote=ellie26221|86667462]Åh herre…. nu har hon ”uttalat sig” i händelser på insta….
Man vet inte var man ska placera skämskudden. Inte ett UNS samvete, bara fokus på att ”hon blev minsann frikänd från en massa punkter” och ”hon fick inte det längsta straffet av de tre”.

Iskall. Noll samvete. Noll. Men det vet man ju egentligen redan, men varje gång hon uttalar sig eller uttrycker sig blir det så iskallt

Tusan... hon tog bort den snabbt. Hann inte se.....
Citera
2023-12-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ok. Oavsett så är jag nog mest fascinerad över vilka hon tror hon ”pratar med” på Instagram när hon postar. Det verkar som hon på riktigt tror att de som följer henne där är ”vänner” till stor del vilket ju blir helt ofattbart .

Om hon inte hade varit så etablerat gravt kriminell på det konsekventa sätt som hon enligt rättsväsendet är sen ett decennie nu, och trots tidigare fängelsestraff osv, direkt återgått till sin ”line of work” och dessutom trappat upp det, och nu dömd igen osv, så hade iallafall jag tyckt synd om henne.

Så ung, och utan verkliga vänner, förlorat sitt barn - ja allt. Hela hennes liv sker i stort på sociala media. Både gällande sorg över hennes son, hur orättvist det är osv, och gällande ”vem kan hjälpa mig sälja/sortera/rensa/göra ett ärende” där hon tror att de som följer är vänner/supportrar/fans.

Syns man inte finns man inte. Därför hon blottar sig på social media själv. Sen tykker hon det e surt när de får respåns som blir lite för nära verkligheten än den hon själv fantiserat ihopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in