Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Ja precis, men jag menar vilka möjligheter det finns att åtala för ekonomisk brottslighet aka nytt åtal. Jag är förvånad över att det inte fanns med från början, undrar vad skälet är.
Under rättegångsprocessen angrep hon på insta en av de valpköpare som figurerat i media och bidragit till att samla in bevis som gjorde åtalet aktuellt. Posten togs, i vanlig anda, ned rätt snabbt. Hörde att många följare hade reagerat och kritiserat postningen genom att ta parti för valpköparen.
Ok. Oavsett så är jag nog mest fascinerad över vilka hon tror hon ”pratar med” på Instagram när hon postar. Det verkar som hon på riktigt tror att de som följer henne där är ”vänner” till stor del vilket ju blir helt ofattbart .
Om hon inte hade varit så etablerat gravt kriminell på det konsekventa sätt som hon enligt rättsväsendet är sen ett decennie nu, och trots tidigare fängelsestraff osv, direkt återgått till sin ”line of work” och dessutom trappat upp det, och nu dömd igen osv, så hade iallafall jag tyckt synd om henne.
Så ung, och utan verkliga vänner, förlorat sitt barn - ja allt. Hela hennes liv sker i stort på sociala media. Både gällande sorg över hennes son, hur orättvist det är osv, och gällande ”vem kan hjälpa mig sälja/sortera/rensa/göra ett ärende” där hon tror att de som följer är vänner/supportrar/fans.