2013-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poffansoffan
Självklart är det "M".
Jag undrar dock hur det kom upp till utan, eftersom hon har hållt på med
detta sen 2009 och det uppdagas först nu...

Ja det är rätt konstigt med tanke på hur många hon totallurat & hur många sjuka hästar hon sålt.
Men samtidigt verkar man kunna komma undan med det mesta när det gäller djur, så att det händer något först nu när skattefiffel upptäcks är inte så oväntat heller...
Tror inte hon får så högt straff. Tyvärr.
Citera
2013-11-30, 22:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Hon har även bytat efternamn några gånger. Från början hette hon Madeleine Palmqvist, sedan Madeleine Mecklenburg. Nu heter hon Madeleine El Hanafi.

24 år och bosatt i Billesholm. Tillsammans med en Hamid.

Är detta den fröken M som är denna hästhandlare?

Hon har inget företag registrerat på sig, men det är kanske därför skattenissarna har besökt henne.
Citera
2013-12-01, 08:16
Medlem
Kattskatts avatar
[quote=poffansoffan]Självklart är det
Citera
2013-12-01, 19:21
Medlem
Citat:
Självklart är det "M".
Jag undrar dock hur det kom upp till utan, eftersom hon har hållt på med
detta sen 2009 och det uppdagas först nu...

Ja konstigt att det tagit så lång tid för dom att vakna upp när hon haft feta insättningar på sitt konto utan redovisning.
Kan de vara så att någon ´tjallade´?
Jag har nyligen fått höra att hon gärna skryter om sina pengar, köper fina bilar osv...
Citera
2013-12-01, 19:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvak
Ja konstigt att det tagit så lång tid för dom att vakna upp när hon haft feta insättningar på sitt konto utan redovisning.
Jag har nyligen fått höra att hon gärna skryter om sina pengar, köper fina bilar osv...

Hästaffärer görs väl upp kontant och bankerna vill ju att man fyller i var pengarna kommer ifrån vid kontantinsättning om det är över 10 tusen - så man kan ju undra.
Citera
2013-12-01, 20:28
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hästaffärer görs väl upp kontant och bankerna vill ju att man fyller i var pengarna kommer ifrån vid kontantinsättning om det är över 10 tusen - så man kan ju undra.
Det är i så fall bara att dela upp insättningarna på flera små. Dessutom lär väl även inköpen till stor del att ha varit svarta och då finns det knappast någon anledning till varför de skall mellanlanda på banken.
Citera
2013-12-01, 22:31
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
24 år och bosatt i Billesholm. Tillsammans med en Hamid.

Är detta den fröken M som är denna hästhandlare?

Hon har inget företag registrerat på sig, men det är kanske därför skattenissarna har besökt henne.

Det stämmer. Däremot har hon och maken separerat.
Citera
2013-12-01, 22:33
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvak

Skryter gör hon, eller ska jag säga gjorde.
Kommer ofta med kommentarer som att vi svensson-knegare är dumma i huvudet som sliter för en liten peng. Hon har bla sålt en hund till Anders Bagge (hon har ju även tagit in utländska hundar i landet, avlat och sålt dyrt, ofta har hundarna varit sjuka och burit på parasiter.)
Får hon inget ordentligt straff så tror jag att hon fortsätter direkt hon kommer ut!
Citera
2013-12-02, 04:09
Medlem
Mikojans avatar
Så hästskojare är alltså fortfarande ett "yrke". Kan det röra sig om en ur de resandes sällskap?
Citera
2013-12-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Så hästskojare är alltså fortfarande ett "yrke". Kan det röra sig om en ur de resandes sällskap?
Nej det är är en svensk tjej, M*delen P*lmkvist numera gift/separerad och heter M*delen El-H*n*fi.
*=a
https://www.facebook.com/M*delenh*nafi?fref=ts

Hon har hållit på med det här sedan hon var 17-18 år och har under perioder när det hettat till från lagens långa arm hållit sig undan utomlands i varmare länder.
Antar att hon sitter på häktet nu, men släpps hon i väntan på rättegång så är hon utanför Sveriges gränser innan någon hinner släppa en fjärt.
Citera
2013-12-03, 00:23
Medlem
Citat:
Skryter gör hon, eller ska jag säga gjorde.
Kommer ofta med kommentarer som att vi svensson-knegare är dumma i huvudet som sliter för en liten peng. Hon har bla sålt en hund till Anders Bagge (hon har ju även tagit in utländska hundar i landet, avlat och sålt dyrt, ofta har hundarna varit sjuka och burit på parasiter.)
Får hon inget ordentligt straff så tror jag att hon fortsätter direkt hon kommer ut!

Ingen tvekan om att hon kommer fortsätta, man har förstått att människan inte bryr sig om att hon lurar andra o inte har något samvete överhuvudtaget
Citera
2013-12-03, 01:28
Moderator
Chantres avatar
Utan att behöva trixa med bokstäver.

https://www.facebook.com/Madelenhanafi?fref=ts

Hon verkar ha köpt mycket hästar i Holland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in