2023-12-11, 14:24
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
ni har bara ett liv och att spendera så mycket tid på att vinna något på internet är rätt så meningslöst.

Men er general är lite som arsenal vinner aldrig något.
Citera
2023-12-11, 14:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Roy Hodgson ute och svingar i helgen! Han får titta över vilken roll VAR har!!

Han har inga problem med att de får en soft straff (tills jag sett andra vinklar) långt efter händelsen men däremot att de inte får straff när de inte ska ha en pga en klar förseelse strax innan som domaren borde ha sett och dömt för och då hade diskussionen undvikits. Är då problemet VAR? Han såg ju heller inte första ”straffen” utan även här fick VAR kliva in.
VAR är Roys uttalande om det?

Exakt alla gula och röda CP fick var helt rätt dömda, Roy fattar inte varför Ayew fick sitt andra för. Inte så mycket för själva tacklingen utan för förhindrande av ett anfall. Ayew drar på sig 2 gula på en kvart, första för spelförstörelse otroligt smart att tackla så när man redan har gult.

Han är säkert sur för böterna de kommer få för alla gula kort (redan fått böter i skrivande stund).

Liverpool visade varför 12:30 är korkad tid, först borta ons kväll sen borta lör lunch men eftersom man väljs ut blir det såna här matcher, precis vad alla önskar att se. Givetvis sportsligt rättvist för Liverpool och fans har ju historia att bete sig dumt och förtjänar varenda 12:30..
Hade Liverpool spelat i Europa ons kväll hade 12:30 inte varit aktuell enligt reglerna.

Tycker CP ska titta över lite siffror.
Skott: 8-14
Skott på mål: 4-2
Bollinnehav: 24%-76%
Passningar: 194-656
Passningsprecision: 57%-87%
Fouls: 17-17
Gula kort: 5-2
Offsides: 0-6
Hörnor: 6-5

Liverpool behöver inte be om ursäkt för segern inte deras fel att motstånd inte gör tillräckligt med mål eller inte kan hålla sig kvar på plan. Däremot ska de be ursäkt till sig själva att inte lösa 12:30 trots all rutin de fått, tack tv-bolag.

De som håller med Roy har de sett matchen och situationerna 🤔

Jag har ej sett situationerna. Men jag tyckte det var sorgligt att se hur bedrövad han är av vad som blivit av dagens fotboll. Jag har flera vänner som också helt tappat suget på att kolla PL/fotboll för dom tycker VAR och all annan skit som pågår(fuskande osv) förstör fotbollen dom en gång blev kära i. Just citatet att han inte kommer sakna fotbollen den dagen han väl slutar kändes extra sorgligt.

Jag gillar att tränarna börjar säga ifrån, senaste omgångarna är det minst en tränare som beklagar sig över VAR. O'Neill senast, nu Roy. Arteta däremot har visst lärt sig sin läxa "clear and obvious, clear and obvious. That's all I can say".
Citera
2023-12-11, 14:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag har ej sett situationerna. Men jag tyckte det var sorgligt att se hur bedrövad han är av vad som blivit av dagens fotboll. Jag har flera vänner som också helt tappat suget på att kolla PL/fotboll för dom tycker VAR och all annan skit som pågår(fuskande osv) förstör fotbollen dom en gång blev kära i. Just citatet att han inte kommer sakna fotbollen den dagen han väl slutar kändes extra sorgligt.

Jag gillar att tränarna börjar säga ifrån, senaste omgångarna är det minst en tränare som beklagar sig över VAR. O'Neill senast, nu Roy. Arteta däremot har visst lärt sig sin läxa "clear and obvious, clear and obvious. That's all I can say".

Problemet med de här utspelen är:

1. De gnäller (såklart) enbart på beslut som går emot dem, aldrig annars, även om besluten är rätt i sak gnäller de på hur besluten tillämpades.
2. De föreslår inga alternativ
3. Ta bort VAR, så kommer de gnälla exakt lika mycket på horribla felbeslut

Managers jobb är att snacka för sitt eget lags sak, försöka ta bort ansvaret från spelarna och sig själv och på andra. Det är OK. Varför vi fans springer på de bollarna förstår jag inte.

Jag är inte VARs största fan, det finns förbättringar att göra, men införandet har ändå påvisat att det inte kommer bli klockrent hur man än gör - för fotboll är inte svart eller vitt, det finns alltid gråzoner.

En besvärlig sak för oss fans att svälja är att fotboll är som konståkning. En bedömningssport.

Dagen de tar bort VAR kommer alla sitta och gnälla på hur filmningar ger straff, hur mål som Henrys mot Irland kan få stå, osv.

PS: Så otroligt tröttsamt med "fans" som för sitt liv inte klarar av att bedöma en situation för vad den är.

Det är ALLTID straff mot rivalerna. Det är ALDRIG straff mot egna laget. Som ett par inlägg bak i tråden - en Arsenal-supporter som tycker allt Liverpool fick med sig mot Palace var fel, allt Palace fick med sig var rätt. Situationerna behöver man inte ens se, bara lita på supporterglasögonen.

Apropå tomtar då.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2023-12-11 kl. 14:57.
Citera
2023-12-11, 15:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Problemet med de här utspelen är:

1. De gnäller (såklart) enbart på beslut som går emot dem, aldrig annars, även om besluten är rätt i sak gnäller de på hur besluten tillämpades.
2. De föreslår inga alternativ
3. Ta bort VAR, så kommer de gnälla exakt lika mycket på horribla felbeslut

Managers jobb är att snacka för sitt eget lags sak, försöka ta bort ansvaret från spelarna och sig själv och på andra. Det är OK. Varför vi fans springer på de bollarna förstår jag inte.

Jag är inte VARs största fan, det finns förbättringar att göra, men införandet har ändå påvisat att det inte kommer bli klockrent hur man än gör - för fotboll är inte svart eller vitt, det finns alltid gråzoner.

En besvärlig sak för oss fans att svälja är att fotboll är som konståkning. En bedömningssport.

Dagen de tar bort VAR kommer alla sitta och gnälla på hur filmningar ger straff, hur mål som Henrys mot Irland kan få stå, osv.

PS: Så otroligt tröttsamt med "fans" som för sitt liv inte klarar av att bedöma en situation för vad den är.

Det är ALLTID straff mot rivalerna. Det är ALDRIG straff mot egna laget. Som ett par inlägg bak i tråden - en Arsenal-supporter som tycker allt Liverpool fick med sig mot Palace var fel, allt Palace fick med sig var rätt. Situationerna behöver man inte ens se, bara lita på supporterglasögonen.

Apropå tomtar då.

Jag förstår din poäng och håller med, men positiva förändringar sker inte av sig självt och att tränarna börjar säga vad dom tycker kan förhoppningsvis leda någonstans. Så länge dom gör det sakligt och bra, t.ex O'Neill förklarade problemet bra enligt mig.

Väljer att inte kommentera några beslut då själva problemet är att alla får riktigt dåliga beslut mot sig samt att fotbollen blir bara tråkigare med VAR, samt flera nya larviga regler som tillkommer varje säsong.

Edit: jag tycker att det tillför en charm med mänskliga misstag, Maradonas handsmål t.ex. Meningen med VAR var ju ändå att sånt inte skulle hända, istället blir det bara mer skumma röda kort, fler billiga straffar och mer mål felaktigt bortdömda.
Senast redigerad av jontepsg 2023-12-11 kl. 15:07.
Citera
2023-12-11, 15:22
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Se här, grabben. Statistik, historia och så vidare betyder kort o gott nix, noll och absolut ingenting i det här sammanhänget.

Men vad kommer du och, resten av klanen, att skriva om vi tar och förnedrar Liverpool på Anfield den 23:e..? Tror knappast att du/ni kommer att vara lika kaxiga av er då COYG
Jag kommer gratulera er om ni vinner på anfield såklart, ligan avgörs ju inte i december, även fast ni förra året trodde det.
Knappast så att det inte går att vinna på Anfield. Däremot tror jag att 99% av människorna här inne skulle satsa på Liverpool om de gällde liv och död.
Citera
2023-12-11, 15:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag kommer gratulera er om ni vinner på anfield såklart, ligan avgörs ju inte i december, även fast ni förra året trodde det.
Knappast så att det inte går att vinna på Anfield. Däremot tror jag att 99% av människorna här inne skulle satsa på Liverpool om de gällde liv och död.

Yes, tar vi 1p på Anfield är jag överlycklig. Fan vilka hemska minnen man har därifrån, och några fina minnen även om det var åratal sen.
Citera
2023-12-11, 15:39
Medlem
Är det bara jag som stör mig något djävulskt på kommentatorn Strömblad i viasat? Match efter match kommer det med trötta uttalande.
Citera
2023-12-11, 16:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Är det bara jag som stör mig något djävulskt på kommentatorn Strömblad i viasat? Match efter match kommer det med trötta uttalande.

Nä jag håller med, iaf när han kommenterar matcherna ensammen. Var en match för ett tag sedan som han bara läste upp stats om och om igen under hela första halvlek, nämnde samma saker flera gånger också. Men har han en bra expert bredvid så funkar han bättre.
Citera
2023-12-11, 16:06
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Yes, tar vi 1p på Anfield är jag överlycklig. Fan vilka hemska minnen man har därifrån, och några fina minnen även om det var åratal sen.
4-4 är ju den jag tänker direkt på när vi pratar klassiska matcher mellan lagen, Arshavin med 4 mål.
Citera
2023-12-11, 16:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
4-4 är ju den jag tänker direkt på när vi pratar klassiska matcher mellan lagen, Arshavin med 4 mål.

Haha mm, jäklar vilken match det var. Bodde hemma hos morsan då och såg matchen med ett liverpoolfan. Det vara inte bara en gång som morsan bad oss lugna ner oss då hon försökte sova. 😏

Fan Arshavin vilken lustig lirare det var, riktigt grym på sin dag och hade verkligen grymt avslut med bägge fötterna. Känns som han lite saknade den rätta motivationen bara..
Citera
2023-12-11, 17:08
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Tycker Roy ska titta över matchen igen, första tiden har CP egentligen ingenting utan Liverpool släpper in dom genom att falla ner i tempo och i dessa spel för man är lat, givetvis påverkar matchtiden prestationen men det får man inte skriva om man håller på Liverpool. Vi förtjänar ju få såna tider… Roy hade inte mycket boll och mycket uppstår för Liverpool ställer till det i onödan. Roy skulle givetvis fördömt sin spelare som först står det vägen vid igångsättning sen sen tackling utan träffa boll och förhindra ett lovande anfall. Jones fick ett kort som var mycket billigare men alla sa det skulle han ha. Kort 1 som sedan ledde till utvisning han hade aldrig fått kort 1 som en 2.

Varför hyllar han inte VAR eller sågar dom, de fick soft straff långt i efterhand inte ett ljud yppande han om det så han pratar verkligen för sin sak utan objektivitet.

Givetvis lyftets frågan i tråden enkom för att CP mötte just det Liverpool det ser vilket stolpskott som helst. Finns fler tränare som svingat sista tiden de har inte lyfta upp i tråden. Åh nej Klopp uttalar sig då kommer pöbeln fram och gafflar sitt ner i båten håll tyst etc men helt okej när andra tränare gör exakt samma.

Skulle vilja se några specifika Arsenal fans hålla med när Klopp uttalar sig om VAR & domare jag lär vara död före det händer.
Nu tycker folk att men Klopp sa ju inget då var det väl rätt beslut men dessa har väl ännu inte fattat att han redan fått böter och avstängning för att försökt lyfta beslut/kunskapen tidigare denna säsong.

Nu var denna text inget personligen till dig vilket du vet men jag påtalar det så andra får in det i huvet innan de tappar det.

Arteta gör som Klopp nu för nästa straff är väl än hårdare återfall straffas säkerligen mer än första förseelsen 🤔

Vi får se Om Roy’s ord får stå utan böter/avstängning. Hur mycket kommer FA acceptera när de inför säsongen sa vad som gällde. Vi ser de släpper i andra saker de skulle vara hårda på och Liverpool är en av dom dom straffades få men kanske in nu om de hade gjort sakerna nu.
Citera
2023-12-11, 17:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tycker Roy ska titta över matchen igen, första tiden har CP egentligen ingenting utan Liverpool släpper in dom genom att falla ner i tempo och i dessa spel för man är lat, givetvis påverkar matchtiden prestationen men det får man inte skriva om man håller på Liverpool. Vi förtjänar ju få såna tider… Roy hade inte mycket boll och mycket uppstår för Liverpool ställer till det i onödan. Roy skulle givetvis fördömt sin spelare som först står det vägen vid igångsättning sen sen tackling utan träffa boll och förhindra ett lovande anfall. Jones fick ett kort som var mycket billigare men alla sa det skulle han ha. Kort 1 som sedan ledde till utvisning han hade aldrig fått kort 1 som en 2.

Varför hyllar han inte VAR eller sågar dom, de fick soft straff långt i efterhand inte ett ljud yppande han om det så han pratar verkligen för sin sak utan objektivitet.

Givetvis lyftets frågan i tråden enkom för att CP mötte just det Liverpool det ser vilket stolpskott som helst. Finns fler tränare som svingat sista tiden de har inte lyfta upp i tråden. Åh nej Klopp uttalar sig då kommer pöbeln fram och gafflar sitt ner i båten håll tyst etc men helt okej när andra tränare gör exakt samma.

Skulle vilja se några specifika Arsenal fans hålla med när Klopp uttalar sig om VAR & domare jag lär vara död före det händer.
Nu tycker folk att men Klopp sa ju inget då var det väl rätt beslut men dessa har väl ännu inte fattat att han redan fått böter och avstängning för att försökt lyfta beslut/kunskapen tidigare denna säsong.

Nu var denna text inget personligen till dig vilket du vet men jag påtalar det så andra får in det i huvet innan de tappar det.

Arteta gör som Klopp nu för nästa straff är väl än hårdare återfall straffas säkerligen mer än första förseelsen 🤔

Vi får se Om Roy’s ord får stå utan böter/avstängning. Hur mycket kommer FA acceptera när de inför säsongen sa vad som gällde. Vi ser de släpper i andra saker de skulle vara hårda på och Liverpool är en av dom dom straffades få men kanske in nu om de hade gjort sakerna nu.

Som sagt, jag uttalar mig inte om varken matchen eller besluten. Utan endast om Roy's intervju efter som jag uppfattade som både sorglig men också ärlig. Han är ju spot on att assisterande får inte göra sitt jobb för den nya regeln med endast en tränare i zonen, och att han är jävligt trött på att så fort en ass. ställer sig upp så skriker ass. domaren på hen. Sen är ju gubben snart 80 år så jag förstår om han missuppfattar många situationer.

Jag får självklart inte upp lika mycket Liverpool-content som om Arsenal i mitt flöde så har missat Klopps kommentarer isåfall. Oftast dyker dom upp när han säger något "hårt" eller när han är i sitt härliga glädjerus 😁. Så du får bli bättre på att dela med dig till mig helt enkelt.. Jag har ju hyllat alla andra tränare som uttalat sig så skulle göra detsamma om det var Klopp.

Jag gillar honom skarpt och ville länge att han skulle efterträda Arsene. Men men så blev det inte och nu i efterhand är jag jävligt glad att vi har Arteta istället. 🥰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in