Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Jag har ej sett situationerna. Men jag tyckte det var sorgligt att se hur bedrövad han är av vad som blivit av dagens fotboll. Jag har flera vänner som också helt tappat suget på att kolla PL/fotboll för dom tycker VAR och all annan skit som pågår(fuskande osv) förstör fotbollen dom en gång blev kära i. Just citatet att han inte kommer sakna fotbollen den dagen han väl slutar kändes extra sorgligt.
Jag gillar att tränarna börjar säga ifrån, senaste omgångarna är det minst en tränare som beklagar sig över VAR. O'Neill senast, nu Roy. Arteta däremot har visst lärt sig sin läxa "clear and obvious, clear and obvious. That's all I can say".
Problemet med de här utspelen är:
1. De gnäller (såklart) enbart på beslut som går emot dem, aldrig annars, även om besluten är rätt i sak gnäller de på hur besluten tillämpades.
2. De föreslår inga alternativ
3. Ta bort VAR, så kommer de gnälla exakt lika mycket på horribla felbeslut
Managers jobb är att snacka för sitt eget lags sak, försöka ta bort ansvaret från spelarna och sig själv och på andra. Det är OK. Varför vi fans springer på de bollarna förstår jag inte.
Jag är inte VARs största fan, det finns förbättringar att göra, men införandet har ändå påvisat att det inte kommer bli klockrent hur man än gör - för fotboll är inte svart eller vitt, det finns alltid gråzoner.
En besvärlig sak för oss fans att svälja är att fotboll är som konståkning. En bedömningssport.
Dagen de tar bort VAR kommer alla sitta och gnälla på hur filmningar ger straff, hur mål som Henrys mot Irland kan få stå, osv.
PS: Så otroligt tröttsamt med "fans" som för sitt liv inte klarar av att bedöma en situation för vad den är.
Det är ALLTID straff mot rivalerna. Det är ALDRIG straff mot egna laget. Som ett par inlägg bak i tråden - en Arsenal-supporter som tycker allt Liverpool fick med sig mot Palace var fel, allt Palace fick med sig var rätt. Situationerna behöver man inte ens se, bara lita på supporterglasögonen.
Apropå tomtar då.