2023-12-10, 14:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Igår skrev du att titeln står mellan Arsenal, City och Liverpool, har det ändrats idag?
Det är väl ingen som har påstått att Liverpool inte är en titelutmanare? Naturligtvis så är de ju det, de är ju där uppe - trots allt. Men i slutändan så blir det Arsenal och Man City som gör upp om det hela.
Citera
2023-12-10, 14:26
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Antar att logiken är att nu när Liverpool ryckte 3p på Arsenal så är Liverpool borta från titelstriden.
Nädå fråga vilken pendlare som helst…

Realiteten är nämligen såhär: Liverpool är, precis Villa, ingen reell titelutmanare. Och jag kan ta och garantera för dig här och nu bataljen om kommer att stå emellan endast två lag, AFC och Man City.

Ja, det är en väldigt spännande och intressant säsong som vi är vitne till. Arsenal, Man City och Liverpool kommer att göra upp om titeln, med mindre Villa (mot all förmodan) går och gör en Blackburn/Leicester.

Dock så tror jag att Pep`s oljearaber kommer starkt tillbaka, och jag anser fortfarande Man City som den största favoriten till att ta plocka hem titeln. I slutändan så blir det AFC & City som kommer att göra upp om titeln.

Det är väl ingen som har påstått att Liverpool inte är en titelutmanare? Naturligtvis så är de ju det. Men i slutändan så blir det Arsenal och Man City som gör upp om det hela.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-10 kl. 14:54.
Citera
2023-12-10, 14:39
Medlem
Drickbacks avatar
Haaland kan vara borta ett tag, borta pga stressfraktur.
Citera
2023-12-10, 14:55
Bannlyst
Ursäkta mig, men jag är så jävla trött på Ljungberg! Jobbar han i varenda sändning nu för tiden?

Sen försökte jag se hans program med Carragher. Carragher är avslappnad och genuin. Ljungberg sitter och kisar, posear och tänker mer på kameravinklar och är onaturlig. Sen ska han flexa med sin engelska som inte alls låter så när han gör reklam för själva programmet. Ryser av obehag gör jag.

Så.
Citera
2023-12-10, 15:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Hörde nyss att Solksjaer är den Man Utd-managern som har vunnit över Pep flest ggr, stämmer verkligen detta?
Citera
2023-12-10, 15:14
Medlem
MarlonBrandys avatar
Vad säger oddsmakarna om ny manager efter ten Hag?

Vad står McKenna i?
Citera
2023-12-10, 16:57
Medlem
Drickbacks avatar
Chelsea delad 12:a efter 16 omgångar, skönt allt inte kan köpas för pengar.
Citera
2023-12-10, 17:24
Medlem
Lite skumt att Fulham blivit ett helt annat lag helt plötsligt?

Man hade gjort 10 mål efter omgång 12, nollades av Man U vars försvar annars bara kan hålla tätt mot lag i bottenträsket, mellanmjölkslaget Chelsea nollade dem också tidigare osv.

Sedan möter man Wolves och domaren vill ge ut straffar till höger och vänster där. Tydligen det som krävdes för att få igång Fulhams offensiv, som det verkar.

Nu har man 16 gjorda mål på de senaste fyra matcherna. Liverpool hade flyt med en lyckominut bl.a.
Citera
2023-12-10, 19:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Antar att logiken är att nu när Liverpool ryckte 3p på Arsenal så är Liverpool borta från titelstriden.

Ja, precis samma logik som när han för några dagar sedan påstod att Arsenal är favorit på anfield, trots att man inte vunnit där på över ett decennie.
Citera
2023-12-10, 20:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, precis samma logik som när han för några dagar sedan påstod att Arsenal är favorit på anfield, trots att man inte vunnit där på över ett decennie.
Se här, grabben. Statistik, historia och så vidare betyder kort o gott nix, noll och absolut ingenting i det här sammanhänget.

Men vad kommer du och, resten av klanen, att skriva om vi tar och förnedrar Liverpool på Anfield den 23:e..? Tror knappast att du/ni kommer att vara lika kaxiga av er då COYG
Citera
2023-12-10, 21:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Se här, grabben. Statistik, historia och så vidare betyder kort o gott nix, noll och absolut ingenting i det här sammanhänget.

Men vad kommer du och, resten av klanen, att skriva om vi tar och förnedrar Liverpool på Anfield den 23:e..? Tror knappast att du/ni kommer att vara lika kaxiga av er då COYG

Är jag en del av deras klan fastän jag inte hejar på pool?

Visst spelade spurs vackert idag?
Citera
2023-12-10, 22:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du låter så övertygande att jag byter lag från Man Utd till Liverpool nu på momangen.
INWA!

Det gör du rätt i! Jag är trots allt ödmjuk, balanserad, och har alltid rätt! Sanna mina ord!

Gällande Liverpool - Arsenal 23e har jag redan förutspått hur det kommer låta härinne oavsett utfall:

Citat:
Gällande Arsenal - Liverpool 23e kan jag se i framtiden:

Arsenal vinner: har ju sagt hela tiden att LiVARpool är ett korthus som bara haft tur, helt säker på att vi vinner ligan nu, COYG
Kryss: LiVARpool har tur och mutat FA, Arsenal var det klart bättre laget och förtjänade vinsten, helt säker på att vi vinner ligan ändå
Liverpool vinner: Vidriga LiVARpool har mutat FA, det skulle varit straff/rött kort/ingen straff/inget rött kort i den situationen, ett justitiemord och helt orättvist och en skandal, men helt säker på att vi vinner ligan ändå i maj och Liverpoolmaffian gråter härinne

Men ok, back to business och mindre trams:

Spurs fortsätter med sin höga backlinje och smiskar till Newcastle rejält. Roligaste snackisen i efterhand: Vicario shithousar Callum Wilson i slutminuterna efter en svag nick, Wilson gnäller på "lack of respect" i intervjuerna i efterhand. Samme Wilson som satt i podcast med Michail Antonio och hånade Richarlisons bristande målskytte i somras.

Now, det senare är lite funny: hur Richarlison slet av sig tröjan efter varje mål han gjorde som sen dömdes bort pga offside, och han tog gula istället. Men det är ju bara dumt att sitta som "kollega" i media och fnissa åt det. När du sen får tillbaka-kaka från Richarlisons lagkamrater, får du ta det med en klackspark, inte börja prata om "lack of respect".

Atombomb i glashus.

Tråkigt att Luton inte kunde hålla ut mot City. Särskilt andra målet de släpper genom att drälla i backlinjen måste svida. Surt att vara nära att få drömresultat mot Liverpool, Arsenal och City, och endast ha 1p att visa upp. Hur länge blir Håland borta?

Chelsea... vad kan man säga som inte redan sagts. Kapacitet att vinna och förlora alla matcher. Riktigt skönt att deras FM-hantering av spelare och klubb inte funkar. Svårt att förstå hur denna klubb vann CL nyligen.

Everton har tagit 3/4 segrar efter poängavdraget och är redan 4p över strecket. Hade varit 10a utan avdraget. Kommer klara kontraktet utan bekymmer. Tyvärr, beroende på hur man ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in