Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Du låter så övertygande att jag byter lag från Man Utd till Liverpool nu på momangen.
INWA!
Det gör du rätt i! Jag är trots allt ödmjuk, balanserad, och har alltid rätt! Sanna mina ord!
Gällande Liverpool - Arsenal 23e har jag redan förutspått hur det kommer låta härinne oavsett utfall:
Citat:
Gällande Arsenal - Liverpool 23e kan jag se i framtiden:
Arsenal vinner: har ju sagt hela tiden att LiVARpool är ett korthus som bara haft tur, helt säker på att vi vinner ligan nu, COYG
Kryss: LiVARpool har tur och mutat FA, Arsenal var det klart bättre laget och förtjänade vinsten, helt säker på att vi vinner ligan ändå
Liverpool vinner: Vidriga LiVARpool har mutat FA, det skulle varit straff/rött kort/ingen straff/inget rött kort i den situationen, ett justitiemord och helt orättvist och en skandal, men helt säker på att vi vinner ligan ändå i maj och Liverpoolmaffian gråter härinne
Men ok, back to business och mindre trams:
Spurs fortsätter med sin höga backlinje och smiskar till Newcastle rejält. Roligaste snackisen i efterhand: Vicario shithousar Callum Wilson i slutminuterna efter en svag nick, Wilson gnäller på "lack of respect" i intervjuerna i efterhand. Samme Wilson som satt i podcast med Michail Antonio och hånade Richarlisons bristande målskytte i somras.
Now, det senare är lite funny: hur Richarlison slet av sig tröjan efter varje mål han gjorde som sen dömdes bort pga offside, och han tog gula istället. Men det är ju bara dumt att sitta som "kollega" i media och fnissa åt det. När du sen får tillbaka-kaka från Richarlisons lagkamrater, får du ta det med en klackspark, inte börja prata om "lack of respect".
Atombomb i glashus.
Tråkigt att Luton inte kunde hålla ut mot City. Särskilt andra målet de släpper genom att drälla i backlinjen måste svida. Surt att vara nära att få drömresultat mot Liverpool, Arsenal och City, och endast ha 1p att visa upp. Hur länge blir Håland borta?
Chelsea... vad kan man säga som inte redan sagts. Kapacitet att vinna och förlora alla matcher. Riktigt skönt att deras FM-hantering av spelare och klubb inte funkar. Svårt att förstå hur denna klubb vann CL nyligen.
Everton har tagit 3/4 segrar efter poängavdraget och är redan 4p över strecket. Hade varit 10a utan avdraget. Kommer klara kontraktet utan bekymmer. Tyvärr, beroende på hur man ser det.