2023-12-10, 23:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om det varit förvånansvärt lugnt på tränarfronten i Premier League är det business as usual i The Championship. Om jag räknat rätt är vi uppe i 9 lag som ändrat på tränarfronten. Mowbray och Duff tidigare i veckan får sällskap av Neil i Stoke. Placerar honom i samma fack som Duff i att det var en logisk lösning. 4 raka förluster och nu mot usla jumbon Sheffield Wednesday. Ligger i botten. Har material för högre position.

Både Sunderland och Swansea vann sins matcher. Och Cifuentes har faktiskt lyft QPR också. Ny tränareffekten levererar. Som vanligt då. Ja förutom oduglige Wayne Rooney.

Samtidigt finns lag likt Coventry. Middlesbrough. Norwich. Southampton. Watford. Alla lag med negativ start/period där tränarna var pressade men ledningen stod bakom och nu ryckt upp sig.

Som vanligt galet jämn tabell där det i princip är playoff från plats 6 ända ned till 15 och någon position lägre. Kommer såklart skapas luckor så småningom men jämför med Premier League där vi redan har en tydlig nedflyttning och egentlig topp 4. Där kanske Tottenham kan blanda sig i.
Citera
2023-12-11, 00:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är jag en del av deras klan fastän jag inte hejar på pool?

Visst spelade spurs vackert idag?
1. Det kan inte jag svara på

2. Nu såg jag visseligen bara delar av den matchen. Men jag tycker inte att spurs imponerade speciellt, tycker snarare att Newcastle var väldigt, väldigt dåliga.
Citera
2023-12-11, 00:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Det kan inte jag svara på

2. Nu såg jag visseligen bara delar av den matchen. Men jag tycker inte att spurs imponerade speciellt, tycker snarare att Newcastle var väldigt, väldigt dåliga.

Ok vinner ni på Anfield?

Jag tror inte ni har mycket att hämta.

Ligatiteln står mellan city och pool.
Citera
2023-12-11, 00:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ok vinner ni på Anfield?

Jag tror inte ni har mycket att hämta.

Ligatiteln står mellan city och pool.
Förhoppningsvis, ja.

Ok, jag fattar. Men det spelar ingen roll.

Nix. Det blir Arsenal och Man City som i slutändan gör upp om titeln.

Förövrigt så är "pool" smeknamnet för Blackpool, Liverpool kallas (i UK) för reds.
Citera
2023-12-11, 00:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Förhoppningsvis, ja.

Ok, jag fattar. Men det spelar ingen roll.

Nix. Det blir Arsenal och Man City som i slutändan gör upp om titeln.

Förövrigt så är "pool" smeknamnet för Blackpool, Liverpool kallas (i UK) för reds.

Grattis! Du skolade mig!

Precis som jag skolade dig att Europacupen heter Champions League sedan 1992.

Jag tror förövrigt Tottenham vaknar till liv nu igen och går som tåget.
Citera
2023-12-11, 00:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Grattis! Du skolade mig!

Precis som jag skolade dig att Europacupen heter Champions League sedan 1992.

Jag tror förövrigt Tottenham vaknar till liv nu igen och går som tåget.
Haha. Så du inbillar dig verkligen att jag inte visste att Europacupen har varit UCL i 30+ år nu?

Ja, du har ju redan gjort klart för oss att spurs kommer att sluta före AFC på tabellen. Men allvarligt talat, hur långt tror du spurs kan gå denna säsong....?
Citera
2023-12-11, 00:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Haha. Så du inbillar dig verkligen att jag inte visste att Europacupen har varit UCL i 30+ år nu?

Ja, du har ju redan gjort klart för oss att spurs kommer att sluta före AFC på tabellen. Men allvarligt talat, hur långt tror du spurs kan gå denna säsong....?

I tabellen heter det. Och det heter inte poänget är heller för den delen.

Jag tror vi slutar 3:a minst om vi börjar lira boll nu igen. Självklart så är du säker på att ni vinner både PL och Europacupen det vet vi alla

Godnatt på dig generalen!
Citera
2023-12-11, 05:08
Medlem
Citat:

Och du gjort klart ni kommer vinna både CL och PL..ska bli årets dag läsa bortförklaringar sen.
Det är guld från din sida.
Citera
2023-12-11, 09:14
Medlem
Beaver14s avatar
Tillfällig återkomst till tråden för att dela med mig av Roy Hodgsons kommentarer om tillståndet för PL och i synnerhet domarkvalitén.

https://twitter.com/HLTCO/status/1733529406340043177

Se det. Håller med om vartenda ord. Särskilt:

Vem är det som dömer? Domaren blåser en straff som han sedan tar tillbaka och blåser sedan inte en straff som han sedan ger. Är det domaren på plan som dömer eller är det någon som sitter i ett kontor som dömer?

Over and out igen i denna skittråd.
Citera
2023-12-11, 09:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tillfällig återkomst till tråden för att dela med mig av Roy Hodgsons kommentarer om tillståndet för PL och i synnerhet domarkvalitén.

https://twitter.com/HLTCO/status/1733529406340043177

Se det. Håller med om vartenda ord. Särskilt:

Vem är det som dömer? Domaren blåser en straff som han sedan tar tillbaka och blåser sedan inte en straff som han sedan ger. Är det domaren på plan som dömer eller är det någon som sitter i ett kontor som dömer?

Over and out igen i denna skittråd.

Hit and run?! Så funkar det inte. In or out? Det går att sålla vad man läser och svarar på.

Jag kan hålla med om att "wait and see"-approachen som domare anammat kring VAR inte är särskilt bra för sporten. De ska döma matchen som vanligt, och sen få besked om det blev fel. Tyvärr släpper de situationer de normalt hade blåst för och låter VAR reda ut det.

Mot Palace dock svårt att bli upprörd. VAR såg till att det blev rätt.
Palace fick sin straff sen Quansah missat sin brytning och sparkat Mateta på foten. Solklar foul, solklar straff. Utan VAR hade det varit spela på, för domaren ser inte foulen (och att det inte blir målchans förstärker domarens ovilja att blåsa).

Att domaren undviker att blåsa för Hughes aggressiva press på Endo blir också rätt till sist. Det är frispark, ingen straff. Sen kan man tycka han borde blåst i första läget, men domare gör ju så här numer. De vågar inte. De låter spelet gå.

Hodgson snackar komplett dynga kring Ayews andra gula:

Citat:
The second one was a good challenge, and if you deem that a challenge, which it could be, then it was not a yellow card offence.

Fy fan vilket skitsnack, rent ut sagt.
Ayew är sen in, missar boll, kapar Harvey och stoppar kontringen. Glasklart gult, och totalt hjärnsläpp att göra den challengen när man redan är på ett gult. Det är en värdelös challenge, och det är ett gult alla dagar i veckan.

Om något borde Hodgson såga hur en så rutinerad spelare som Ayew gör ett så värdelöst beslut som till sist kostar dem matchen.

Men det kan han ju inte säga. Vända Ayew, delar av truppen, fansen och media emot sig. Alltså låtsas han som att det är ett billigt gult kort. I syfte att få nästa tveksamma domslut med sig.

Managers snackar bullshit och så även Roy. Man fattar att det handlar om spinn för att gynna sin arbetsgivare, men det finns inget som gör dem nöjda. VAR eller ingen VAR, de kommer alltid stå där och gnälla när det gått emot dem även om ingen håller med.
Citera
2023-12-11, 10:19
Medlem
Drickbacks avatar
Roy Hodgson ute och svingar i helgen! Han får titta över vilken roll VAR har!!

Han har inga problem med att de får en soft straff (tills jag sett andra vinklar) långt efter händelsen men däremot att de inte får straff när de inte ska ha en pga en klar förseelse strax innan som domaren borde ha sett och dömt för och då hade diskussionen undvikits. Är då problemet VAR? Han såg ju heller inte första ”straffen” utan även här fick VAR kliva in.
VAR är Roys uttalande om det?

Exakt alla gula och röda CP fick var helt rätt dömda, Roy fattar inte varför Ayew fick sitt andra för. Inte så mycket för själva tacklingen utan för förhindrande av ett anfall. Ayew drar på sig 2 gula på en kvart, första för spelförstörelse otroligt smart att tackla så när man redan har gult.

Han är säkert sur för böterna de kommer få för alla gula kort (redan fått böter i skrivande stund).

Liverpool visade varför 12:30 är korkad tid, först borta ons kväll sen borta lör lunch men eftersom man väljs ut blir det såna här matcher, precis vad alla önskar att se. Givetvis sportsligt rättvist för Liverpool och fans har ju historia att bete sig dumt och förtjänar varenda 12:30..
Hade Liverpool spelat i Europa ons kväll hade 12:30 inte varit aktuell enligt reglerna.

Tycker CP ska titta över lite siffror.
Skott: 8-14
Skott på mål: 4-2
Bollinnehav: 24%-76%
Passningar: 194-656
Passningsprecision: 57%-87%
Fouls: 17-17
Gula kort: 5-2
Offsides: 0-6
Hörnor: 6-5

Liverpool behöver inte be om ursäkt för segern inte deras fel att motstånd inte gör tillräckligt med mål eller inte kan hålla sig kvar på plan. Däremot ska de be ursäkt till sig själva att inte lösa 12:30 trots all rutin de fått, tack tv-bolag.

De som håller med Roy har de sett matchen och situationerna 🤔
Senast redigerad av Drickback 2023-12-11 kl. 10:51.
Citera
2023-12-11, 13:56
Medlem
Schmooves avatar
Jag litar mer på Roy Hodgson än på två tomtar som håller på Liverpool. Det krävs så otroligt mycket förberedelser inför en match i PL så jag förstår hans frustration. Skönt att Roy tar bladet från munnen och säger ett och annat. Givetvis håller jag inte med om allt Roy säger men det är ändå uppfriskande att han säger vad han tycker. Dagens tränare i PL tvingas vara slätstrukna och spela med i charaden, annars blir det att följa matcher på läktaren.

Jag kan lyssna på Roy i evigheter, den där Klopp tål jag inte en sekund ens. En falsk jävel.

Så något annat när jag ändå är här inne. Var och en ansvarar för sin kränkthet, har ni tänkt på det? Det går inte att gissa sig till vad alla individer blir kränkta av. Så istället för att ni brusar upp för något dumt så gå vidare med era liv. Ni har bara ett liv och att spendera så mycket tid på att vinna något på internet är rätt så meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in