2023-12-07, 15:40
Medlem
Använd alltid archetyp.cc för adress, eller din privata som du får. Ni som inte kan köpa monero med bank kan prova öppna ett konto hos Revolut och betala in där med kort utan avgift, för att sedan skicka vidare till Kraken.
Citera
2023-12-07, 18:29
Medlem
Superkissekattens avatar
Jag har hamnat i en situation där jag behöver vända mig till FS eller Arche.

Men jag har inte beställt sen FS 3.0 lades ned, och har nu lite funderingar.
Det pratades om exitscam när jag beställde sist också, och FS lades ned medans jag väntade på mina beställningar.
Jag fick dock mina paket, men kanske 3-4 veckor efter att sidan gått offline.
Ser nu här att det är oroligt i inläggen och det pratas om exitscam återigen.

Sååå...

Fungerar FS 4.0 att beställa ifrån? Om ja, hur lång leveranstid och hur stor sannolikhet är det att paketen kommer fram?

Jag ser att många rekommenderar Arch. Så samma frågor där. Hur lång leveranstid och hur stor sannolikhet är det att paketen kommer fram?

Hur är det med att handla Bitcoins? Vissa pratar om att deras banker har spärrat från att handla bitcoins. Gäller det Swedbank?
När jag köpte så köpte jag från Coinbase via mitt bankkort, för att sedan föra dom vidare till Electrum.
Jag tänkte köra på samma upplägg även denna gång.
Fungerar detta upplägg fortfarande?
Alternativt pröva att handla från AgoraDesk med Swish eller bankkort.

Vidare så verkar det som att jag måste använda Monero för att handla från Arch?
Detta ger mig huvudvärk.
Kan jag handla Monero via det upplägget jag tidigare haft?

Hur lång tid kan jag förvänta mig att varje steg tar?

Tacksam om någon kan förklara och vägleda mig. Något jag borde eller måste ändra på? Vad bör jag tänka på? Tips? Osv.

Fridens Liljor
Citera
2023-12-07, 19:53
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Jag har hamnat i en situation där jag behöver vända mig till FS eller Arche.

Men jag har inte beställt sen FS 3.0 lades ned, och har nu lite funderingar.
Det pratades om exitscam när jag beställde sist också, och FS lades ned medans jag väntade på mina beställningar.
Jag fick dock mina paket, men kanske 3-4 veckor efter att sidan gått offline.
Ser nu här att det är oroligt i inläggen och det pratas om exitscam återigen.

Sååå...

Fungerar FS 4.0 att beställa ifrån? Om ja, hur lång leveranstid och hur stor sannolikhet är det att paketen kommer fram?

Jag ser att många rekommenderar Arch. Så samma frågor där. Hur lång leveranstid och hur stor sannolikhet är det att paketen kommer fram?

Hur är det med att handla Bitcoins? Vissa pratar om att deras banker har spärrat från att handla bitcoins. Gäller det Swedbank?
När jag köpte så köpte jag från Coinbase via mitt bankkort, för att sedan föra dom vidare till Electrum.
Jag tänkte köra på samma upplägg även denna gång.
Fungerar detta upplägg fortfarande?
Alternativt pröva att handla från AgoraDesk med Swish eller bankkort.

Vidare så verkar det som att jag måste använda Monero för att handla från Arch?
Detta ger mig huvudvärk.
Kan jag handla Monero via det upplägget jag tidigare haft?

Hur lång tid kan jag förvänta mig att varje steg tar?

Tacksam om någon kan förklara och vägleda mig. Något jag borde eller måste ändra på? Vad bör jag tänka på? Tips? Osv.

Fridens Liljor

Tar lång tid för många brev att komma fram just nu, väldigt många öppna dispyter hos nästan alla vendors. Juletider är alltid värst och finns rykten om att posten har riktade insatser just nu men kanske bara är julruschen. Du kommer nästan säkerligen bli spärrad när du satt bitcoinköp i system men efter det kan du öppna konto hos Revoult och göra € deposit därifrån till crypto.com instant och sen transfera till kraken som har monero. Kanske finns något smidigare tillvägagångssätt men det som funkar för mig om jag ska ha mina monero instant.

Allt som allt tycker jag man håller sig till gatan om man kan just nu
Citera
2023-12-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Tar lång tid för många brev att komma fram just nu, väldigt många öppna dispyter hos nästan alla vendors. Juletider är alltid värst och finns rykten om att posten har riktade insatser just nu men kanske bara är julruschen. Du kommer nästan säkerligen bli spärrad när du satt bitcoinköp i system men efter det kan du öppna konto hos Revoult och göra € deposit därifrån till crypto.com instant och sen transfera till kraken som har monero. Kanske finns något smidigare tillvägagångssätt men det som funkar för mig om jag ska ha mina monero instant.

Allt som allt tycker jag man håller sig till gatan om man kan just nu

Du kan föra över direkt från Revolut till Kraken.
Citera
2023-12-08, 16:18
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Du kommer nästan säkerligen bli spärrad när du satt bitcoinköp i system

Gäller detta flera gånger. Eller räcker det med ett enstaka tillfälle för att det ska bli spärrat?

Revolut. Är det färdig att användas direkt efter reg?
Citera
2023-12-08, 17:59
Medlem
insikters avatar
Citat:
Gäller detta flera gånger. Eller räcker det med ett enstaka tillfälle för att det ska bli spärrat?

Flera gånger men går rätt snabbt
Citera
2023-12-08, 21:40
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:

Eller så har man Skandia och slipper revolut och skit utan köper coinsen direkt
Citera
2023-12-09, 14:28
Medlem
La 3st ordrar ifrån FS förra helgen. Hade första redan på tisdag och de andra två paketen kom igår (fredag). Så jag har inte märkt utav någon försening iaf.
Citera
2023-12-11, 06:34
Medlem
Superkissekattens avatar
Hur lång tid tar det att skicka bitcoins till trocador för att växla och sen vidare till Arch?

Väntat 15 timmar nu and still going
Citera
2023-12-11, 16:07
Medlem
Beställde för 2 veckor sen på fs men inte fått något än, gick in och kollade säljarens recensioner och verkar vara många som inte fått de dom beställt dom här veckorna av han men även många som fått. Vad ska man tro? Kan posten ha tagit de eller är de nå annat? Säljaren har sen innan bara bra omdöme på fs och verkar aldrig strulat innan.
Citera
2023-12-11, 17:02
Medlem
FrostensBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralKlos
Hur brukar ni göra vid beställning, Beställa hem till er själva? Någon annan/målvakt ? eller kör ni rek om säljaren erbjuder detta ?
Antingen hem till mig, nån polare eller REK med fake ID och målis beroende på mängd, kör på sistnämnda vid bulk.
Citera
2023-12-11, 20:21
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenGnome
Beställde för 2 veckor sen på fs men inte fått något än, gick in och kollade säljarens recensioner och verkar vara många som inte fått de dom beställt dom här veckorna av han men även många som fått. Vad ska man tro? Kan posten ha tagit de eller är de nå annat? Säljaren har sen innan bara bra omdöme på fs och verkar aldrig strulat innan.
Dispyt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in