2023-12-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
En tråd som plötsligt fylls med vetenskapshatande antivaxxare på Flashback? Kan inte vara möjligt! Egentligen är det nog väldigt få som tycker han är rolig, detta plötsliga fanboy-vurmande för en kille som förmodligen på allvar har vissa psykiska problem handlar endast om hans politiska riktning vilken sitter väldigt bekvämt i Flashbacks mycket smala och obildade åsiktskorridor

”vEteNsKaPsHatAndE aNtiVaxXxaRe” mmm absolut.. för dom som varit skeptiska till vaccinet har ju endast fått rätt på nästan alla punkter och dessutom varit de ENDA som hänvisat till vetenskap och forskning istället för till politiker och lobbyister. Hur fan kan detta fortfarande vara så jävlas svårt för er booster-älskare att fatta? Det är svart på vitt om du bara skulle ORKA läsa på. Finns inte en enda forskare i ämnet som håller med att ALLA borde tagit vaccinet. Lovar dig, du kan inte hitta en enda.

Ont: PW verkar vara riktigt störd - men jag gillar honom. Känns lite som han spelade sig själv i heja Björn.. hahaa
Senast redigerad av Lostinflashback 2023-12-11 kl. 13:26.
Citera
2023-12-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
En tråd om PW högst upp bland aktuella trådar då undrar man ju vad för saftigt som hänt men nej här hålls bara trötta diskussioner om vad som är roligt eller ej

Upprinnelsen är att Wahlbeck skojat om nån kärrings hängpattar och blev utkastad av arrangören som helt missat att han inte bokat en pk-certifierad mysfarbror.

Sen har det bildats två läger mellan dom som förstår Peters humor och uppskattar att han kör upp en fot i röven på etablissemanget och dom som bara tycker det är tråkigt och gränslöst. Ivrigt ackompanjerat av nån gammal Halmstadsbo som Peter snott flickvännen av eller som bara är allmänt bitter över att han får så mycket uppmärksamhet.
Citera
2023-12-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad man tycker är kul är såklart helt subjektivt men det är bara att se sig om i komikervärlden för att snabbt inse att komiker nästan alltid har ett bäst-före-datum. De finns ytterst få komiker som är 60+.

I Sverige är alla samma skit. Wahlbeck är den enda som kör sin grej. Han är äkta sedan 80-talet.

Utomlands vet jag MASSOR av bra komiker som är gamla, så du har totalt fel. Och uppenbarligen en annan form av humor. Du får väl gå på Edwin Thörnbloms shower om du vill se något "vasst" istället, eller revyer om du vill se något mer "rumsrent" med dina föräldrar?
Citera
2023-12-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Upprinnelsen är att Wahlbeck skojat om nån kärrings hängpattar och blev utkastad av arrangören som helt missat att han inte bokat en pk-certifierad mysfarbror.

Sen har det bildats två läger mellan dom som förstår Peters humor och uppskattar att han kör upp en fot i röven på etablissemanget och dom som bara tycker det är tråkigt och gränslöst. Ivrigt ackompanjerat av nån gammal Halmstadsbo som Peter snott flickvännen av eller som bara är allmänt bitter över att han får så mycket uppmärksamhet.

Tack för sammanfattningen.

Olika människor tycker om olika typer av humor, shocker!

Nej det är inte roligt!!! JO DET ÄR DET!! NEJ DET ÄR DET INTE

Citera
2023-12-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Ja. Jag har aldrig gillat Hillersberg och tycker att han mest ritar en massa skit som är kränkande för utsatta grupper, och sedan ursäktar det med att det är "satir".

Jo, jag spenderade åtminstone delvis 1990-talet i Sverige. Vidhåller dock att Wahlbeck var någorlunda mainstream. Om du tycker han var viktigare än "någorlunda" bodde du väl i någon betongförort till en större stad där alla polare hade kabel-TV. En stor del av Sverige saknade kabel-TV och missade därför helt hans grejer på Z-TV. Han var absolut inte mainstream på det sätt att alla visste vem han var, i stil med det som sändes på Public Service såsom Killinggänget och Hassan-medlemmarnas upptåg (eller ens Varan-TV).

Han var dock tillräckligt mainstream för att en liten grupp i kompisgänget skulle tycka att han var den roligaste personen någonsin. Han var också tillräckligt populär för att få berätta om sina tarmsköljningar i den då populäraste familjeunderhållningen i form av Sen kväll med Luuk.

Oj vad fel du har!

Han var med (PÅ SVT) från start av Släng dig i brunnen. Efter det var han en av de få som hade eget program på z-tv. Innan och under tiden som killinggänget fick runka i grupp. Samtidigt hade han en gedigen konstkarriär landet runt. Du får läsa på lite. Varför tror du att han bokas än idag?
Citera
2023-12-11, 13:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
I Sverige är alla samma skit. Wahlbeck är den enda som kör sin grej. Han är äkta sedan 80-talet.

Utomlands vet jag MASSOR av bra komiker som är gamla, så du har totalt fel. Och uppenbarligen en annan form av humor. Du får väl gå på Edwin Thörnbloms shower om du vill se något "vasst" istället, eller revyer om du vill se något mer "rumsrent" med dina föräldrar?

Om vi snackar stand-up-komiker så finns det ytterst få som är 60+ även utomlands. Finns några få undantag som John Cleese och Jerry Seinfeld men oftast är det så att man tappar det som komiker när man blir lite äldre. Så är det bara. Humor är en färskvara som bara håller en begränsad tid och om man inte är så intresserad av att uppdatera sig (som Wahlbeck) så kommer man gradvis att tappa sin publik. Inte konstigare än så.
Citera
2023-12-11, 13:50
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Skämta om någons hängpattar = Köra upp en fot i röven på etablissemanget.
Citera
2023-12-11, 13:51
Medlem
Jag kommer ihåg Wahlbeck från "Fur Alle" serien samt "Smash" och Sveriges genom tiderna sämsta komediserie "Heja Björn".

Han har aldrig varit riktigt klok enligt mitt förmenande.
Citera
2023-12-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om vi snackar stand-up-komiker så finns det ytterst få som är 60+ även utomlands. Finns några få undantag som John Cleese och Jerry Seinfeld men oftast är det så att man tappar det som komiker när man blir lite äldre. Så är det bara. Humor är en färskvara som bara håller en begränsad tid och om man inte är så intresserad av att uppdatera sig (som Wahlbeck) så kommer man gradvis att tappa sin publik. Inte konstigare än så.
Självklart e det som du skriver. Humor e färskvara och PW har inte hängt med på länge.
Citera
2023-12-11, 13:54
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
"Vissa" I princip alla lättkränkta PK-människor hade blivit arga. Du vet det också.

Varför tror du att jag vill det? Förklara. Skrev du inte precis att Möns Möllers skämt var kul? Jag tycker detsamma.
Allt handlar om leverans. Hur du levererar skämtet. Måns är förvisso en ganska medlmåttig komiker, men han gör det skämtet på ett sätt som inte blir plumpt. Du verkar tro att jag är emot grova skämt, det är jag inte. Jag är emot kassa komiker.
Citera
2023-12-11, 14:05
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag kommer ihåg Wahlbeck från "Fur Alle" serien samt "Smash" och Sveriges genom tiderna sämsta komediserie "Heja Björn".

Han har aldrig varit riktigt klok enligt mitt förmenande.

Han är definitivt lite skev i skallen. Ett tveeggat svärd, det har nog delvis hjälpt honom i hans humor (han har definitivt väldigt roliga sidor emellanåt enligt mig) men samtidigt är det ingen som vill ha att göra med urflippade knäppskallar heller...så i längden har det nog gjort en hel del skada också.

Jag tycker han kan vara ganska rolig faktiskt, men i längden känns han mest störig. En komiker som nog skall tas i måttliga doser, och utan närkontakt.
Citera
2023-12-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Oj vad fel du har!

Han var med (PÅ SVT) från start av Släng dig i brunnen. Efter det var han en av de få som hade eget program på z-tv. Innan och under tiden som killinggänget fick runka i grupp. Samtidigt hade han en gedigen konstkarriär landet runt. Du får läsa på lite. Varför tror du att han bokas än idag?

Han har ju skrikit över hela facebook i ett år att ingen bokar honom pga sossarna, eller om det var ödelmänniskor från Dragos eller möjligen drottningen av England - hans teorier är lätta att blanda ihop. Han fick t o m starta en insamling för att ha råd att fira sin födelsedag lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in