2020-09-25, 20:19
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Men han har väl knappast rätt att såra och trycka ner en massa människor bara för att han är djärv, orginell och finurlig som komiker...?

Var kom jag in i bilden? Det står att du citerat mej, var då? Har aldrig skrivit i whalbäcks tråd
Citera
2020-09-25, 20:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Var kom jag in i bilden? Det står att du citerat mej, var då? Har aldrig skrivit i whalbäcks tråd
Ingen aning faktiskt... Mod tog ju bort en massa inlägg i eftermiddags, fast om du aldrig har skrivit här så vet jag inte...
Citera
2020-09-25, 21:44
Medlem
denna patologiskt korkade sjukling har skulder upp över öronen därav hans växande panik och avundsjuka...tog lån med planen att banken skulle konka och därmed skulle han slippa betala tillbaka...lol...lever i en drömvärld för att den fysiska världen överstiger hans intellektuella förmåga. De tog tydligen hans hus. Nån som vet om han är hemlös eller bara på väg att bli hemlös?

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-wahlbeck-i-tvist-med-bank-vagrar-betala-skulden/
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2020-09-25 kl. 21:53.
Citera
2020-09-25, 21:47
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Han är taskig mot alla möjliga människor - både kollegor och andra.. Har jag hört...

Du tänker antalgigen på Wahlbäcks sågning av Fredrik Wikingsson ? Wahlbeck erkände iaf att det berodde på Wikingssons svartbruna hår. Wahlbeck har aldrig gillat mörkhårigt folk, men det har ju inte svenska folket heller gjort.
Citera
2020-09-25, 22:11
Medlem
Baisers avatar
Såg att TV fur alle fanns i sin helhet på Youtube, jäklar vad skämigt att titta på så här 25 år efteråt.
När det begavs sig kollade alla på det när det gick på ZTV.
Senast redigerad av Baiser 2020-09-25 kl. 22:42.
Citera
2020-09-25, 22:45
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Såg att TV fur alle fanns i sin helhet på Youtube, jäklar vad skämigt att titta på så här 25 år efter åt.
När det begavs sig kollade alla på det när det gick på ZTV.

Det var bra då och är bra nu. Se det i dess kontext. Wahlbeck har gjort flertalet mästerverk till skillnad från vad de flesta andra komiker gjort som endast satsat allt krut på att göra mainstream-trams som såna innebandyälskande mesar som du gillar.
Citera
2020-09-25, 22:49
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Det var bra då och är bra nu. Se det i dess kontext. Wahlbeck har gjort flertalet mästerverk till skillnad från vad de flesta andra komiker gjort som endast satsat allt krut på att göra mainstream-trams som såna innebandyälskande mesar som du gillar.

Alltså, "I am Disco Duck" och "Taxi och trolleri".....det är genialtet som går mig förbi. Men jäklar vad stort det var hösten 1995.
Alla snackade om det.
Senast redigerad av Baiser 2020-09-25 kl. 22:52.
Citera
2020-09-25, 22:52
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
denna patologiskt korkade sjukling har skulder upp över öronen därav hans växande panik och avundsjuka...tog lån med planen att banken skulle konka och därmed skulle han slippa betala tillbaka...lol...lever i en drömvärld för att den fysiska världen överstiger hans intellektuella förmåga. De tog tydligen hans hus. Nån som vet om han är hemlös eller bara på väg att bli hemlös?

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-wahlbeck-i-tvist-med-bank-vagrar-betala-skulden/
Galet, och tydligen har han även byggt ett HVB-hem, av nån anledning..
Citera
2020-09-25, 23:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Galet, och tydligen har han även byggt ett HVB-hem, av nån anledning..
Vid tiden för artikeln (2017) hyrde han ut det till kommunen. Anledningen var väl att han ville ha en inkomst. Hemmet kanske fortfarande drar in pengar åt honom.
Citera
2020-09-25, 23:40
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vid tiden för artikeln (2017) hyrde han ut det till kommunen. Anledningen var väl att han ville ha en inkomst. Hemmet kanske fortfarande drar in pengar åt honom.
Den biten är isåfall rationell, till skillnad från tokerierna med banklånet...
Citera
2020-09-26, 00:14
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Den biten är isåfall rationell, till skillnad från tokerierna med banklånet...
Alltså ett lån på 117000 är väl inget att bråka om. Lär kosta honom tredubbla med advokatkostnader när han förlorar.
Citera
2020-09-26, 00:44
Medlem
Misstänker att huset var huset han själv bodde i? Jag har varit där några gånger, det "gick i arv" från pundare till pundare, egentligen ett ganska fint gammalt torp som tydligen bara gått att hyra ut till märkligt folk i flera decennier, kanske för att det ligger långt ut i bushen. Hippykollektiv och dylikt. Tror även Ika Nord-gänget bodde där ett tag om jag minns rätt.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2020-09-26 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in