Citat:
Ursprungligen postat av
Laastari
Såg att det varit tyst i tråden ett tag. Men chansar att någon kanske ser det och har någon tanke.
Skulle inte gråta över biverkning som minskad aptit och viknedgång.
Sömnen är katastrof redan nu så vet inte lm det kan bli sämre….
Fick från läkaren att han tyckte jag borde byta mina Sertralin 100mg mot 75mg Venlafaxin första veckan och sen trappa upp till 150mg v 2
Men dels blev jag ifrågasatt av apotekspersonalen då jag även äter escitalopram 20mg men mot andra problem än Sertralin.
Och efter att ha läst här så blir jag ännu mer osäker på om detta är ett bra läkemedel.
Äter även Saroten 30mg förebyggande mot huvudvärk/migrän.
Däremot så sa läkaren att venlafaxin kan hjälpa min adhd också?
Står i väntan på uppstart för medicin för adhd just och i övrigt är det ångest och social fobi jag lider av mest.
Vad tror ni? Kommer jag bli helt förstörd av den fina mixen tabletter det blir eller kanske kan det hjälpa helt plötsligt?
Du ska absolut inte lyssna på farmaceuten som har 5+ års utbildning och sedan vidare empirisk erfarenhet inom just farmaka. Lyssna på din läkare istället, som kan
nada om psykofarmaka och farmakodynamik - något man runkade av lite snabbt och klarade tentan på.
Psykiatriker eller allmänläkare?
Du står på en jävla piss-mix av serotonerga återupptagshämmare, som inte ska kombineras förutsatt att man inte mätt läkemedelskoncetrationer i blodet och utvärderar effekt och biverkningar noga, inget som i regel görs i Sverige då kompetens saknas.
Vet inte om du trollar men detta är ju fantastiskt. En enkelresa till eventuellt serotonergt syndrom.
Du måste fan ställa din läkare emot väggen, upprätta en anmälan, byta läkare. Det är oacceptabelt att du kombinerar dessa tre substanser ihop med varandra. Går du hos VC eller psykiatri?