2023-12-10, 12:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool tog precis som väntat en enkel vinst mot Crystal Palace. En hel del märkliga beslut som gick emot Liverpool och domaren var emot oss från start till slut, men vi tog 3 otroligt viktiga poäng och toppar tabellen. Straffen är ett skämt och de engelska domarna visar återigen att de hatar Liverpool och är emot oss. Vi var bättre laget från start till slut och egentligen borde vi vunnit med ännu större marginal.

Arsenal hade garanterat åkt på en stjärnsmäll mot Palace igår.

Det enda laget som kan stoppa oss från att ta hem bucklan denna säsong är City, jag fruktar inget annat lag. Arsenal kommer aldrig ens komma i närheten av vår nivå.

Liverpool har varit en toppklubb i England sen 1900-talets början och ingen annan engelsk klubb är ens i närheten av det LFC har. VARsenal lever på gamla meriter och har inte varit bra på 20 år, att de gör en bra säsong när alla andra är dåliga förändrar inte det.

Men sa inte de små trollen härinne att VARsenal skulle toppa tabellen efter helgens omgång? Haha. Liverpool kommer garanterat komma före VARsenal, den saken är klar. Känner mig näst intill säker att Liverpool kommer vinna titeln den här säsongen, tycker vi har the edge över City. Vilken tidig julklapp Villa kom med igår Tänk om det är detta som avgör titelfighten till Liverpool?

Jag bara älskar att se avundsjukan emot Liverpool pga vår enorma succé - Klopp har vunnit allt och vi är solklara favoriter att vinna ligan och CL i år igen. Finns inga starkare lag än Liverpool, jag fruktar ingen motståndare. Hade det inte varit för covid är jag säker på att Liverpool blivit obesegrade och slagit poängrekord genom alla tider.

Helt säker på att Liverpool kommer vinna titeln. YNWA!
Citera
2023-12-10, 12:54
Moderator
zanteras avatar
Spurs satte ribban när de slutade 3a i ett 2-lags race mot Leicester för några år sedan när Arsenal smög förbi på slutet. Arsenal toppade den ribban när man slutade 2a i ett 1-lags race förra året. Blir kul att se om ribban toppas igen av något lag i år.
Citera
2023-12-10, 12:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool tog precis som väntat en enkel vinst mot Crystal Palace. En hel del märkliga beslut som gick emot Liverpool och domaren var emot oss från start till slut, men vi tog 3 otroligt viktiga poäng och toppar tabellen. Straffen är ett skämt och de engelska domarna visar återigen att de hatar Liverpool och är emot oss. Vi var bättre laget från start till slut och egentligen borde vi vunnit med ännu större marginal.

Det enda laget som kan stoppa oss från att ta hem bucklan denna säsong är City, jag fruktar inget annat lag. Arsenal kommer aldrig ens komma i närheten av vår nivå.

Liverpool har varit en toppklubb i England sen 1900-talets början och ingen annan engelsk klubb är ens i närheten av det LFC har. VARsenal lever på gamla meriter och har inte varit bra på 20 år, att de gör en bra säsong när alla andra är dåliga förändrar inte det.

Men sa inte de små trollen härinne att VARsenal skulle toppa tabellen efter helgens omgång? Haha. Liverpool kommer garanterat komma före VARsenal, den saken är klar. Känner mig näst intill säker att Liverpool kommer vinna titeln den här säsongen, tycker vi har the edge över City. Vilken tidig julklapp Villa kom med igår Tänk om det är detta som avgör titelfighten till Liverpool?

Jag bara älskar att se avundsjukan emot Liverpool pga vår enorma succé - Klopp har vunnit allt och vi är solklara favoriter att vinna ligan och CL i år igen. Finns inga starkare lag än Liverpool, jag fruktar ingen motståndare. Hade det inte varit för covid är jag säker på att Liverpool blivit obesegrade och slagit poängrekord genom alla tider.

Du låter så övertygande att jag byter lag från Man Utd till Liverpool nu på momangen.
INWA!
Citera
2023-12-10, 12:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jo men Liverpool förtjänar la ändå att ligga i toppen, med tanke på att de fick det största felaktiga domarbeslutet emot sig i matchen mot Tottenham. De spelar bra och ska bli spännande att se Arsenal möta dem snart.

Har från början tänkt att antingen Arsenal eller Liverpool kommer vinna ligan, men nu när Villa smygit sig in mot toppen så börjar jag undra om inte de kan klara av det ändå. Fast känns samtidigt som att de kommer falla i slutet likt Arsenal förra säsongen om de skulle komma så långt.
Personligen är jag väldigt överraskad att vårt spel är i serieledning, inte allt för många matcher och delar i spelet man är nöjd med men starkt skrapat ihop poängen. Känns som man spelar med handbromsen i och ställt ut skorna.

Ja bortdömda målet suger men inte säkert man tagit poäng ändå, kunde dock haft förlustnollan intakt vilket hade varit trevligt,

Ni har två spännande matcher framför er, Brighton & Liverpool bara upp på hästen igen.
Citera
2023-12-10, 13:05
Medlem
Drickbacks avatar
Är det idag Moyes plitar på livstidskontrakt för West Ham? Eller vad säger du Free?
Citera
2023-12-10, 13:11
Medlem
Hoppsan, jag tror att ganska många engelska supportrar som håller på andra engelska klubbar är oense med dig...
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Citera
2023-12-10, 13:13
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Hoppsan, jag tror att ganska många engelska supportrar som håller på andra engelska klubbar är oense med dig...
Han försöker driva med Generalandersson. Inlägget ska absolut inte tas på allvar.
Citera
2023-12-10, 13:15
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Uppmanar till lugn
Inlägget är en parodi på en skribent. Ganska slående likt.
Citera
2023-12-10, 13:30
Medlem
Drickbacks avatar
Ingen Haaland mot Luton.

Veckans bästa: det där har inte jag skrivit
Senast redigerad av Drickback 2023-12-10 kl. 13:32.
Citera
2023-12-10, 13:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Lite förstärkning under januari så kan vi nog klara det. Känns som att vi inte kommer kunna vinna ligan om Jesus blir skadad igen och Nketiah är vår back up…
Yep. Men om vi får vi in en anfallare som tex Vlahovic under januarifönstret, så är våran trupp mer eller mindre helt komplett.
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vi får väl se hur det slutar, det sägs att du haft fel förr när du tom varit säkrare än 100%.

Spännande säsong. Synd bara att mitt lag är ett jävla skämt.
Well, vad är det egentligen som jag ska ha haft fel i, om jag får fråga?

Ja, det är en väldigt spännande och intressant säsong som vi är vitne till. Arsenal, Man City och Liverpool kommer att göra upp om titeln, med mindre Villa (mot all förmodan) går och gör en Blackburn/Leicester.

Dock så tror jag att Pep`s oljearaber kommer starkt tillbaka, och jag anser fortfarande Man City som den största favoriten till att ta plocka hem titeln. I slutändan så blir det AFC & City som kommer att göra upp om titeln.
Citera
2023-12-10, 14:01
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fascinerande att se alla Liverpool "fans" som plötsligt har vaknat till liv igen under de senaste 12 timmarna, vart har du/ni varit under de senaste 1-2 åren? Hur länge kommer det att ta innan ni börjar bombardera tråden med att Liverpool är världens lag, och att ni ska ta hem Kvadrupeln?

Realiteten är nämligen såhär: Liverpool är, precis Villa, ingen reell titelutmanare. Och jag kan ta och garantera för dig här och nu bataljen om kommer att stå emellan endast två lag, AFC och Man City.

Igår skrev du att titeln står mellan Arsenal, City och Liverpool, har det ändrats idag?
Citera
2023-12-10, 14:19
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Igår skrev du att titeln står mellan Arsenal, City och Liverpool, har det ändrats idag?

Antar att logiken är att nu när Liverpool ryckte 3p på Arsenal så är Liverpool borta från titelstriden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in