Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Jag räknade bara upp vilka möjligheter som finns. Vet inte vad som är troligast. Men t ex följande kan ju ha hänt: Han har mobilen på laddning medan han kör. Så går bilen av vägen och kraschar så pass att tändningen slås av, varpå mobilen laddar ur efter några timmar.
Jag tror att man kan se om mobilen stängts av medvetet eller om den tappat kontakten med nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Finns det belägg för att han var på väg norrut när mobilen tystnade?
Han kan väl lika gärna ha varit på väg söderut efter ett besök i t ex Piteå, Luleå eller Boden? Det är sex timmar från det att han lämnar jobbet tills dess att mobilen tystnar. På den tiden kan han väl t o m ha hunnit till Haparanda och tillbaka till Jävre-trakten.
Han slutade 15.30, det tar ca 1h till Jävre. Har han laddat mobilen i 1h borde den vara nära fulladdad och klockan är minst 16.30 när han går av vägen. Telefonen borde hålla avsevärt mycket längre än 5h i standbyläge med fulladdat batteri. Så den teorin tror jag inte heller på.. möjligen att han hade kanske 30% batteri och INTE laddade i bilen och att den därför laddade ur på 5h.
Men jag antar att polisen har koll på när mobilen lämnade Skellefteå? Om det var redan 15.30 eller om det var först en ca timme innan den stängdes av.
Angående vilken riktning så har det framgått lite luddigt i Norran: "Han färdades
troligen norrut.". Det fanns nån annan text också om att han skulle ha varit på väg norrut men jag hittar inte den just nu, börjar bli många artiklar på Norran.