2023-12-09, 13:08
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Nja, jag tror det handlar mer om att sätta gränser. Av det jag läser från dig så låter det på dig som att du kanske saknar gränser eller är gränslös gentemot andra.
Jo, så är det nog. Det är klart, gränser sätter jag nog såtillvida att jag inte låter mig bli avlurad pengar eller sätter mig i situationer som kan bli våldsamma men annars är jag ganska tolerant. Och jag kanske är FÖR tolerant, du är inte den första som säger det. Men sådan är jag
Citera
2023-12-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, så du bjuder in t.ex. gängkriminella, nazister, amfetaminmissbrukare, islamister som våldtar i Gaza, tjuvar och t.o.m. dömda pedofiler till din familjemiddag, tillsammans med dina barn, du utesluter ingen?

Varför har jag så svårt att tro på det?

Jämförelsen är helt irrelevant. En person som lämnat JV för att vederbörande inte längre tror , eller någon som blivit utesluten för föräktenskapligt sex är inte på något vis en farlig person som skulle utgöra något hot.
Att du har mage att tala om pedofiler är enormt.😎
Citera
2023-12-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jämförelsen är helt irrelevant. En person som lämnat JV för att vederbörande inte längre tror , eller någon som blivit utesluten för föräktenskapligt sex är inte på något vis en farlig person som skulle utgöra något hot.
Att du har mage att tala om pedofiler är enormt.😎

Ska man dra gränsen vad du tycker gränsen ska gå? Vad har du för rätt att bestämma över bibeln?
Bibeln är tydlig med vad som är rätt och fel när det gäller sexuell omoraliskhet.

Din moralnorm är väl den perfekta enligt dig? Är du den norm som alla människor ska gå efter?
Citera
2023-12-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo, men det har jag ju redan sagt att jag skulle(om han uppför sig) läste du inte mitt svar

För att besvara din andra fråga: jag vet ärligt talat inte vem han är. Men eftersom du nämner honom så måste han väl vara en ruskigt person. Men kan han uppföra sig, så visst!

Summa summarum, du har inget problem med att en dömd pedofil eller seriemördare t.ex. leker med dina barn, alla är välkomna till ditt hem (förutom Jehovas vittnen)?
Senast redigerad av ttsp 2023-12-09 kl. 13:22.
Citera
2023-12-09, 13:23
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Summa summarum, du har inget problem med att en dömd pedofil eller seriemördare t.ex. leker med dina barn, alla är välkomna till ditt hem (förutom Jehovas vittnen).
Som jag svarade lite sent i tidigare svaret så nej, men i det fallet så hade jag garderat mig med att tre biffiga personer hade koll på honom
Citera
2023-12-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ska man dra gränsen vad du tycker gränsen ska gå? Vad har du för rätt att bestämma över bibeln?
Bibeln är tydlig med vad som är rätt och fel när det gäller sexuell omoraliskhet.

Din moralnorm är väl den perfekta enligt dig? Är du den norm som alla människor ska gå efter?

Du tog fortfarande irrelevanta exempel. Du jämför uteslutna eller avhoppare med våldsamma och kriminella.
Men handen på hjärtat. Du tog nyss upp exemplet en dömd pedofil. Skulle du umgås med en dömd JV-pedofil som blivit återupptagen?
Citera
2023-12-09, 13:25
Medlem
Citat:
Summa summarum, du har inget problem med att en dömd pedofil eller seriemördare t.ex. leker med dina barn, alla är välkomna till ditt hem (förutom Jehovas vittnen)?

Och du har inga problem med att dömda pedofiler blir återupptagna i församlingen?
Citera
2023-12-09, 13:31
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ok, du hade bjudit in Ted Bundy på familjemiddag varje söndag, med att tre biffiga personer. Betalar du lön till dessa "biffiga personer" från din egen ficka, så att du kan ha världens värsta seriemördare äta tillsammans med dig och dina barn?

Återigen, varför har jag så svårt att tro på det?

Jag tror knappast du skulle bjuda in en pedofil eller seriemördare, du skulle undvika dessa.

Du snackar strunt, milt sagt.
Nej, din tro sträcker sig väl inte utanför rikets sal väggar
Citera
2023-12-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Du tog fortfarande irrelevanta exempel. Du jämför uteslutna eller avhoppare med våldsamma och kriminella.
Men handen på hjärtat. Du tog nyss upp exemplet en dömd pedofil. Skulle du umgås med en dömd JV-pedofil som blivit återupptagen?

Det är irrelevant för dig, eftersom du anser att t.ex. Swingers och Sadomasochism inte är något ont.

Jag kan umgås med syndare som är ångerfulla, men det är inte vad vi pratar om.
Citera
2023-12-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ska vi ta det ett fjärde varv?

Du kan bortförklara dig så mycket du vill. På vilket sätt kan man "stöta ut" en kristen som begår synd på något annat sätt än att utesluta?:

"Man säger att det förekommer otukt bland er, till och med sådan otukt som inte finns ens bland hedningarna, nämligen att någon lever ihop med sin fars hustru. Men ni är sturska, fast ni borde ha blivit förtvivlade och stött ut den som gjort sig skyldig till detta." (1 Kor 5:1-2 Bibel2000)
Citera
2023-12-09, 13:44
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Du kan bortförklara dig så mycket du vill, på vilket sätt kan man "stöta ut" en kristen som begår synd på något annat sätt än att utesluta?:

"Man säger att det förekommer otukt bland er, till och med sådan otukt som inte finns ens bland hedningarna, nämligen att någon lever ihop med sin fars hustru. Men ni är sturska, fast ni borde ha blivit förtvivlade och stött ut den som gjort sig skyldig till detta." (1 Kor 5:1-2 Bibel2000)
Du hänvisar åter till Korintiebrevet...det känns som din autopilot gick igång nu. Jag vet, ni är programmerade på det sättet. Men det blir intressant den dagen då den styrande kretsen ger kontradirekiv med nytt ljus. Kommer du fortfarande att visa fram korintiebrevet då? Tja, du kanske gör det men ge det en annan tolkning, utifrån de nya direktiven
Senast redigerad av Torsus 2023-12-09 kl. 13:44. Anledning: Komplettering
Citera
2023-12-09, 14:00
Medlem
Citat:
Nej, jag besvarar bara tålmodigt samma fråga som du ställer hela tiden

Han har kört med exakt samma frågeställning i över ett decennium. Trots att många påpekat att hans jämförelse är helt åt skogen.
Men ja. På på ett sätt bidrar han faktiskt med sitt beteende till trådens topic, varför JV anses impopulära.😁
Men han försöker skifta fokus till dina umgängesvanor. Att skifta fokus är en typisk strategi för JVn, som du säkerligen märkt nu.😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in