2023-12-09, 14:34
Medlem
Varför ska det alltid bli lekstuga så fort ett jv ska resonera i egna ord utan att citera bibeln?
Den stora grejen som ger jv dåligt rykte och gör dom impopulär är att släpper de rinken och skrillar ut på isen så blir det så absurdt hela tiden.
JV säger att deras gräns går när någon lyssnar på omoralisk musik eller inte har tillräckligt kristet utseende, gäller det en broder så är inte pedofili tendenser något större problem, ej heller att knulla djur så länge det inte kan intygar av två betrodda äldste.
Vi normala drar gränsen då folks beteende skadar andra människor eller förstör gruppdynamiken. Att folk är swingers eller sysslar med fullt laglig sadomachochism eller bögar i linje med alla inblandade önskan bryr väldigt få människor. Om något fyllo pucklar åå ett annat fyllo i krogkön, har begått ett bankrån, skattefusk eller hemmaknarkar bryr sig inte folk om heller.
Men jv drar fram röviga tolkningar som att nazister och krigsbrottslingar ska läggas på samma nivå som att nån knullar grannfrun, eller bögar lite diskret på lördagskväll och lägger ut det på nätet. Med hjärnan helt avstängd sitter dom och feltolkar bibeln som alla andra förstår bara är en utvald blandning av tusentals år gamla skrifter som har varit verktyget för att begå fruktansvärda gärningar genom tiderna. För att det ska passa deras löjliga lilla cp-klubb som göder ekonomiska sällskapet vakttornet med pengar år ut och år in.
Citera
2023-12-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo, så är det nog. Det är klart, gränser sätter jag nog såtillvida att jag inte låter mig bli avlurad pengar eller sätter mig i situationer som kan bli våldsamma men annars är jag ganska tolerant. Och jag kanske är FÖR tolerant, du är inte den första som säger det. Men sådan är jag

Jag tror nog att ordet du använder "tolerant" kanske bör bytas ut mot gränslös. Jag menar livet handlar inte om att gå runt utan barriärer i relation till människor och att endast vid ett fåtal situationer ställa fram barriären. Risken blir att relationerna du idag har isåfall bygger till vis del på andra människors villkor. En intim fråga till dig om det är okey för dig att svara på. Har du även svårt med att säga nej och säga ifrån till din omgivning?
Citera
2023-12-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Sjukt! Han menar alltså att han ska anlita "tre biffiga personer" för att kunna bjuda in pedofiler och massmördare till sin familjemiddag tillsammans med barn.

Är detta ett normalt resonemang?
Högst normalt. Särskilt i förhållande till att det knallar omkring gubbar i kostym i vissa samfund som lär barn att de ska få stå och skratta när barnen som mobbat dom pga föräldrarnas dåliga val ska dödas i miljoners miljoner för att sedan få leva tillsammans med lejon som äter halm. Du dyrkar en massmördare tips.
Citera
2023-12-09, 15:29
Medlem
Citat:
Sjukt! Han menar alltså att han ska anlita "tre biffiga personer" för att kunna bjuda in pedofiler och massmördare till sin familjemiddag tillsammans med barn.

Är detta ett normalt resonemang?

Fattar du inte att dumma frågor förtjänar dumma svar. Du har kört tramset om missbrukare, gängkriminella och nazister i mer än ett decennium. På senare år har du egendomligt nog lagt till pedofiler.😎 Det är och förblir ett korkat argument och en irrelevant jämförelse med någon som lämnat en sekt eller har haft sex utan att vara gift.
Men det är fantastiskt bra att du skämmer ut dig själv och organisationen med så korkade jämförelser.😁

Förresten har du inte svarat på frågan om du skulle kunna umgås med en dömd JV-pedofil som blivit återupptagen i församlingen.
Fast du har ju inte heller med ett enda ord kommenterat de 1006 registrerade JV-pedofilerna i Australien, trots att du haft åtta år på dig.😎
Citera
2023-12-09, 15:52
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Jag tror nog att ordet du använder "tolerant" kanske bör bytas ut mot gränslös. Jag menar livet handlar inte om att gå runt utan barriärer i relation till människor och att endast vid ett fåtal situationer ställa fram barriären. Risken blir att relationerna du idag har isåfall bygger till vis del på andra människors villkor. En intim fråga till dig om det är okey för dig att svara på. Har du även svårt med att säga nej och säga ifrån till din omgivning?
Ja lite, men nu har jag lärt mig att säga nej till orimliga saker.
Citera
2023-12-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ja lite, men nu har jag lärt mig att säga nej till orimliga saker.

Bra! En fråga till. Är du ett vittne eller ex vittne eller annat?
Citera
2023-12-09, 16:16
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Bra! En fråga till. Är du ett vittne eller ex vittne eller annat?
Nej, inget exvittne. Min mamma var med och försökte få med mig men lyckades inte
Citera
2023-12-09, 16:35
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Där ser man. Får jag fråga varför du hänger här på tråden?
Nyfiken på hur folk ser på jv. Och viktigt också att folk får veta vilket psykologiskt järngrepp dom utövar på folk. Det är riktigt ruskigt med otaliga familjetragedier till följd. Jag har sett det på nära håll och vill att andra ska få veta. På sätt och vis tycker jag att dom är farligare än ISIS och andra extremister. Dom vet man i varje fall var man har och dom hymlar inte med det heller. Men jv vet man ALDRIG var man har. Dom kan verka trevliga men kan rätt som det är sticka kniven i ryggen(bildligt talat) på en när man minst anar det
Citera
2023-12-09, 16:41
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Kan jag räkna med att du är rättvis i ditt dömande och förklarar varifrån uttrycket "pissa på någon" kommer ifrån?

Nej jag förstod det. Nu har dom tydligen raderat dessa inlägg, så jag kan inte försvara mig. Jag anser att även ditt inlägg ska raderas. Du ska inte kunna anklaga mig orättvist oemotsagd.

Jag skrev inom citationstecken exakt de ord som du själv skrivit, det är så som citationstecken normalt används. Att du sedan försöker att komma undan därför att inlägget raderats är ett bra exempel på din ohederlighet.

Fler än jag hann läsa ditt sjuka inlägg innan det raderades, till exempel hänvisade ujhs till det inlägget med formuleringen att du i "den andra JV-tråden" höll på att "spy galla över en död forummedlem".

Är det typiskt för jehovas vittnen att inte vilja ta ansvar för förolämpningar om kritiker, eller är det något som är speciellt för just dig och då alltså inte ska ses som representativt för jehovas vittnen och då alltså inte skulle kunna räknas som ett skäl till varför jehovas vittnen är så impopulära? (Som ju är ämnet för tråden ...)
Citera
2023-12-09, 16:44
Medlem
Citat:
På sätt och vis tycker jag att dom är farligare än ISIS och andra extremister.

Du jämför alltså Jehovas vittnen med halshuggningar, massmord och att ta över länder med krig, inte bara jämför, utan du anser att Jehovas vittnen är farligare!!! Usch vilken hemsk människa du är! Det existerar inga fredligare människor än Jehovas vittnen, dom blev t.o.m. avrättade eftersom dom inte ville stödja Hitlers krig mot judar och den övriga världen, skäms på dig!!!
Citera
2023-12-09, 16:49
Medlem
Citat:
Du jämför alltså Jehovas vittnen med halshuggningar, massmord och att ta över länder med krig, inte bara jämför, utan du anser att Jehovas vittnen är farligare!!! Usch vilken hemsk människa du är! Det existerar inga fredligare människor än Jehovas vittnen, dom blev t.o.m. avrättade eftersom dom inte ville stödja Hitlers krig mot judar och den övriga världen, skäms på dig!!!
Släpp offerkoftan. Ni jv blev avrättade i Ryssland också för att ni vägrade militärtjänstgöring MOT nazisterna. Det är allmänt känt sedan länge att eran skräpsekt är grovt antisemitisk.
Citera
2023-12-09, 16:55
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Usch, din fegis!!! Du anklagar Jehovas vittnen som farligare än ISIS, och sedan springer du med din svans mellan benen, du är nog den värsta avfällingen jag har stött på, trots att du inte ens blivit döpt.
Med den inställningen som du intar så förstår nog alla nu varför ni är hatade...och för sista gången: kan jag få vara ifred från dig???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in