2023-12-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Grejen är att längre bak i den tråden från 21/22, så diskuterade vi vilken MF Arsenal borde ha värvat, och då så måste man ta hela debatten i kontext, eftersom att det är just det som var hela poänget.

Yep. Jag, liksom 99,9% av alla som kan en sak eller två om fotboll, var helt säker på att AFC skulle vinna ligatiteln förra säsongen.. och det hade vi såklart även gjort om det inte vore för skadeproblemen som vi fick mot slutet av säsongen. Men den här säsongen så har vi en starkare trupp, och kommer säkerligen inte att begå samma misstaget igen. Dessutom så är vi även en av de hetaste favoriterna till att ta hem Europacupen.

Haha. Svammel till ursäkter igen. Alla som har något innanför pannbenet förstod att City skulle vinna förra säsongen.

Europacupen? Det heter Champions League nu för tiden, Casanova.
Citera
2023-12-09, 12:36
Medlem
Drickbacks avatar
Idag hoppas jag följande grabbar gör min dag. Det hade verkligen vägt över dagens trams.. och gårdagens ljug som gick upp i rök..

Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Quansah, Van Dijk, Tsimikas, Endo, Szoboszlai, Gravenberch, Diaz, Salah, Nunez.

Avb: Kelleher, Gomez, Konate, Jones, Gakpo, Elliott, Doak, McConnell, Bradley.

Ps
Om någon vill veta när någon ljög senast, pm:a mig och om någon sitter på beviset pm:a beviset 😉
Senast redigerad av Drickback 2023-12-09 kl. 12:45.
Citera
2023-12-09, 13:15
Moderator
zanteras avatar
Vad tänker ni kring dagens matcher då?

Tror Liverpool vinner komfortabelt, med några måls marginal. Känslan kring Palace är att de varit riktigt trötta det senaste (0-2 hemma mot Bournemouth sist, innan dess även torsk 2-1 mot Luton och 2-3 hemma mot Everton), och det verkar vara lite upp o ner under Hodgson. Ibland finns där stabilitet, ibland tänker man "varför hänger de kvar vid en 95 årig tränare vars idéer tog slut för 20 år sedan?". Liverpool med goda chanser att gå upp i ledning och sätta press på Villa och Arsenal sen. Tror det lossnar för Nunez och han gör någon balja.

Måste såklart tro på mitt lag mot Bournemouth hemma. Det har börjat se bättre ut, personligen hoppas jag bara att Rashford förblir bänkad och att spelarna som varit bra det senaste får fortsätta. Hade gärna tagit typ en 3-0 vinst med Hojlund som målskytt. Det behövs ett bra resultat likt mot Everton med lite mål marginal för efter denna matchen har man det lite lurigt med Liverpool borta, West Ham borta, Villa hemma. (Även Bayern i CL)

Känns som Wolves och Brighton bör vinna sina hemmamatcher mot Nottingham och Burnley, Sheffield U mot Brentford känns lite öppen. Brentford borde vinna men Sheffield har hemmaplan och kanske får uppsving av ny tränare? Tror jag hade helgardering där på tipset (eller X2) så det kan nog gå hur som helst.

Villa - Arsenal kan bli spännande. Villa bör ses som favoriter men Arsenal leder ligan och 3p vore ju guld värt. Kan Villa spela lika bra som i veckan så bör de vinna, men är spelare lite trötta och slitna så kanske det märks idag. Arsenal släppte 3 mål mot Luton sist och vill nog säkert stänga ner butiken idag. Hade varit väldigt kul för tabellen om det blev 1a eller oavgjort, allt för att göra det mer spännande.
Citera
2023-12-09, 13:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Haha. Svammel till ursäkter igen. Alla som har något innanför pannbenet förstod att City skulle vinna förra säsongen.

Vilka ursäkter är det egentligen som jag liksom serverar här? Och du tar helt fel, de flesta SK experter var nämligen eniga i att Arsenal var skulle vinna titeln förra säsongen. Och i ärlighetens namn, så var det mer så att det mer så att det var vi som gav bort titeln till Man City än att de vann den.

Heter verkligen Europacupen Champions League nu för tiden? Jisses, det visste jag fan inte.
Citera
2023-12-09, 13:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vad tänker ni kring dagens matcher då?

Tror Liverpool vinner komfortabelt, med några måls marginal. Känslan kring Palace är att de varit riktigt trötta det senaste (0-2 hemma mot Bournemouth sist, innan dess även torsk 2-1 mot Luton och 2-3 hemma mot Everton), och det verkar vara lite upp o ner under Hodgson. Ibland finns där stabilitet, ibland tänker man "varför hänger de kvar vid en 95 årig tränare vars idéer tog slut för 20 år sedan?". Liverpool med goda chanser att gå upp i ledning och sätta press på Villa och Arsenal sen. Tror det lossnar för Nunez och han gör någon balja.
Nån gång måste det lossna för Liverpool sett till att spelet flyter. Gärna idag

Ni bör kunna ”avfärda” Bournemouth på ett hyfsat sätt.
Citera
2023-12-09, 13:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nån gång måste det lossna för Liverpool sett till att spelet flyter. Gärna idag

Ni bör kunna ”avfärda” Bournemouth på ett hyfsat sätt.
Underskatta inte CP som nyligen tog poäng emot West Ham
Citera
2023-12-09, 13:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Man ska inte begära så mycket det är bara en kort tid sedan (inför 92/93) som namnskiftet gjordes…
Citera
2023-12-09, 13:25
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Underskatta inte CP som nyligen tog poäng emot West Ham
Ska äta upp dom till lunch läs en förrätt inför 17/12 & 23/12.. 😬
Citera
2023-12-09, 14:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilka ursäkter är det egentligen som jag liksom serverar här? Och du tar helt fel, de flesta SK experter var nämligen eniga i att Arsenal var skulle vinna titeln förra säsongen. Och i ärlighetens namn, så var det mer så att det mer så att det var vi som gav bort titeln till Man City än att de vann den.

Heter verkligen Europacupen Champions League nu för tiden? Jisses, det visste jag fan inte.

Men förhelvete skämtar du? Sluta skriv här.
Citera
2023-12-09, 15:37
Medlem
Drickbacks avatar
Är det denna typ av fotboll TNT vill se 12:30?

Bedrövlig match med undantag dramatik i övrigt inget att skriva hem om för något av lagen.

Sen måste Klopp se till att komma underfund med varför prestationen är så usel, mitt förslag: åk till London på torsdagen och kom in i Londontiden
Senast redigerad av Drickback 2023-12-09 kl. 15:41.
Citera
2023-12-09, 15:48
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Bedrövlig match med undantag dramatik i övrigt inget att skriva hem om för något av lagen.

Sen måste Klopp se till att komma underfund med varför prestationen är så usel, mitt förslag: åk till London på torsdagen och kom in i Londontiden
Ytterligare ett styrkebesked av Liverpool! Luktar guld hela vägen..
Citera
2023-12-09, 15:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Men förhelvete skämtar du? Sluta skriv här.
Nej, det visste jag verkligen inte. När var det egentligen som Europacupen bytte namn till UCL? Var det förra året, eller?
Citat:

Liverpool hade enbart tur i dag, Palace hade garanterat vunnit matchen om det inte vore för det röda kortet. Men Liverpool har, precis som vanligt, domaren som deras "12th man" ute på gräset. Liverpools usla prestation i dag bäddar dock gott inför våran match mot de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in