2023-12-06, 13:25
Avslutad
det blir inget för jens
2023-12-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Vad är det med Eriks huvud? Det skakar och gungar åt alla håll, hur ska man lyckas träffa munnen vid en kyss? Påminner lite om en sån där docka man sätter fram i bilen… 😅
Haha nu har jag också börjat störa mig på det Han måste tro att han är charmig när han gör så
2023-12-06, 17:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
en sak som kan vara svårt för bönder att träffa någon är ju
att man är ju rädd om alla mm av sin mark och vid ev skilsmässa
kan de ju riskera den och då väljer ju personer att det skrivs
äktensskapsförord. Då tar ju den som flyttar dit en risk, arbeta och stå i men inget få
vid uppbrott. Detta gäller väl gårdar som gått i arv mest kanske

Sant. Vilken kvinnofälla/mansfälla för den partnern som flyttar in, om inte bonden skriver över båda som ägare.
Undrar hur tidigare bönder gjort?
2023-12-06, 18:23
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sant. Vilken kvinnofälla/mansfälla för den partnern som flyttar in, om inte bonden skriver över båda som ägare.
Undrar hur tidigare bönder gjort?
Gårdar eller familjegårdar skrivs väldigt sällan över till maka utan dom behålls som arvegods till barnen. Är ju rätt stora värden.

Nu ska jag kolla på kvällens avsnitt!
2023-12-06, 18:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Gårdar eller familjegårdar skrivs väldigt sällan över till maka utan dom behålls som arvegods till barnen. Är ju rätt stora värden.

Nu ska jag kolla på kvällens avsnitt!

Taskigt mot den som flyttar in, att inte ha någon ekonomisk uppgörelse, om den inflyttade ger upp sitt yrkesliv, lägenhetskarriär etc och bidrar med arbetet kring gården kan jag tycka. Och någon överenskommelse antar jag väl att makarna skriver (om paret gifter sig särskilt, men även om man är sambo) ifall den ägande bonden går bort först?
Eller ska maken/makan direkt jagas ifrån gården då?

Ja, ja, lite intressant med det juridiska när någon tar upp det.
2023-12-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag ligger ju före eftersom jag ser via TV4+ så då blir det konstigt om jag ska skriva om avsnitt som ligger bakåt i tiden för mig. Jag skriver i den ordning jag ser det, med spoiler.

Kärlek åt alla avsnitt 10:

Låt bli att skriva överhuvudtaget om du ligger före i programmen, många kanske tittar på "vanlig" sändningstid.
2023-12-06, 19:09
Medlem
Kan inte förstå vad de ser hos Tom, det är något hos honom som gör att jag får dåliga vibbar.
Hade svårt för honom redan när han var sökande till Bonde söker fru i tidigare säsong.
2023-12-06, 19:32
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag ligger ju före eftersom jag ser via TV4+ så då blir det konstigt om jag ska skriva om avsnitt som ligger bakåt i tiden för mig. Jag skriver i den ordning jag ser det, med spoiler.
Så varför skrev du aldrig om avsnitt 8 tidigare då när du hade chansen!
2023-12-06, 20:04
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Riktigt bra avsnitt!!
2023-12-06, 20:06
Medlem
Crapmagics avatar
Mimmi väljer att göra ett skit-test på Erik, därför får han göra 2 dejter nästan på rad medans hon redan är säker på Daniel Toivonen (Magnus kan han heta) det kan vara det ultimata svartsjuktestet där hon ska på dejten ligga med en man eller kvinna inför Eriks blick och se om den svartnar eller bara förmörkas

Bra Mimmi! att du inser att poetiska män är lite mesiga kanske

Nu ska Magnus spela squash mot sig själv!
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-06 kl. 20:22.
2023-12-06, 20:10
Medlem
dialektikers avatar
Han är ju trögtänkt Jens (fast säkert snäll) och det verkar som tjejerna till slut kommit på det?
2023-12-06, 20:14
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
”Bonde söker fru” görs om – söker ny yrkesgrupp - "Fiskare söker fru (napp)"
Castingteamet söker just nu efter en fiskare på Västkusten.
– Nu går vi ett steg längre, säger Paula Jensen från castingteamet.
https://www.expressen.se/noje/bonde-soker-fru-gors-om-soker-ny-yrkesgrupp/

Jag uppfattar det som att det inte blir ett ”eget program” utan att dom söker efter en fiskare som en av bönderna i nästa års ”bonde söker fru”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in