2023-12-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag tror du blandar ihop begreppen här.

Fuskande små forskargrupper med tydliga länkar in i antivaxxar-rörelsen som struntar i att förregistrera studier, som fuskar med metoder, data och analys är inte "bra oberoende klinisk forskning". Den typen av påverkansoperationer för att lura idioter som går på vad som helst är "urusel bias:ed ovetenskapligt dravel".

Den typen av "studier" som skickas ut på pre-print servrar för att användas som verktyg i antivaccinpropaganda är oftast behäftade med så mycket metodfel och bias att ingen längre tar dem på allvar.
https://academic.oup.com/ofid/article/9/2/ofab645/6509922

Det FINNS inga som helst bevis för att Ivermectin fungerar. Det FINNS hur mycket bevis som helst för att det INTE fungerar.
Nämen titta vad katten har dragit in... en lögnare som ljuger om Ivermectin... föga förvånande. Att "korrektamund0" bajsar på allt som inte gynnar läkemedelsindustrin är lika självklart som att björnar bajsar i skogen.

Det finns massor studier som hyllar Ivermectin. Eftersom Big Pharma HAAATAR Ivermectin är det självklart att de som en del i sin smutskastningskampanj bl.a. låtit göra några studier som genom underdosering och andra tricks kunnat påstå att Ivermektin inte gör någon nytta. Inte ens Big Pharma har lyckats övertala någon om att det skulle vara skadligt för det är det ju självklart inte. Då hade det inte kunnat distribuerats profylaxiskt mot diverse sjukdomar.

Sådär, då var det avklarat... korrektamund0 är inte att lita på. Men det förstår nog alla som följt charlatanen de här åren.

Här en kort sammanställning av diverse studier... https://c19ivm.org/

En liten rolig anekdot som utspelade sig på ett franskt äldreboende våren 2020 i samband med att den första Covid-vågen kom när så många gamla dog. Strax innan hade äldreboendet drabbats av skabb så alla äldre samt personal på boendet behandlades med Ivermectin för att få bukt med utbrottet. Det skulle visa sig att läkare var förvånade över att bara 1,4 procent på boendet fick Covid jämfört med 22,6 procent på andra äldreboenden i regionen. Dessutom... och det här är helt otroligt... INTE EN ENDA patient på det Ivermektinbehandlade äldreboendet behövde syre, INGEN lades in på sjukhus och INGEN dog!!! På de övriga äldreboendena dog 4,9 procent av de Covid-drabbade.

Här kan man läsa om händelsen (på franska).
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S015196382030627X?via%3Dihub
Senast redigerad av Dick-Jerker 2023-12-06 kl. 15:53.
Citera
2023-12-06, 15:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Här en kort sammanställning av diverse studier... https://c19ivm.org/
Så var vi tillbaka på ruta ett...

Jag känner väl till de skitstudier du länkar till på c19ivm.org där i princip ingen har förregistrerats, alla har metodfel, nästan alla har uppenbara fall av multipla bias, författarna är påkomna med fusk, har fått studier indragna, är inblandade i antivaxxin-rörelsen etc etc.

Och den skiten länkar du till? Herregud...

(FB) Ovaccinerade dominerar på sjukhus och IVA i DK
Citera
2023-12-06, 15:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Den är offentlig. Bara att surfa in på: https://www.stats.govt.nz/information-releases/births-and-deaths-year-ended-december-2022-including-abridged-period-life-table/#:~:text=In%20the%20year%20ended%20December,the%20 year%20ended%20December%202021.

Blir du aldrig trött på att alltid ha byxorna nere vid anklarna?

Vart hittar du döda efter vaccinationsstatus?
Citera
2023-12-06, 15:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du kan ljuga precis hur mycket du vill... det hjälper inte vad du skriver eftersom du LJUGER!
Eller hur.

Citat:
Bias as a source of inconsistency in ivermectin trials for COVID-19: A systematic review. Ivermectin's suggested benefits are mainly based on potentially biased results

Results
We included 29 RCTs which enrolled 5592 cases. Overall, the certainty of the evidence was very low to low suggesting that ivermectin may result in important benefits. However, after excluding trials classified as “high risk” or “some concerns” in the risk of bias assessment, most estimates of effect changed substantially: Compared to standard of care, low certainty evidence suggests that ivermectin may not reduce mortality (RD 7 fewer per 1000) nor mechanical ventilation (RD 6 more per 1000), and moderate certainty evidence shows that it probably does not increase symptom resolution or improvement (RD 14 more per 1000) nor viral clearance (RD 12 fewer per 1000).

Conclusion
Ivermectin may not improve clinically important outcomes in patients with COVID-19 and its effects as a prophylactic intervention in exposed individuals are uncertain. Previous reports concluding important benefits associated with ivermectin are based on potentially biased results reported by studies with substantial methodological limitations. Further research is needed.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8684188/

Fy vad elak tant korrektamund0 är som hänvisar till vetenskap och fakta. Usch!

Herregud...
Citera
2023-12-06, 16:45
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Haha goddag i nattmössan! Avsäger mig gärna rätten att få vård om jag nu får covid, inte fått det än (till skillnad från alla "vaccinerade" som verkar få det om och om igen). Människor som inte är gamla och/eller multisjuka borde ju klara av sådana lindriga infektioner utan att behöva trycka i sig en massa vaccin som visat sig ha bra mycket fler biverkningar än man lyckats mörka, men som princip tycker jag ändå att man ska få vård för allt ändå, oavsett hur korkad man själv varit.

Bara för intressets skull, tycker du man ska få betala sin egen vård för vaccinskador då? eller skador som uppstått genom att dricka, röka eller bergsklättra? de är ju självförvållade alltihop också, precis som mer eller mindre korkat ur hälsosynpunkt ingen kan väl ha lyckats missa att det där de påstod i början om skydd mot smittspridning (vilket hela "vaccinpass"-påhittet byggde på) uppdagades vara ren lögn för längesedan och man tog därefter väldigt tyst bort det man påstod om eventuellt smittspridningskydd från sina andra catch phrases som t.ex. "säkert och effektivt", "skyddar mot svår sjukdom och död", vilket är ungefär så luddigt som man behöver ha det eftersom man kan definiera det precis hur man vill...

Väldigt naivt och ansvarslöst att utsätta sina medmänniskor för potentiell fascism genom att svälja all propaganda blint, acceptera ett färdigskrivet falskt narrativ och inte ta reda på någonting alls själv trots tonvis att tonvis med motbevis uppdagats, vill nog hävda att det är snäppet värre än rattfylleri, nästan värre än nättrolleri

Du har ju helt fel I allting
Enligt mitt tycke så bör man få vård av alla åkommor utom covid19 efter att ha nekat en erbjuden vaccindos. Vi har aldrig tidigare varit så säkra på att ett preparat är säkert som nu beträffande vaccinerna. Det pga den omfattande forskning som genomfördes rekordsnabbt då det fick högsta prioritet. Skydd mot smittspridning fanns men har låtits överskuggas av falska uppgifter som fick hög spridning. Måhända en högerextrem psyop som fick fäste. Förödande då antivaxare tycker sig få vatten på sin kvarn och skriker ännu höger.

Man ska ta sitt ansvar och inte låta sig lockas av den alternativa högerrörelsens skränande lögnaktiga kråksång. Statligt finansierad media är den enda pålitliga. Jag kan garantera att det inte är propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Okej så du har missat helt att vaccinerade och ovaccinerade smittar lika mkt? Det visar din intelligensnivå.

Du sitter säkert med munskydd på hemma när du ensam sitter i soffan.

Ojoj inte ett enda rätt där. Du vet väl om att du inte kan hitta på egen fakta grundat på dina åsikter?
Du är säkert en av dem som struntar i munskydd oavsett vilket. Varför måste man vara så trotsig, likt ett barn??? Det har verkligen fått oss andra att koka av ilska. Ni spottar på våra liv totalt respektlöst
Citera
2023-12-06, 16:49
Medlem
Citat:
29 RCTs which enrolled 5592 cases
Jag skulle kunna spela studiepingis med dig ända tills du får slut på dina köpta studier och då skulle jag ändå bara skrapat på ytan av alla studier som hyllar Ivermectin. Men vore slöseri med MIN tid... speciellt i en tråd där det blir off topic.

Utöver alla studier finns det hur många vittnesmål som helst av läkare på fältet som använt Ivermektin med FANTASTISKT resultat.
Citera
2023-12-06, 16:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag skulle kunna spela studiepingis med dig ända tills du får slut på dina köpta studier och då skulle jag ändå bara skrapat på ytan av alla studier som hyllar Ivermectin. Men vore slöseri med MIN tid... speciellt i en tråd där det blir off topic.

Utöver alla studier finns det hur många vittnesmål som helst av läkare på fältet som använt Ivermektin med FANTASTISKT resultat.
Jaha, men ingen studie utförd på korrekt vis - dessa visar samtliga att Ivermectin inte gör ett endast dugg för att förhindra smitta eller minska symptom.

Grundregeln för den pingismatchen blir då:
1. Studien skall vara förregistrerad
2. Studien får inte vara underpowered
3. Studien måste vara peer reviewed
4. Studien måste vara RDBPC

Du får kanske hålla dig till anekdoter då?
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-06 kl. 17:06.
Citera
2023-12-06, 16:59
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Du har ju helt fel I allting
Enligt mitt tycke så bör man få vård av alla åkommor utom covid19 efter att ha nekat en erbjuden vaccindos. Vi har aldrig tidigare varit så säkra på att ett preparat är säkert som nu beträffande vaccinerna. Det pga den omfattande forskning som genomfördes rekordsnabbt då det fick högsta prioritet. Skydd mot smittspridning fanns men har låtits överskuggas av falska uppgifter som fick hög spridning. Måhända en högerextrem psyop som fick fäste. Förödande då antivaxare tycker sig få vatten på sin kvarn och skriker ännu höger.

Man ska ta sitt ansvar och inte låta sig lockas av den alternativa högerrörelsens skränande lögnaktiga kråksång. Statligt finansierad media är den enda pålitliga. Jag kan garantera att det inte är propaganda.

Ojoj inte ett enda rätt där. Du vet väl om att du inte kan hitta på egen fakta grundat på dina åsikter?
Du är säkert en av dem som struntar i munskydd oavsett vilket. Varför måste man vara så trotsig, likt ett barn??? Det har verkligen fått oss andra att koka av ilska. Ni spottar på våra liv totalt respektlöst

Ja du har rätt att tycka hur du vill, men lura dig inte att du vet "sanningen" bara för att du blint tror på all information som kommer till dig från myndigheter och institutioner som uppenbarligen har illa dolda lojaliteter till just de läkemedelsbolagen som bevisligen är några av de mest kriminella företagen på denna planet och som inte drar sig för att skada människor i jakten på mer profit. När de sedan går i "partnerskap" med myndigheter och t.om. regeringar så är det inte långt till regelrätt fascism faktiskt.

Om man nu är så säkra på sin sak så är det ju rätt konstigt att man bedriver omfattande censurkampanjer mot allting som går emot det officiella narrativet istället för att lägga alla fakta på bordet och bemöta argument istället för att försöka tysta ner allting. Fast om du personligen kan garantera att det inte är propaganda så känner vi oss alla mycket tryggare såklart säg det till alla som fått sina liv förstörda för att de litade på myndigheter och injicerade skiten eftersom de också var lika godtrogna och trodde man kunde lita på att man hade folkhälsan som främsta prioritet och inte något annat.

Men man kan ju inte förvänta sig annat från obotliga konformister med total avsaknad av kritiskt tänkande, hyllar du även alla andra skadliga och rent kriminella påhitt från läkedemedelsbolag som hyllades av statligt finansierad media förr, t.ex. neurosedyn, DDT och mycket annat? Var nog en högerextrem psyop det där om att det kanske inte var så "säkert och effektivt" som de sa först, var ju förödande att någon bestämde sig för att tvivla på propagandan liksom
Citera
2023-12-06, 17:03
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:

Vad är det för gegga du kräker ur dig!?
Det finns inga korrekt utförda studier som bekräftar att den hokus pokus-medicinen skulle ha någon effekt överhuvudtaget. I en såhär allvarlig pandemi duger det inte med att leka häxdoktor. Det är på allvar! Det duger inte heller att de som inte tar vaccinet får skylla sig själva. Det får för allvarliga konsekvenser för oss andra som tar vårt ansvar. Som att en rökare får skylla sig själv om hen får sjukdomar, men ingen talar om alla runtomkring som också får i sig röken. Det ska inte vara möjligt att neka erbjudna vaccindoser.
Citera
2023-12-06, 17:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vart hittar du döda efter vaccinationsstatus?
Du får väl titta efter. Det här är ingen sökmotor. Är du så urbota inkompetent (det vet vi sedan tidigare) att du inte klarar av att plocka fram den statistiken föreslår jag att du ägnar dig åt något annat. Diskutera den här saken klarar du helt enkelt inte heller av (som allt annat).
Citera
2023-12-06, 17:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Du får väl titta efter. Det här är ingen sökmotor. Är du så urbota inkompetent (det vet vi sedan tidigare) att du inte klarar av att plocka fram den statistiken föreslår jag att du ägnar dig åt något annat. Diskutera den här saken klarar du helt enkelt inte heller av (som allt annat).

Det är inte så att du länkade något som inte är relevant och började tramsa och patrask och annat?
Citera
2023-12-06, 17:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det är inte så att du länkade något som inte är relevant och började tramsa och patrask och annat?
Det skall väl till ett tvättäkta fläskigt ointelligent antivaxxar-patrask att kalla officiell statistik i ärendet för irrelevant.

Ja, principen är sådan att om du vill referera till något så är det DU som får plocka fram informationen. Pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in