2023-12-05, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det försvann många intressanta videos från t ex youtube när den hysteri du förespråkar var som störst. Det var helt enkelt verboten att ha andra åsikter än Börje Salming och Kavla Upp-kampanjen. Totalt sinnessjukt.

Ja, ni försökte inte bara stänga av folk med andra åsikter från sociala medier, utan ni gick så långt att ni stängde oss ute från våra egna liv.

Kan du svara på varför jag inte fick gå på hockey (ett stort och viktigt intresse i mitt liv), enbart på grund av att jag litade mer på mitt eget immunförsvar än en uppenbar cashgrab av läkemedelsjättarna? I efterhand fick jag även rätt då vaccinet visat sig ha minimal effekt på smittspridningen du runkar åt.

Du och andra borde bojkotta alla lag som förbjöd sina egna fans att gå på matcher. Speciellt som alla föreningar ju låtsas ha höga moraliska värderingar och ska inkludera alla och annat bullshit.
Visst, det var staten som kom på denna sinnessjuka ide med vaccinationspass men hade klubbarna verkligen varit så jäkla inkluderande som de låtsas vara så skulle de säga att antingen kommer alla in eller så kommer ingen in.

Men money talks bullshit walks, när det gällde pengar så då försvann all moral illa kvickt.
Ashålen har dock inte lärt sig något heller så nästa gång det krävs något jävla bevis för något så kommer exakt samma sak hända igen.
Du och alla andra borde be "er" klubb att dra åt helvete...
Citera
2023-12-05, 23:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det försvann många intressanta videos från t ex youtube när den hysteri du förespråkar var som störst. Det var helt enkelt verboten att ha andra åsikter än Börje Salming och Kavla Upp-kampanjen. Totalt sinnessjukt.

Ja, ni försökte inte bara stänga av folk med andra åsikter från sociala medier, utan ni gick så långt att ni stängde oss ute från våra egna liv.

Kan du svara på varför jag inte fick gå på hockey (ett stort och viktigt intresse i mitt liv), enbart på grund av att jag litade mer på mitt eget immunförsvar än en uppenbar cashgrab av läkemedelsjättarna? I efterhand fick jag även rätt då vaccinet visat sig ha minimal effekt på smittspridningen du runkar åt.
Nej, blanda inte in mig i att försöka stänga av någon med åsikter. Du sitter och svamlar utan att ha en minsta aning om vad du svamlar om. Det är ingen som varit förbjuden att ha några åsikter. Var FÅR ni allt ifrån? Ni behöver ju hjälp, det är helt uppenbart, professionell hjälp...

Du får lita hur mycket du vill på ditt eget immunförsvar, jag kunde inte bry mig mindre. Hur fick du för dig att jag brydde mig om det? Du bara hittade på det?

Jag "runkar"...? Hehe....
Citera
2023-12-05, 23:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har kan du läsa vad kontrollerad media rapporterar om händelsen.
https://i.stuff.co.nz/national/health/301020311/te-whatu-oras-covid19-vaccination-data-leak-what-is-it-and-what-does-it-mean

Blir du nyfiken på vad statistiken visar så går det att fördjupa sig.
Jag är alltid nyfiken på vad statistik visar. Av den anledningen tittar jag alltid på grunddatat alternativt tittar på statistik som tagits fram av trovärdiga källor. Jag har dessutom den utomordentligt goda vanan att altid referera till och länka till till den statistik jag refererar till. Jag gör inte som du och sitter och länkar till antivaxxar-patraskens desinformationssidor där man vantolkar och ljuger.

Kommer du ihåg när ni slog på trumman när samma personer kommit på att gravida män fick missfall av vaccinet...?

Haha, ja herrejädrar vilka stjärnskott ni är, ni i antivaxxar-patrasket...
Citera
2023-12-05, 23:31
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag är alltid nyfiken på vad statistik visar. Av den anledningen tittar jag alltid på grunddatat alternativt tittar på statistik som tagits fram av trovärdiga källor. Jag har dessutom den utomordentligt goda vanan att altid referera till och länka till till den statistik jag refererar till. Jag gör inte som du och sitter och länkar till antivaxxar-patraskens desinformationssidor där man vantolkar och ljuger.

Kommer du ihåg när ni slog på trumman när samma personer kommit på att gravida män fick missfall av vaccinet...?

Haha, ja herrejädrar vilka stjärnskott ni är, ni i antivaxxar-patrasket...

Vi får se om myndigheterna i NZ släpper statistiken frivilligt, men jag tvivlar.
Det har ju blivit lite problematiskt med tanke på delar av den redan är i okontrollerade händer.

Svårt att fuska när facit finns.

Edit: jag länkade till kontrollerad media, men som vanligt så sitter det i ryggmärgen på dig att tramsa om antivax-sidor.... blir så trött på dig.
Citera
2023-12-06, 00:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vi får se om myndigheterna i NZ släpper statistiken frivilligt, men jag tvivlar.
Det har ju blivit lite problematiskt med tanke på delar av den redan är i okontrollerade händer.

Svårt att fuska när facit finns.

Edit: jag länkade till kontrollerad media, men som vanligt så sitter det i ryggmärgen på dig att tramsa om antivax-sidor.... blir så trött på dig.
Du upplever att du länkar till korrekt statistik? Vet du att nu har du fått brallorna neddragna så många gånger idag att man undrar om du gillar det? Är det nån form av fetisch som du går igång på?

Men du, återkom när du länkat till korrekt statistik så får du dra upp byxorna då.
Citera
2023-12-06, 00:32
Medlem
Katastrofen1s avatar
Jag är inte emot vaccin överhuvudtaget men det är ett par som fått hjärtproblem i min närhet, främst då hjärtmuskelinflammation, i samband med vaccineringen. Sen så har flera allsvenska matcher fått pausas pga att någon på läktaren fallit ihop och det hände aldrig innan 2021 vad jag vet. För egen del så är det inte helt otänkbart att vaccinet har något att med det att göra.

Det finns bara en enda bransch som är mer korrupt än vapenindustrin och det är läkemedelsbranschens, så det skulle inte förvåna mig om man mörkade biverkningar.

Jag är dubbelvaccinerad själv och har än så länge klarat mig utmärkt, förutom att jag blivit riktigt sjuk av covid tre gånger efter vaccineringen.
Senast redigerad av Katastrofen1 2023-12-06 kl. 00:37.
Citera
2023-12-06, 00:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Du upplever att du länkar till korrekt statistik? Vet du att nu har du fått brallorna neddragna så många gånger idag att man undrar om du gillar det? Är det nån form av fetisch som du går igång på?

Men du, återkom när du länkat till korrekt statistik så får du dra upp byxorna då.

Jag länkade till kontrollerad media, ingen Antivax-sida.
Myndigheterna på NZ är de ända som har den statistiken du efterfrågar, men den får ingen se.
Man undrar ju varför.

Läckan består av 6 miljoner innevånares vaccinationsstatus, tillhörande batch och det som är intressant, vilka som dog.
https://www.sunfellow.com/the-new-zealand-moar-covid-19-vaccine-data-set/
Citera
2023-12-06, 01:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag länkade till kontrollerad media, ingen Antivax-sida.
Myndigheterna på NZ är de ända som har den statistiken du efterfrågar, men den får ingen se.
Man undrar ju varför.

Läckan består av 6 miljoner innevånares vaccinationsstatus, tillhörande batch och det som är intressant, vilka som dog.
https://www.sunfellow.com/the-new-zealand-moar-covid-19-vaccine-data-set/
OM du vill diskutera vilka som dog kontra vaccinationsstatus förslår jag att du länkar till officell statistik.

Inget annat.

Har du dragit upp byxxorna ännu?
Citera
2023-12-06, 02:30
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Jag är inte emot vaccin överhuvudtaget men det är ett par som fått hjärtproblem i min närhet, främst då hjärtmuskelinflammation, i samband med vaccineringen. Sen så har flera allsvenska matcher fått pausas pga att någon på läktaren fallit ihop och det hände aldrig innan 2021 vad jag vet. För egen del så är det inte helt otänkbart att vaccinet har något att med det att göra.

Det finns bara en enda bransch som är mer korrupt än vapenindustrin och det är läkemedelsbranschens, så det skulle inte förvåna mig om man mörkade biverkningar.

Jag är dubbelvaccinerad själv och har än så länge klarat mig utmärkt, förutom att jag blivit riktigt sjuk av covid tre gånger efter vaccineringen.
Så du har alltså inte klarat dig utmärkt?
Citera
2023-12-06, 11:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
OM du vill diskutera vilka som dog kontra vaccinationsstatus förslår jag att du länkar till officell statistik.

Inget annat.

Har du dragit upp byxxorna ännu?

Vi är nog många som är intresserade av den statistiken då NZ har 20% överdödlighet.
Men varför vill inte myndigheten offentliggöra den tror du?
Citera
2023-12-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
En hel del folk (idioter) är nu livrädda för covid-19 och tror att de kommer att kvävas ihjäl. Jag förstår att de som är i en riskgrupp kan ha anledning att oroa sig dock. Men samtidigt ser vi nu att vaccinet orsakar bland annat sterilitet (som väl gör att idioter kommer att rensas ut ur genpoolen) och olika dödliga sjukdomar, så som ITP, och nu har folk börjat dö som flugor i sviterna av vaccinet. (idioter som de är) och ta sprutan.

Vad tror ni, är det här en utrotningskamanj av eugenikern Bill Gates för att rensa idioterna ur genpoolen?

Jag är snart 76 år och har tagit min sjunde spruta för ett par månader sedan.
Mår jättebra och tydligen är jag ännu inte utrotad. Skål tamefan.
Citera
2023-12-06, 14:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vi är nog många som är intresserade av den statistiken då NZ har 20% överdödlighet.
Men varför vill inte myndigheten offentliggöra den tror du?
Den är offentlig. Bara att surfa in på: https://www.stats.govt.nz/information-releases/births-and-deaths-year-ended-december-2022-including-abridged-period-life-table/#:~:text=In%20the%20year%20ended%20December,the%20 year%20ended%20December%202021.

Blir du aldrig trött på att alltid ha byxorna nere vid anklarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in