Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-06, 17:58
  #1513
Avstängd
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det skall väl till ett tvättäkta fläskigt ointelligent antivaxxar-patrask att kalla officiell statistik i ärendet för irrelevant.

Ja, principen är sådan att om du vill referera till något så är det DU som får plocka fram informationen. Pajas.

Jag vill bara veta vaccinationsstatus på de som dött i NZ?

Behöver jag förklara frågan på enkel svenska för dig?
Citera
2023-12-06, 18:04
  #1514
Avstängd
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha, plocka fram den då eller håll käft. Det här är ingen sökmotor. Pajas.

Det var du som hävdade att statistiken fanns i det du länkade, jag hittar ingenting.

Varför tror du myndigheten i NZ inte vill visa den?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Den är offentlig. Bara att surfa in på: https://www.stats.govt.nz/informatio...ecember%202021.

Blir du aldrig trött på att alltid ha byxorna nere vid anklarna?
Citera
2023-12-06, 18:14
  #1515
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Edit: Det är just därför den nyligen läckta statistiken är intressant.
Tycker inte du det?
Nej, den är inte ett dugg intressant för mig eftersom datat inte kan verifieras och om det ändå vore det så innehåller inte data de uppgifter som skulle behövas för att kunna göra annat än spekulera.

Över 90% av Nya Zealands befolkning är vaccinerade. En direkt gissning är att över 90% av de som avlider de närmast åren kommer vara vaccinerade. Med tanke vaccinationstäckningen i äldre grupper kan man dessutom gissa att i de grupperna kommer betydligt högra andel än 90% vara vaccinerade.

In lika rimlig gissning är att antivaxxar-patrask vill hävda att dessa personer avlidit av vaccin. När det finns ett verifierat dödsorsaksregister att köra verifierat data emot kan du återkomma. Tills dess kan du som sagt hålla käften - det här är ingen sökmotor där du kan be andra söka fram ditt underlag. Pajas.
__________________
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-06 kl. 18:23.
Citera
2023-12-07, 15:59
  #1516
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Ja du har rätt att tycka hur du vill, men lura dig inte att du vet "sanningen" bara för att du blint tror på all information som kommer till dig från myndigheter och institutioner som uppenbarligen har illa dolda lojaliteter till just de läkemedelsbolagen som bevisligen är några av de mest kriminella företagen på denna planet och som inte drar sig för att skada människor i jakten på mer profit. När de sedan går i "partnerskap" med myndigheter och t.om. regeringar så är det inte långt till regelrätt fascism faktiskt.

Om man nu är så säkra på sin sak så är det ju rätt konstigt att man bedriver omfattande censurkampanjer mot allting som går emot det officiella narrativet istället för att lägga alla fakta på bordet och bemöta argument istället för att försöka tysta ner allting. Fast om du personligen kan garantera att det inte är propaganda så känner vi oss alla mycket tryggare såklart säg det till alla som fått sina liv förstörda för att de litade på myndigheter och injicerade skiten eftersom de också var lika godtrogna och trodde man kunde lita på att man hade folkhälsan som främsta prioritet och inte något annat.

Men man kan ju inte förvänta sig annat från obotliga konformister med total avsaknad av kritiskt tänkande, hyllar du även alla andra skadliga och rent kriminella påhitt från läkedemedelsbolag som hyllades av statligt finansierad media förr, t.ex. neurosedyn, DDT och mycket annat? Var nog en högerextrem psyop det där om att det kanske inte var så "säkert och effektivt" som de sa först, var ju förödande att någon bestämde sig för att tvivla på propagandan liksom

Alltså va?
Vilken planet bor du på egentligen?
Det märks att du inte riktigt har koll på myndigheternas funktion. Som att de skulle vara onda organisationer i en spionthriller
Låt mig påminna dig om att det arbetar tjänstemän på myndigheterna vars uppgift är att verka för rikets bästa. Det vill säga för vårt bästa. Det går inte att driva en ondskefull agenda på det sättet du beskriver.
Att vi har läkemedelsbolag ska vi vara enormt tacksamma över. Utan dem skulle vi vara tillbaka på 1800-talet. De flesta skulle gå en tidig död till mötes. Men du tycker att man är ond för att man försöker förlänga människors liv vilket jag finner obegripligt. Hur är man god då? Du får helt enkelt sluta låta dig luras av falska uppgifter med syfte att slå en kil i vårt samhälles stöttepelare.
Citera
2024-01-08, 13:13
  #1517
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Alltså va?
Vilken planet bor du på egentligen?
Det märks att du inte riktigt har koll på myndigheternas funktion. Som att de skulle vara onda organisationer i en spionthriller
Låt mig påminna dig om att det arbetar tjänstemän på myndigheterna vars uppgift är att verka för rikets bästa. Det vill säga för vårt bästa. Det går inte att driva en ondskefull agenda på det sättet du beskriver.
Att vi har läkemedelsbolag ska vi vara enormt tacksamma över. Utan dem skulle vi vara tillbaka på 1800-talet. De flesta skulle gå en tidig död till mötes. Men du tycker att man är ond för att man försöker förlänga människors liv vilket jag finner obegripligt. Hur är man god då? Du får helt enkelt sluta låta dig luras av falska uppgifter med syfte att slå en kil i vårt samhälles stöttepelare.

Av någon anledning har du fått för dig att myndigheter arbetar för folkets bästa som främsta rättesnöre, i en utopisk teoristat kunde man ju önska att det vore sant men om vi tittar på verkligheten i detta land (och de flesta andra) så stämmer det ju inte alls.

Läkemedelsbolagen får nästan symbolisera de värsta avarterna av hur det blir när rovkapitalism får fria tyglar att helt ohämmat skada och döda människor utan efterräkningar enbart för att öka sina redan groteska profiter, påhejade av samma myndigheter som ska "reglera" dem och ha översyn om deras produkters säkerhet. Korruptionen är som du förstår (eller inte) milsdjup och det är i princip samma människor som står på båda "sidor".

Ungefär som att låta kriminella gäng ta över polisens organisation och förvänta sig att polisen ska jobba "för folkets bästa". Maffia är väl det närmsta namnet på vad vi har att göra med idag. Sedan att denna maffia kan producera produkter som kan vara till godo för vissa människor är inget jag förnekar vad gäller medicinska produkter, men att syftet skulle vara att "hjälpa människor" kan vi nog avfärda illa kvickt, hade de kunnat sälja nåt billigt gift svindyrt som medicin mot xxx och få ansvarsfriskrivning så skulle de garanterat göra det, inga moraliska skrupler här.

Tillspetsat? javisst, men inte långt från hur det ligger till. Fast jag förstår att det är trevligare att tro att alla bryr sig om dig och din familjs hälsa och välmående... leder ofta till svår kognitiv dissonans dock när motsatsen bevisats om och om igen.
__________________
Senast redigerad av GenusKhan 2024-01-08 kl. 13:19.
Citera
2024-01-08, 15:54
  #1518
Medlem
Durgas avatar
Hjärtproblem har vi hört om förut i samband med "sprutan"
Är det detta Torgny fått erfara ? (började 2021 så det ligger rätt i tiden)
https://www.expressen.se/sport/langd...jag-kommer-do/
Citera
2024-02-28, 17:46
  #1519
Medlem
-GGs avatar
I förra veckan träffade jag två stycken, som efter att ha varit lydiga och injicerat sig, nu har konstiga problem med hälsan. Båda är högutbildade, och trots att de inte kopplar det till sprutan mer än att "efter vaccineringen har jag fått problem med...", så vill de inte ta fler sprutor. Jag frågade då varför, om de inte direkt kopplar sina nya hälsoproblem till sprutan. Svaret var att det nog kunde vara sprutan och de inte ville riskera (mer). Precis mitt eget argument för att inte ta skiten från första början.

Skylla sig själv får man väl göra om det mesta som händer en, på ett eller annat sätt. Så det kanske inte är en konstruktiv diskussion även om det är rätt i sak. Det äckligaste med det är den mentalitet det har skapat hos vaccinerade och hos media. De tål inte att de som vägrade sprutan nu klarar sig undan alla de märkliga sjukdomar och tillstånd, eller kan anses ha haft rätt från start, där man själv framhöll "vetenskap och experter" som det smarta för att injicera sig. Utan egen känsla och instinkt om det.

Om hur mycket annat har inte (den medicinska) mänskligheten testat sig fram om, eller senare fått ändra uppfattning om. I detta fall vill jag absolut inte vara test-råttan.
__________________
Senast redigerad av -GG 2024-02-28 kl. 18:24.
Citera
2024-02-28, 23:16
  #1520
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Alltså va?
Vilken planet bor du på egentligen?
Det märks att du inte riktigt har koll på myndigheternas funktion. Som att de skulle vara onda organisationer i en spionthriller
Låt mig påminna dig om att det arbetar tjänstemän på myndigheterna vars uppgift är att verka för rikets bästa. Det vill säga för vårt bästa. Det går inte att driva en ondskefull agenda på det sättet du beskriver.
Att vi har läkemedelsbolag ska vi vara enormt tacksamma över. Utan dem skulle vi vara tillbaka på 1800-talet. De flesta skulle gå en tidig död till mötes. Men du tycker att man är ond för att man försöker förlänga människors liv vilket jag finner obegripligt. Hur är man god då? Du får helt enkelt sluta låta dig luras av falska uppgifter med syfte att slå en kil i vårt samhälles stöttepelare.

Ditt resonemang får det att låta som att en stat med myndigheter per definition är god. Du får givetvis tro att så är fallet här, kanske till och med på rimliga grunder, men det finns ju fler exempel på motsatsen.

Vad som däremot alltid stämmer är att en stat påstår sig vara god. Likaså att det finns många som tror på det, vare sig det stämmer eller ej. Du ingår i den gruppen och kan därför ha både rätt och fel nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback