Citat:
Ja om Putin vill ge sig på Sverige då har han väl ungefär ett år på sig men vem skulle överhuvudtaget vilja ha Sverige som det ser ut nu.Mannen jämför Sverige/USA relationer med Ukraina. Min gode herre, vad sysslar du med?
Sveriges nära samarbete med USA går tillbaka många år i tiden. Nåt som Ukraina aldrig haft.
Detta DCA-avtal är för övrigt speciellt på så sett att USA kan lagra amerikanska system av olika slag, samt övrig materiel. Amerikanska förband kan och kommer dessutom befinna sig i Sverige.
Tror du på fullaste allvar att Puttefnask skulle våga om han ens kunde, attackera platser där amerikanarna befinner sig? Ja, vi ett storkrig. Men att Ryssarna skulle få för sig att ge sig på endast Sverige, och framförallt då med västligt stöd på Svensk mark...ja det ser jag som väldigt långsökt.
Om du ska trolla så gör det bättre.
Annars bör du omedelbart sätta dig in i hur saker och ting fungerar i vårat land, och hur våra relationer med USA sett ut sedan kalla kriget.
Sveriges nära samarbete med USA går tillbaka många år i tiden. Nåt som Ukraina aldrig haft.
Detta DCA-avtal är för övrigt speciellt på så sett att USA kan lagra amerikanska system av olika slag, samt övrig materiel. Amerikanska förband kan och kommer dessutom befinna sig i Sverige.
Tror du på fullaste allvar att Puttefnask skulle våga om han ens kunde, attackera platser där amerikanarna befinner sig? Ja, vi ett storkrig. Men att Ryssarna skulle få för sig att ge sig på endast Sverige, och framförallt då med västligt stöd på Svensk mark...ja det ser jag som väldigt långsökt.
Om du ska trolla så gör det bättre.
Annars bör du omedelbart sätta dig in i hur saker och ting fungerar i vårat land, och hur våra relationer med USA sett ut sedan kalla kriget.
Sverige har dessutom inte haft något riktigt försvarsssamarbete med något land om man ser rent historiskt.
Så att USA skulle gå i krig med Ryssland för Sveriges skulle är bara trams.
Men tydligen är Sverige livrädda nu eftersom dom har börjat patrullera i Östersjön nyligen, och dom vet att dom har klantat till det rejält såsom utvecklingen i Ukraina har blivit.
Men en sak är säker och att det här avtalet är ett bevis på att Sverige inte kommer att komma in i Nato.
Det kommer sluta jättebra.