2023-12-06, 10:23
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Grattis nu blir ni än mer föremål för Antony Blinkens jude-nycker.
(FB) Är Biden-administrationen den mest judiska i USA:s historia?

"Den som, med uppsåt att riket eller del därav skall, med våldsamma eller eljest lagstridiga medel eller med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt eller att del av riket skall sålunda lösryckas, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande, dömes för högförräderi till fängelse i tio år eller på livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år."
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gf%C3%B6rr%C3%A4deri

Och där kom Judarna in i bilden också, ytterligare ett kryss i Vatnikbingo kan fyllas i.
Senast redigerad av guderi 2023-12-06 kl. 10:26.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Denna avsaknad av offentlig debatt i hela NATO-frågan är skrämmande. Huruvida det borde ha varit en folkomröstning som grund till beslutet tycker jag kan diskuteras, det finns både för- och nackdelar, men just den här totala avsaknaden av offentlig debatt kring ämnet är rent av skrämmande.
en så bred majoritet av riksdagen utgjort någon slags garant ändå. Nu kvarstår förvisso riksdagsförfarandet, men utan klausulen tycker jag ändå det känns mycket oroväckande.
Omröstningar i riksdagen med 3/4 majoritet säger inget om de inte sker med alla fakta på bordet först och om de därefter sker och hålls anonyma till hur envar röstade.
Riksdagen är en samlingsplats för likasinnade så länge det inte är "tillåtet" att ha andra åsikter än så.
"offentlig debatt" ger heller inget när det egentligen bara offentlig agenda. Tror du på demokrati och vem bestämmer i så fall vad du tycker... Du bestämmer inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Alltså nej, det är dom inte.'

Jag förstår verkligen inte vad det är med vissa människor.

USA är ett judestyrt skitland men är det något dom "kan" så är det krig. Deras militär är något så helvetes kraftig, inget annat land kommer ens i närheten. De har pengarna, de har teknologin, de har baser tammefan överallt, de har siffrorna och framförallt, de har en hel del erfarenhet av modern krigsföring, något som de flesta länderna de facto saknar.

Visst känns det tryggt och bra nu när vi har avtalet med USA på plats? Med varbölden Ryssland som granne behöver alla vi östersjöländer hålla ihop och avskräcka Putin från attacker.

Personligen vill jag ha så många kärnstridsspetsar som det går plats på våra baser också. Ju fler desto tryggare.
Citera
2023-12-06, 10:24
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Det var ju det jag också skrev, om du faktiskt läser vad som står! Folkomröstning har sina för- och nackdelar, men en större offentlig debatt hade tjänat alla.
Tycker du inte att en sådan har förts, då? Ända sedan maj 2022 har diskussioner förts om Nato. Det var till och med ett riksdagsval mellan diskussionerna. Jag vet inte vad mer man hade kunnat göra, bortsett från en folkomröstning som både du och jag verkar vara eniga om hade lett till ett rungande ”ja”.
Citera
2023-12-06, 10:26
Medlem
Citat:
Det var ju det jag också skrev, om du faktiskt läser vad som står! Folkomröstning har sina för- och nackdelar, men en större offentlig debatt hade tjänat alla.

Men ingen vill debattera eftersom alla (vettiga) är överens och inte vill lägga ner mer tid på något så självklart. Inga vill heller debattera om jorden är platt eller rund. Vi har liksom redan facit. Ryssland är farliga på riktigt och vi behöver, som litet land, allianser med den övriga fria världen. USA är flaggskeppet i den fria världen så givetvis är ett avtal med dem en stor trygghet. Förhoppningsvis blir även NATO klart inom kort. Sen kan vi slappna av och se till att göra vår del av arbetet som behövs i allianserna. Bra för den fria världen, bra för oss.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Vi är nog tryggare och kan påverka mer om vi är med på resan, än att stå utanför och bara titta på...det kan bli bra - omvärlden kan bli stabilare.
Det här är en provokation mot Ryssland och det gör oss knappast tryggare. Snarare än att få fred så är det så att vi dras än mer in i det proxykrig som USA redan är involverat i. USA's regim har endast intresse av att utnyttja Sverige.
Senast redigerad av PK-befriad 2023-12-06 kl. 10:28.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGgEqd/nytt-forsvarssamarbete-mellan-usa-och-sverige-klart

Sverige och USA har undertecknat ett nytt försvarssamarbete.

Avtalet ger amerikansk militär tillgång till svenska baser.

– Det är en historisk dag, säger försvarsminister Pål Jonsson (M) till TT i natt.

Det jag länge talat om men folk på FB skrattade åt mig. Haha Putin skrämmer skiten ur USA vänta bara tills vi har kärnvapen på vår mark.

Sverige behöver inte gå med i NATO enligt mig, står i artikeln som ni kan läsa att USA snabbt kan vara på plats vid en allvarlig kris i och med det här nya avtalet....

Haha svenskarna öppnar analen och är jätte glada just nu!

Vad tycker ni är det här goda nyheter haha?

Sverige ger alltså bort en stor del av sitt självbestämmande till USA och SD går med på detta helt utan protest. Nationslister? HAHAHAHAHA!!!
Citera
2023-12-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nu är inte våra grannländer SVERIGE så jag ser det som att risken för ett terrordåd mycket högre i här med tanke på hur mycket löske vi släppt in utan någon som helst koll.

Trams! Det finns inget som talar för att terrorhotet ökar på grund av samarbete med USA.
Citera
2023-12-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det här är en provokation mot Ryssland och det gör oss knappast tryggare. Snarare än att få fred så är det så att vi dras än mer in i det proxykrig som USA redan är involverat i. USA's regim har endast intresse av att utnyttja Sverige.

Vatnikbingo fortsätter! Nu kan vi även bocka av "proxykrig" och "provokation mot Ryssland" bland dina efterblivna argument.
Citera
2023-12-06, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sverige ger alltså bort en stor del av sitt självbestämmande till USA och SD går med på detta helt utan protest. Nationslister? HAHAHAHAHA!!!

På vilket sätt ger vi bort vårt självbestämmande? Jag anser att vi tvärtom säkrar vårt självbestämmande genom försvarsavtalet. Hur menar du?
Citera
2023-12-06, 10:31
Medlem
Separatistens avatar
USA har insett att Kalkonien och Ungern spelar på den ryZZka sidan.

Det finns ingen anledning för Sverige att gå med i NATO längre.
Citera
2023-12-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hm, med din definition av hur demokrati ska fungera är det bara att konstatera att Sverige alltid varit en diktatur. Skulle bli oerhört segdraget, och ibland direkt farligt, om alla beslut rörande rikets säkerhet ska tröskas i media och på diverse partimöten i oändlighet. Skulle ens beslut kunna fattas med sådan modell? Vi får väl ändå anse att om riksdagen godkänner avtalet så är det fattat i demokratisk ordning. Alla partier, förutom möjligtvis Mp, V(pk) och Afs+ nynazister, inser att Sverige nu är i ett riktigt farligt säkerhetsläge och behöver bygga alla allianser vi kan med den fria världen. Vi har att välja mellan detta och risk för ryskt anfall. Vid eventuellt ryskt anfall skulle de existerande ca 1 000 Afs:arna & nynazisterna hemma i mammas källare inte kunna hjälpa oss, och miljöpartister samt kommunisterna i V skulle direkt lägga ner vapen. Folket vet detta och inser att alliansbyggen är vår enda chans att stoppa diverse diktatorer och andra dårar från att se vårt land som enkelt byte.

Själv kommer jag sova tryggare nu när avtal undertecknats och ännu bättre då det (inom kort) antagits av riksdagen.

Tillägg: För övrigt anser såväl jag som många andra att Pål Jonsson är en av våra absolut skickligaste ministrar. Han inger lugn och förtroende. Gedigen utbildning och erfarenhet av det han ansvarar för. Skillnaden mot den tidigare "Humle" (eller om det var "Dumle"....) är milsvid.

Länk till "Humle och Dumle" i SD:s tappning
https://www.youtube.com/watch?v=_NNjka17QQs

Tryggare är en sak som kan diskuteras de flesta relaterar till den "hemska" Putin men få tänker på vilken ledare USA kan få i framtiden, Greider tog upp det (Morgonstudion) även om utpekandet som var mot Trump är överilat enligt mig, då ser jag det som farligare med nuvarande President men han har som sagt en poäng vi vet inte vad för ledare USA kan få i framtiden.

Ja vilket genidrag av SD med den videon såg den redan förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in