2023-12-06, 13:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Du verkar hakat upp dig på det där narrativet. Är du medveten om att US lagar för trupp utomlands är typ 10 ggr hårdare än svensk lagstiftning?

Har du inget bättre att komma med din stackare? Vänsterpack much?

Svara på mina påståenden i stället. Har jag fel?
Citera
2023-12-06, 13:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hahah, har det varit stora problem i Norge, Danmark med " pack " som sitter och super med
Norrbaggarnas döttrar ? Vilken pajas du är

Svårt att svara på eftersom de inte kunnat bli lagförda i dessa länder då de lyder under amerikansk lag.
Citera
2023-12-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Tror du PÅ RIKTIGT att Finland och Litauen skulle vara fredade från ett kärnvapenanfall för att
dom har en lag som förbjuder det på deras mark ?

Dom är ett mål för anfall oavsett, precis som vi är det oavsett. Och alltid varit det.
Sedan kalla kriget.

Otroligt korkad kommentar.
Kärnvapen finns redan i Europa.
UK och Frankrike har egna.
USA har i Belgien, Nederländerna, Tyskland, Italien och dessutom i Turkiet.
Dessa skulle såklart användas om Finland eller Litauen skulle anfallas nukleärt.
Så vart vill du komma?
Vill du att det ska bli en bas i Sverige också med amerikanska kärnvapen eller vad?
Citera
2023-12-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Jo, men det är massa hemskheter som drabbar oss nu är vi går med i NATO, men som av någon outgrundlig anledning BARA händer i Sverige, och inte i något annat NATO-land....

Vatnikarna är för roliga!

Japp precis så är det. Ryssarna har redan skickat nya koordinater till alla sina robotbatterier
och alla Rysslands kärnvapen har nu svenska mål. Alla.

USA har redan börjat rekrytera en ny pansarbrigad som skall sättas upp i Visby.
150 stridsvagnar - alla med kärnvapen - och 10.000 man.

På sikt vill USA har 100.000 man i Sverige för dom vill inte vara sämre än Karl den 12:e och
han hade 100.000 man !
Citera
2023-12-06, 13:06
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Svårt att svara på eftersom de inte kunnat bli lagförda i dessa länder då de lyder under amerikansk lag.
Hur många baser världen över har USA egentligen? Vet du kanske?
Citera
2023-12-06, 13:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det är nog där skon klämmer på dig - att du hatar USA

Avtalet är ju skitbra för Sverige och baltstaterna. Alla har nytta av avtalet utom den ryska varbölden.

Jag hatar absolut inte USA. Har varit där mycket i mina dar.

Jag är bara av den kontroversiella åsikten att svensk lag ska gälla på svensk mark och att Sveriges riksdag ska ha makten över den svenska militärapparaten. Men då är man tydligen ”vänster” här på Flashback.
Citera
2023-12-06, 13:07
Medlem
Citat:

Man har ju dagligen kunnat läsa i Norsk press om alla illgärningar utförda av amerikanska soldater
på norsk mark. Dagligen !
Citera
2023-12-06, 13:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Man har ju dagligen kunnat läsa i Norsk press om alla illgärningar utförda av amerikanska soldater
på norsk mark. Dagligen !

Som sagt - jag hoppas du känner dig helt bekväm om några år när det dräller runt tusentals amerikanska ynglingar i våra svenska städer. Tror du att det är utbildningsreserven som utgör den stora massan inom USA:s militär?
Citera
2023-12-06, 13:11
Medlem
Citat:

Klart dom blir. Här har du en Amerikansk officerare som fick 3 år i fängelse för trafikbrott.
Dom har ingen immunitet som Diplomater

https://edition.cnn.com/2022/08/17/politics/ridge-alkonis-jailed-japan-family-biden/index.html
Citera
2023-12-06, 13:12
Medlem
YP4XQs avatar
ALla dessa utländska intressen som får sina klor i Sverige... Araber, EU, WHO, muslimer, Islam, Turkiet, USA, Magdalena IMF Andersson, och alla infiltratörer i alla myndigheter är det fritt fram för vår naivitet är på topp och genomsyrar hela samhället.
Citera
2023-12-06, 13:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Klart dom blir. Här har du en Amerikansk officerare som fick 3 år i fängelse för trafikbrott.
Dom har ingen immunitet som Diplomater

https://edition.cnn.com/2022/08/17/politics/ridge-alkonis-jailed-japan-family-biden/index.html

Jag har inte påstått att de har immunitet. Men när de lyder under amerikansk lag så innebär väl det att de inte kommer lagföras i Sverige?
Citera
2023-12-06, 13:13
Medlem
Citat:
Som sagt - jag hoppas du känner dig helt bekväm om några år när det dräller runt tusentals amerikanska ynglingar i våra svenska städer. Tror du att det är utbildningsreserven som utgör den stora massan inom USA:s militär?

helt bekväm. hellre med amerikanska soldater i sverige än utan.

Litauen har 8.000 US och Nato trupper sedan länge.
För det är dom väldigt glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in