2023-12-05, 20:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Var det samma krav på Gratis-sprutan som på vanliga vaccin?

Om så är fallet. Varför tar det vissa vaccin 10 år att nå marknaden?
Gratis-sprutan tog väll bara 9 månader ca.
Någon Gratis-spruta känner jag inte till. Mig veterligen finns det ingen sådan på marknaden.
Citera
2023-12-05, 20:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Någon Gratis-spruta känner jag inte till. Mig veterligen finns det ingen sådan på marknaden.

Idiot!

Du får skylla dig själv som tog Gratis-sprutan.
Citera
2023-12-05, 20:31
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Om man ansträngde sig att leva hälsosamt och tänkte på D-Vitamin-intaget under sommaren var det gratis. Men tyvärr blev man bannad från sociala medier av idioter som dig när paniken var som värst.
Citera
2023-12-05, 20:37
Medlem
Tok-Franss avatar
Nog med det, vi har återigen konstaterat att korrektomundo är en idiot som får skylla sig själv.

Någon som har några tankar om den skandal som briserat på nya zeeland efter att statistik vilket visar på en rejält förhöjd risk för svår sjukdom och död för de vaccinerade läckt?
Citera
2023-12-05, 20:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nog med det, vi har återigen konstaterat att korrektomundo är en idiot som får skylla sig själv.

Någon som har några tankar om den skandal som briserat på nya zeeland efter att statistik vilket visar på en rejält förhöjd risk för svår sjukdom och död för de vaccinerade läckt?
Att den har sin grund i någon antivaxxar-patraskare som lyckats lura skjortan av dig igen och fått dig att gå på vad som helst?

Är det antenner den här gången?
Har de hittat leksaksbilar eller tentakelmonster i vaccinet?
Kopplas man upp mot Sky-TV om man håller upp vänster pekfinger i luften, trycker in högra tummen i rektum och samtidigt nynnar "I am a damn fool"...?

Är det den skandalen du talar om? Det funkar bergis här i Sverige också. Skall du inte pröva i alla fall..!?

Herregud...
Citera
2023-12-05, 20:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Jaha, tja mig veterligen är det ingen som konsekvent givit sitt stöd för att alla skall få uttrycka sin åsikt på sociala medier oaktat graden av fel eller försök till desinformation.

Men nu har du helt plötsligt fått för dig att den gruppen (som jag tillhör) försöker stänga av dig på sociala medier.

Just när man trodde att den största idioten ännu inte var funnen...

Det försvann många intressanta videos från t ex youtube när den hysteri du förespråkar var som störst. Det var helt enkelt verboten att ha andra åsikter än Börje Salming och Kavla Upp-kampanjen. Totalt sinnessjukt.

Ja, ni försökte inte bara stänga av folk med andra åsikter från sociala medier, utan ni gick så långt att ni stängde oss ute från våra egna liv.

Kan du svara på varför jag inte fick gå på hockey (ett stort och viktigt intresse i mitt liv), enbart på grund av att jag litade mer på mitt eget immunförsvar än en uppenbar cashgrab av läkemedelsjättarna? I efterhand fick jag även rätt då vaccinet visat sig ha minimal effekt på smittspridningen du runkar åt.
Citera
2023-12-05, 20:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det försvann många intressanta videos från t ex youtube när den hysteri du förespråkar var som störst. Det var helt enkelt verboten att ha andra åsikter än Börje Salming och Kavla Upp-kampanjen. Totalt sinnessjukt.

Ja, ni försökte inte bara stänga av folk med andra åsikter från sociala medier, utan ni gick så långt att ni stängde oss ute från våra egna liv.

Kan du svara på varför jag inte fick gå på hockey (ett stort och viktigt intresse i mitt liv), enbart på grund av att jag litade mer på mitt eget immunförsvar än en uppenbar cashgrab av läkemedelsjättarna? I efterhand fick jag även rätt då vaccinet visat sig ha minimal effekt på smittspridningen du runkar åt.

Minimalt effekt på smittspridningen... nu var du generös.
Smittspridningen tog ju bättre på de vaccinerade än de ovaccinerade. Straxt därefter upphörde folkhällsomyndigheten med sina tester.

Så löser man propaganda-missar som uppstår.
Citera
2023-12-05, 21:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Minimalt effekt på smittspridningen... nu var du generös.
Smittspridningen tog ju bättre på de vaccinerade än de ovaccinerade. Straxt därefter upphörde folkhällsomyndigheten med sina tester.

Så löser man propaganda-missar som uppstår.

Ja, du ser hur effektiv propagandan är. Den biter även på en foliehatt som mig!
Citera
2023-12-05, 21:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Att den har sin grund i någon antivaxxar-patraskare som lyckats lura skjortan av dig igen och fått dig att gå på vad som helst?

Är det antenner den här gången?
Har de hittat leksaksbilar eller tentakelmonster i vaccinet?
Kopplas man upp mot Sky-TV om man håller upp vänster pekfinger i luften, trycker in högra tummen i rektum och samtidigt nynnar "I am a damn fool"...?

Är det den skandalen du talar om? Det funkar bergis här i Sverige också. Skall du inte pröva i alla fall..!?

Herregud...

Har kan du läsa vad kontrollerad media rapporterar om händelsen.
https://i.stuff.co.nz/national/health/301020311/te-whatu-oras-covid19-vaccination-data-leak-what-is-it-and-what-does-it-mean

Blir du nyfiken på vad statistiken visar så går det att fördjupa sig.
Citera
2023-12-05, 22:11
Medlem
Citat:
Läs vad som står!
De kommer ta 5 till 10 år att utveckla vaccin.

"Årets nobelpristagare i medicin säger att inom fem till tio år kommer deras mRNA-teknik inte bara ge nya vacciner mot smittsamma sjukdomar, utan sannolikt också bli ett nytt vapen mot cancer, diabetes och allergier."

Med lite tur kan det även leda till nya mediciner mot cancer diabetes och allergener.
Hur lång tid detta tar framgår inte i stycket.

Var du med kidsen i årets PISA-undersökning?

Nej, det är inte vad Nobelpristagaren i medicin menar. Det han säger är att inom fem till tio år kommer mRNA-tekniken inte bara ge upphov till nya vacciner mot smittsamma sjukdomar, utan också sannolikt bli ett effektivt verktyg mot cancer, diabetes och allergier.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nobelprisad-teknik-tros-kunna-revolutionera-behandlingen-mot-cancer-allergi-och-diabetes--m2h6qj

Det betyder att utvecklingen och användningen av mRNA-baserade behandlingar för dessa sjukdomar förväntas accelerera inom den nämnda tidsramen, inte att det inte kommer nya vacciner förrän då.

Det är viktigt att förstå att mRNA-tekniken redan används i vissa vacciner, som de mot COVID-19, och att forskningen aktivt pågår för att utvidga dess användning till andra områden av medicin, inklusive behandling av cancer, diabetes och allergier.
Citera
2023-12-05, 22:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4t4n666
Nej, det är inte vad Nobelpristagaren i medicin menar. Det han säger är att inom fem till tio år kommer mRNA-tekniken inte bara ge upphov till nya vacciner mot smittsamma sjukdomar, utan också sannolikt bli ett effektivt verktyg mot cancer, diabetes och allergier.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nobelprisad-teknik-tros-kunna-revolutionera-behandlingen-mot-cancer-allergi-och-diabetes--m2h6qj

Det betyder att utvecklingen och användningen av mRNA-baserade behandlingar för dessa sjukdomar förväntas accelerera inom den nämnda tidsramen, inte att det inte kommer nya vacciner förrän då.

Det är viktigt att förstå att mRNA-tekniken redan används i vissa vacciner, som de mot COVID-19, och att forskningen aktivt pågår för att utvidga dess användning till andra områden av medicin, inklusive behandling av cancer, diabetes och allergier.

Ska det inte göras tester på alla dessa nya produkter?
Citera
2023-12-05, 22:16
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ska det inte göras tester på alla dessa nya produkter?

Hur mycket satsar läkemedelsbolagen på att utreda biverkningar? Precis. Man får inte ens diskutera det. Det säger det mesta va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in