2023-12-05, 19:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Läs vad som står!
De kommer ta 5 till 10 år att utveckla vaccin.

"Årets nobelpristagare i medicin säger att inom fem till tio år kommer deras mRNA-teknik inte bara ge nya vacciner mot smittsamma sjukdomar, utan sannolikt också bli ett nytt vapen mot cancer, diabetes och allergier."

Med lite tur kan det även leda till nya mediciner mot cancer diabetes och allergener.
Hur lång tid detta tar framgår inte i stycket.

Var du med kidsen i årets PISA-undersökning?
Haha, jag tror lilla antivaxxar-patrasket får bättra på sin redan urusla läsförståelse. Att du gör bort dig så grundligt är skrattretande. Vilken planta, jag har aldrig sett något liknande...

Om du inte kände till det så har vi redan att ett antal vacciner mot sjukdomar som använder mRNA-teknik. Jag förstår att det kommer som en överraskning för det okunniga lilla antivaxxa-patrasket, men du får googla det så skall du sett de redan är godkända och säljs sedan snart två år.

Haha, ja jädrar, killen kan inte ens läsa, jag döör....
Citera
2023-12-05, 19:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Haha, jag tror lilla antivaxxar-patrasket får bättra på sin redan urusla läsförståelse. Att du gör bort dig så grundligt är skrattretande. Vilken planta, jag har aldrig sett något liknande...

Om du inte kände till det så har vi redan att ett antal vacciner mot sjukdomar som använder mRNA-teknik. Jag förstår att det kommer som en överraskning för det okunniga lilla antivaxxa-patrasket, men du får googla det så skall du sett de redan är godkända och säljs sedan snart två år.

Haha, ja jädrar, killen kan inte ens läsa, jag döör....

Tog det tre dagar att ta fram dessa också?

Edit: vilka mediciner är det du syftar på?
Citera
2023-12-05, 19:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tog det tre dagar att ta fram dessa också?
Det får du fråga de som arbetar med att använda mRNA-tekniken för att behandla även dessa sjukdomar. Om du LÄSER artikeln framgår vad som avses och exempel på sjukdomar som avses.

De närmaste fem-tio åren kommer den nuvarande användningen av tekniken att kunna behandla även andra sjukdomar som t.ex. cancer. LÄS artikeln innan du gör bort dig, antivaxxa-patrask. Men tack för dagens garv..

Citat:
Nobelprisad teknik tros kunna revolutionera behandlingen mot cancer

– En patientstudie med behandling mot en genetisk leversjukdom hade ett fenomenalt resultat. En enda behandling och efter ett år var patienterna fortfarande botade, berättar Drew Weissman.
...
Hans forskargrupp på University of Pennsylvania gör djurförsök och patientstudier på mRNA-vaccin mot bland annat norovirus, malaria, tbc, allergier mot jordnötter och kvalster, typ 1-diabetes, glutenintolerans och ledgångsreumatism. Flera mRNA-studier för cancerbehandling pågår också runt om i världen.
...
– Ett team arbetar med ett vaccin mot candidainfektion (en svampsjukdom), säger Katalin Karikó.
...
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nobelprisad-teknik-tros-kunna-revolutionera-behandlingen-mot-cancer-allergi-och-diabetes--m2h6qj

Haha, herre min skapare, här radar de ointelligenta idioterna upp sig för att göra bort sig...
Citera
2023-12-05, 19:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det får du fråga de som arbetar med att använda mRNA-tekniken för att behandla även dessa sjukdomar. Om du LÄSER artikeln framgår vad som avses och exempel på sjukdomar som avses.

De närmaste fem-tio åren kommer den nuvarande anvädningen av tekniken att kunna behandla äben andra sjukdomar som t.ex. cancer. LÄS artikeln innan du gör bort dig, antivaxxa-patrask. Men tack för dagens garv..

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nobelprisad-teknik-tros-kunna-revolutionera-behandlingen-mot-cancer-allergi-och-diabetes--m2h6qj

Haha, herre min skapare, här radar de ointelligenta idioterna upp sig för att göra bort sig...

Är det verkligen nödvändigt med djurförsök?
Hoppade vi inte över det steget när vi tog fram Gratis-sprutan på 3 dagar?
Citera
2023-12-05, 19:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Är det verkligen nödvändigt med djurförsök?
Hoppade vi inte över det steget när vi tog fram Gratis-sprutan på 3 dagar?
Inga läkemedel som godkänns för användning på människa undslipper kravet på förkliniska försök eller klinisk prövning enligt regulatoriska krav. Jag har länkat till samtliga dessa förut. Du menar inte att du fortfarande inte fattat och att jag skall behöva länka till dessa igen? Klarar inte antivaxxar-patrasket av ett endast dugg själv?
Citera
2023-12-05, 19:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Inga läkemedel som godkänns för användning på människa undslipper kravet på förkliniska försök eller klinisk prövning enligt regulatoriska krav. Jag har länkat till samtliga dessa förut. Du menar inte att du fortfarande inte fattat och att jag skall behöva länka till dessa igen? Klarar inte antivaxxar-patrasket av ett endast dugg själv?

Räcker med att du länkar resultatet från djurförsöken som gjordes när Gratis-sprutan togs fram.
Senast redigerad av Tok-Frans 2023-12-05 kl. 19:54.
Citera
2023-12-05, 19:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Räcker med att du länkar resultatet från djurförsöken som gjordes när Gratis-sprutan togs fram.
(FB) Forskare varnar: massvaccineringen mot covid-19 kan vara katastrofal.
Citera
2023-12-05, 19:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
(FB) Forskare varnar: massvaccineringen mot covid-19 kan vara katastrofal.

Hur många möss ingick i studien?
Ser inte att det framgår någonstans.
Citera
2023-12-05, 20:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Hur många möss ingick i studien?
Ser inte att det framgår någonstans.
Det här ingen sökmotor. Du får leta reda på dina rapporter själv.

Inga försök på apa får genomföras utan toxikologiska rapporter på råtta, kan jag säga. Jag tror till och med att jag länkat till de rapporterna också tidigare. Sök. Pajas.

Herregud....
Citera
2023-12-05, 20:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det här ingen sökmotor. Du får leta reda på dina rapporter själv.

Inga försök på apa får genomföras utan toxikologiska rapporter på råtta, kan jag säga. Jag tror till och med att jag länkat till de rapporterna också tidigare. Sök. Pajas.

Herregud....

Sju Rhesusapor verkar ha utgjort ap-delen av studien. Men jag ser inte hur många möss det var i buren.

Sju apor... är inte det lite lite?

Men ska man ta fram en Gratis-spruta på tre dagar kanske man inte hinner undersöka mer noggrant.
Citera
2023-12-05, 20:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Sju Rhesusapor verkar ha utgjort ap-delen av studien. Men jag ser inte hur många möss det var i buren.

Sju apor... är inte det lite lite?

Men ska man ta fram en Gratis-spruta på tre dagar kanske man inte hinner undersöka mer noggrant.
Nej. du gör ju inte det, men så är du ju också dum i huvudet och helt ointelligent.

Den toxikologiska rapport som ligger till grund för den ansökan om tillstånd för det förkliniska försök du letar i finns tillgängligt för var och en att läsa. Mitt råd till dig är att du inte ger dig i kast med att ens leta, än mindre försöker läsa rapporterna - du är helt enkelt för dum för att klara av det.

Du får inte utföra några kliniska försök på mänskliga apor om du inte har alla tester genomförda. Du får inte genomföra tester på människa om du inte prövat på apa. Vad är du inte fattar? Är du HELT blåst?

Rapporterna finns tillgängliga och jag har länkat till dem tidigare här på forumet.

Toxikologin utfördes på möss, Wistar och icke mänskliga primater. Alla toxikologiska rapporter finns tillgängliga på nätet. Det förkliniska försöket gjordes på Rhesusmakaker. Den rapporten finns också och jag har länkat till den flera gånger.

Ja, alla tester, toxikologiska undersökningar, alla förkliniska försök och alla kliniska försök som krävs har genomförts.

Herregud, vilken total fjant och okunnig nolla du är.
Citera
2023-12-05, 20:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nej. du gör ju inte det, men så är du ju också dum i huvudet och helt ointelligent.

Den toxikologiska rapport som ligger till grund för den ansökan om tillstånd för det förkliniska försök du letar i finns tillgängligt för var och en att läsa. Mitt råd till dig är att du inte ger dig i kast med att ens leta, än mindre försöker läsa rapporterna - du är helt enkelt för dum för att klara av det.

Du får inte utföra några kliniska försök på mänskliga apor om du inte har alla tester genomförda. Du får inte genomföra tester på människa om du inte prövat på apa. Vad är du inte fattar? Är du HELT blåst?

Rapporterna finns tillgängliga och jag har länkat till dem tidigare här på forumet.

Toxikologin utfördes på möss, Wistar och icke mänskliga primater. Alla toxikologiska rapporter finns tillgängliga på nätet. Det förkliniska försöket gjordes på Rhesusmakaker. Den rapporten finns också och jag har länkat till den flera gånger.

Ja, alla tester, toxikologiska undersökningar, alla förkliniska försök och alla kliniska försök som krävs har genomförts.

Herregud, vilken total fjant och okunnig nolla du är.

Var det samma krav på Gratis-sprutan som på vanliga vaccin?

Om så är fallet. Varför tar det vissa vaccin 10 år att nå marknaden?
Gratis-sprutan tog väll bara 9 månader ca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in