2023-12-05, 18:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
något år senare, och hur många sprutor då?
Personen är ovaccinerad. Diagnosen ställdes dessutom långt innan något vaccin var godkänt för barn, så du kan lägga ned ditt antivaxxar-patraskeri.
Citera
2023-12-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag känner till en simmare i tonåren, som tillhörde den absoluta Sverigetoppen med internationella meriter och erbjudande om fullt stipendiat i USA, som drog på sig COVID under hösten 2020. Sjukdomsförloppet var inte så allvarligt, trodde man, men det visade sig något år senare när simmaren knappt orkade ett entimmespass att lungorna var kraftigt skadade med allvarlig ärrbildning. Simmarens tävlingsresultat var helt katastrofala och simmaren gav upp sin karriär nu under den här hösten på grund av mental kollaps (enligt uppgift som direkt resultat av den förstörda karriären). Ung person. Tragedi.

Har du inte hängt med i diskussionen här i tråden på sistone? Vi har ju nu slagit fast att testet för covid 19 är värdelöst. Och detta utifrån vad organisationer som CDC och WHO själva säger. Man säger alltså detta, i bara lite inlindade ordalag, när man tillstår att testet utgör gyllene standard för sig självt.

Så varför ta till absolut minst troliga förklaringen till unga simmarens öde? Nämligen en nonsensdiagnos orsakad av nonsensvirus som endast kan ställas med ett nonsenstest?
Citera
2023-12-05, 19:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Har du inte hängt med i diskussionen här i tråden på sistone? Vi har ju nu slagit fast att testet för covid 19 är värdelöst. Och detta utifrån vad organisationer som CDC och WHO själva säger. Man säger alltså detta, i bara lite inlindade ordalag, när man tillstår att testet utgör gyllene standard för sig självt.

Så varför ta till absolut minst troliga förklaringen till unga simmarens öde? Nämligen en nonsensdiagnos orsakad av nonsensvirus som endast kan ställas med ett nonsenstest?
Jaha, det har du slagit fast? Och det bryr sig resten av den vetenskapliga världen inte om.

Bra så?

Jag har inte dumblockat någon på det här forumet förut, men du blir faktiskt den första. Du är inte ens värd att läsa för att gapskratta. Hej då. *dumblock*
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-05 kl. 19:45.
Citera
2023-12-05, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ja, men om nu antivaxxar-patrasket kunde släppa hela den där vaxxin-touretten och fokusera på sakfrågan.

Ingen är vaccinerad. Ok? Ingen skall vaccineras. Ok? Ingen har varit vaccinerad. Ok? Ingen har några vaccinskador eftersom ingen vaccinerats. Ok?

Du måste ju allvarligt talat lida av någon mental störning.

Saken gällde en ung simmare som drabbades av COVID 2020 och fick lungorna förstörda. Ok?

Kan du släppa ditt eländiga vaccin-fokus någon gång, det börjar bli minst sagt trist att lysnna på? Kan du inte dra till konspirationsforumet och spy din galla där? Pajas.

Herregud, det är något fel på dig....
Med "vaccinet" menas såklart Kvacksinet för Covid. Kan ni inte bara stänga kontoret nån gång.
Citera
2023-12-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Den initiala vården var förstås felaktig, men som jag precis skrev finns alltid en underliggande orsak till sepsis. I det här fallet tycks den varit covid och influensa i kombination. Jag förstår att det här fallet krockar med din världsbild att covid är ofarligt för "unga friska personer", men covid har aldrig varit ofarligt - för någon. Själv är jag just nu orolig för långtidseffekterna av covid. Hur det påverkar våra kroppar på längre sikt. Rapporterna om ökat antal infektioner, även svåra sådana bland barn och unga är helt klart oroväckande.

Varför ringer du inte till Folkhälsomyndigheten och berättar om dina teorier?

Covid är idag ofarligt för personer utanför riskgrupp. Det är EXTREMT sällsynt att någon utanför riskgrupp i relativt ung ålder blir svårt sjuk pga "covid" idag, hösten 2023. Det var mycket sällsynt även tidigare men idag, 2 år efter att pandemin tog slut är fallen försvinnande få. Det är därför FHM inte ser någon anledning att rekommendera vaccin till den gruppen. Att du i din enfald drar helt ogrundade, okvalificerade och förhastade slutsatser av en artikel i Aftonbladet förändrar ingenting av detta.

Du är så desperat att få din världsbild bekräftad att du letar med ljus och lykta 24/7 och så fort du hittar minsta halmstrå så går du in här och dundrar på "TITTA TITTA VAD VAR DET JAG SA COVID ÄR JÄTTEFARLIGT FÖR UNGA OCH FRISKA PERSONER OBEGRIPLIGT ATT INTE ALLA VACCINERAR SIG PANDEMIN ÄR INTE ÖVER TITTA TITTA VAD VAR DET JAG SA COVID ÄR LIVSFARLIGT FÖR ALLA!!!! "

Oj, EN person av miljontals unga och friska i Sverige har dött och hade dessutom ett positivt covidtest vid dödstillfället. Stäng ner. Eller inte. Det verkar i nuläget vara större chans att vinna högsta vinsten på Lotto än att som ung och frisk råka illa ut av "covid", idag hösten 2023.
Citera
2023-12-05, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch

Citat:
Jaha, det har du slagit fast? Och det bryr sig resten av den vetenskapliga världen inte om.

Bra så?

Jag har inte dumblockat någon på det här forumet förut, men du blir faktiskt den första. Du är inte ens värd att läsa för att gapskratta. Hej då. *dumblock*
Snyggt där Fleuch. Right on target, Pal
Citera
2023-12-05, 20:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Snyggt där Fleuch. Right on target, Pal
Två...
Citera
2023-12-05, 20:27
Medlem
Citat:
Har du läst journalen?
Svårt sjuk patient inkommer med infektionssymtom och feber. Patienten avlider och obuduktion visar att patienten hade pågående covid och influensainfektion. Är ju knappast någon högoddsare att det gav upphov till infektionen som i sin tur ledde till att patienten avled.

Större chans att det var influensan som var problemet. Den är och har alltid varit farligare för unga än vad covid är. Men så fort ordet "covid" överhuvudtaget nämns så har ju du slutsatsen klar.

Vi ska vara glada att dårar som du inte har något att säga till om. Till och med de mest rabiata antivaxxarna är ju mer eftertänksamma med sina slutsatser när någon dör eller blir svårt sjuk direkt efter vaccinering.

Citat:
Inte heller att vaccination troligen troligen hade antingen skyddat patienten helt eller gett ett mildare sjukdomsförlopp.

"troligen"

Du fortsätter med dina fullständigt okvalificerade gissningar ser jag. Det kanske inte ens var "covid" som var problemet, då hade ju covidvaccination hjälpt föga.

Betydligt mer troligt är att utgånen blivit en annan om läkarna tidigare hade insett att det var sepsis.

Citat:
Du tror uppenbarligen inte att folk, även unga personer kan bli svårt sjuka i covid. Jag undrar seriöst vad du grundar din tro på. Är det youtubeklipp där andra antivaxxare kablar ut sina lögner?

Faktumet att inga unga personer blir svårt sjuka i covid numera är ju en ganska bra grund att grunda denna "tro", eller snarare vetskap, på.

Citat:
Har Folkhälsomyndigheten gått ut och sagt att de inte rekommenderar unga personer att vaccinera sig? Borde de inte göra det om vaccinet är farligt?

Är vaccinet farligt? Det var mer än jag visste. Men om du säger det så...

Folkhälsomyndigheten har gått ut och sagt att de inte har någon rekommendation om vaccination för unga personer i dagsläget.

Citat:
Vad invandring och Co2 debatten har med diskussionen att göra känns ju minst sagt märkligt. Min poäng med att nämna utbildningsnivå är att högutbilade är mer pålästa. De fattar bättre beslut. De har bättre hälsa och de lever längre. Hittar du en svårt sjuk person på akuten är det troligen mer sannolikt att det är en person som dig, än en som mig. .

Jaså, det är mer troligt att man på akuten hittar en frisk, vältränad, ovaccinerad man i 30-årsåldern som jag än en sån som dig, som är dubbelt så gammal som jag? Tillåt mig småle

Tror du på allvar att det finns fler ovaccinerade unga på akuten än det finns vaccinerade gamlingar?

Vad invandring och Co2 har med saken att göra är just det jag sa. Högutbildade är för mångkultur och massinvandring, något som alla med fler än två hjärnceller kan se är dåliga saker. Högutbildade går också omkring med klimatångest och tror på idioter som Greta Thunberg. Med det i åtanke kan man fråga sig varför högtubildades högre vaccinationsgrad skulle vara ett argument för vaccinering. Om något är det i så fall tvärtom, med tanke på högutbildades track record i idioti.

Citat:
De flesta som vårdas för svår covid har inte ett uppdaterat vaccinationsskydd

Alla som vårdas för svår covid idag är gamla och sköra.
Citera
2023-12-05, 20:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Varför ringer du inte till Folkhälsomyndigheten och berättar om dina teorier?

Covid är idag ofarligt för personer utanför riskgrupp. Det är EXTREMT sällsynt att någon utanför riskgrupp i relativt ung ålder blir svårt sjuk pga "covid" idag, hösten 2023. Det var mycket sällsynt även tidigare men idag, 2 år efter att pandemin tog slut är fallen försvinnande få. Det är därför FHM inte ser någon anledning att rekommendera vaccin till den gruppen. Att du i din enfald drar helt ogrundade, okvalificerade och förhastade slutsatser av en artikel i Aftonbladet förändrar ingenting av detta.

Du är så desperat att få din världsbild bekräftad att du letar med ljus och lykta 24/7 och så fort du hittar minsta halmstrå så går du in här och dundrar på "TITTA TITTA VAD VAR DET JAG SA COVID ÄR JÄTTEFARLIGT FÖR UNGA OCH FRISKA PERSONER OBEGRIPLIGT ATT INTE ALLA VACCINERAR SIG PANDEMIN ÄR INTE ÖVER TITTA TITTA VAD VAR DET JAG SA COVID ÄR LIVSFARLIGT FÖR ALLA!!!! "

Oj, EN person av miljontals unga och friska i Sverige har dött och hade dessutom ett positivt covidtest vid dödstillfället. Stäng ner. Eller inte. Det verkar i nuläget vara större chans att vinna högsta vinsten på Lotto än att som ung och frisk råka illa ut av "covid", idag hösten 2023.

Folkhälsomyndigheten känner förstås till att covid är farligt. Vart har du varit de senaste åren? Varför tror du det erbjuds vaccin för ung son gammal? För att Big Pharma ska tjäna stora pengar?
Citera
2023-12-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Verkar vara en lite mer aggressiv variant som sprids nu.
Är det inte ovanligt det muterar så?
Mer aggressiv som i att man faktiskt blir lite sjuk.

Kan ju också ha med årstiden att göra...
Citera
2023-12-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur många friska 30-åringar har dött av covid? Du körsbärsplockar nu för att få ihop din sinnessjuka logik. De flesta 30-åringar dör inte heller av sepsis om det behandlas i tid. Det var det vården missade och hon hade överlevt om de inte skickat hem henne med en värktablett.

Men detta har inte med covid att göra, utan att vården har slarvat så att en ung person dött i onödan.

IMBILDEN känner garanterat dussintals friska 30-åringar som är svårt sjuka i covid just nu...

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
har du snurrat till det och blandat ihop det med Sivert Bakken månne?

https://www.svt.se/sport/skidskytte/sivert-backen-fick-hjartsacksinflammation-efter-covid-vaccinet-har-inte-kunnat-trana-pa-fem-manader

Tragiskt med alla idrottare som blev ilurade att vaccinet var ofarligt och nu har fått sina karriärer förstörda.
Citera
2023-12-05, 20:40
Medlem
Citat:
Folkhälsomyndigheten känner förstås till att covid är farligt. Vart har du varit de senaste åren? Varför tror du det erbjuds vaccin för ung son gammal? För att Big Pharma ska tjäna stora pengar?

Är detta ironi, eller har IMBILDEN nästan börjat gå i tilt trots alt? Några tankevurpor till så kanske du nästan är mål....=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in