Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Har du läst journalen?
Svårt sjuk patient inkommer med infektionssymtom och feber. Patienten avlider och obuduktion visar att patienten hade pågående covid och influensainfektion. Är ju knappast någon högoddsare att det gav upphov till infektionen som i sin tur ledde till att patienten avled.
Större chans att det var influensan som var problemet. Den är och har alltid varit farligare för unga än vad covid är. Men så fort ordet "covid" överhuvudtaget nämns så har ju du slutsatsen klar.
Vi ska vara glada att dårar som du inte har något att säga till om. Till och med de mest rabiata antivaxxarna är ju mer eftertänksamma med sina slutsatser när någon dör eller blir svårt sjuk direkt efter vaccinering.
Citat:
Inte heller att vaccination troligen troligen hade antingen skyddat patienten helt eller gett ett mildare sjukdomsförlopp.
"troligen"
Du fortsätter med dina fullständigt okvalificerade gissningar ser jag. Det kanske inte ens var "covid" som var problemet, då hade ju covidvaccination hjälpt föga.
Betydligt mer troligt är att utgånen blivit en annan om läkarna tidigare hade insett att det var sepsis.
Citat:
Du tror uppenbarligen inte att folk, även unga personer kan bli svårt sjuka i covid. Jag undrar seriöst vad du grundar din tro på. Är det youtubeklipp där andra antivaxxare kablar ut sina lögner?
Faktumet att inga unga personer blir svårt sjuka i covid numera är ju en ganska bra grund att grunda denna "tro", eller snarare vetskap, på.
Citat:
Har Folkhälsomyndigheten gått ut och sagt att de inte rekommenderar unga personer att vaccinera sig? Borde de inte göra det om vaccinet är farligt?
Är vaccinet farligt? Det var mer än jag visste. Men om du säger det så...
Folkhälsomyndigheten har gått ut och sagt att de inte har någon rekommendation om vaccination för unga personer i dagsläget.
Citat:
Vad invandring och Co2 debatten har med diskussionen att göra känns ju minst sagt märkligt. Min poäng med att nämna utbildningsnivå är att högutbilade är mer pålästa. De fattar bättre beslut. De har bättre hälsa och de lever längre. Hittar du en svårt sjuk person på akuten är det troligen mer sannolikt att det är en person som dig, än en som mig. .
Jaså, det är mer troligt att man på akuten hittar en frisk, vältränad, ovaccinerad man i 30-årsåldern som jag än en sån som dig, som är dubbelt så gammal som jag? Tillåt mig småle
Tror du på allvar att det finns fler ovaccinerade unga på akuten än det finns vaccinerade gamlingar?
Vad invandring och Co2 har med saken att göra är just det jag sa. Högutbildade är för mångkultur och massinvandring, något som alla med fler än två hjärnceller kan se är dåliga saker. Högutbildade går också omkring med klimatångest och tror på idioter som Greta Thunberg. Med det i åtanke kan man fråga sig varför högtubildades högre vaccinationsgrad skulle vara ett argument
för vaccinering. Om något är det i så fall tvärtom, med tanke på högutbildades track record i idioti.
Citat:
De flesta som vårdas för svår covid har inte ett uppdaterat vaccinationsskydd
Alla som vårdas för svår covid idag är gamla och sköra.