Citat:
Men du har fattat att Otto Hahn var verksam i NS-Tyskland när han upptäckte kärnklyvning? Tror du att han hade lyckats med det om ditt tramsargument att ”judiska teorier” var förbjudna hade stämt? Jag har stött på judeskrävel så många gånger tidigare och sanningen är att judars faktiska bidrag till vetenskap och uppfinningar inte är anmärkningsvärt stort. Till saken hör också att judar enbart varit framgångsrika inom den europeiska kultursfären. Det är judar som främst varit beroende av oss och inte tvärtom.
Philipp Lennard och Johannes Stark var nu inte fullt så framgångsrika i sin anti-relativitetskorståg mot tyska vetenskapsmän att jag skulle säga att de "förbjöds", som jag tidigare sa så fick de dessutom order att sluta förfölja Heisenberg när Himmler började få upp ögonen för potentialen som spetsfysiker stod för. Vi har många, många legendariska fysiker som Erwin Schrödinger som rentav lämnade NS pågrund av den urusla intellektuella miljön som existerade i toppuniversiteten efter NS erövring. Förstår du själv innebörden av en enorm migration av topp-vetenskapsmän lämnar Europa-kontinenten för Storbrittanien och USA medan inget sådant sker åt det motsatta hållet?
Det är väl klart att en befolkning på 1% är mer beroende av 99% som skapar huvuddelen av kulturen än tvärtom? I vilket fall så finns det några fåtal ämnen som kräver enorm förmåga till mental abstraktion där närmast judar lyckas åtminstone nå upp till en 50/50 split med 99% av befolkningen, som just fysik. I ren matematik så är det möjligt att de lyckas nå ännu längre. När det gäller ingenjörsförmåga och mer praktisk uppfinningsrikedom så finns det däremot inte en liknande överrepresentation överhuvudtaget, och där kan jag inte minnas många ashkenazijudar som utmärker sig.
Just nu är battaljen om framtiden battaljen om AI, och chat-gpt skapades av ett företag som styrs av en jude och med många judar i företaget, så jag tror att denna assymetrin fortsätter i framtiden.
Citat:
Dina militära kunskaper är bara så pinsamt usla. De västallierade plus Sovjet hade fullt sjå med axelmakterna och kunde ha förlorat om det inte hade varit för några fatala strategiska missbedömningar av NS-Tyskland. Nu vill du hävda att USA inte skulle ha fått några problem om Sovjet hade besegrats 1942. Tillåt mig hånle. Fatta att flera miljoner soldater från Röda armén de facto gick över till axelmakterna redan vid inledningen av Operation Barbarossa. Hade man haft full tillgång till Sovjet med dess stora befolkning, enorma naturtillgångar och jätteindustri så kan jag garantera att USA aldrig kunnat stå emot militärt. Definitivt inte på eget territorium när den egna befolkningen fått känna på krigets fasor. Militärstrategiskt är USA med sina omfattande kuster faktiskt enklare att invadera än ett land som Ryssland. Inbillar du dig verkligen att USA skulle ha haft herravälde till sjöss och i luften om Sovjet hade fallit? USA hade aldrig fått möjligheten att skeppa iväg någon atombomb om nu ett potentiellt krig hade varat till 1945.
Det är tillräckligt svårt, närmast omöjligt att ta över Storbrittanien för NS-Tyskland, med tanke på hur offantligt komplicerad det är med amfibisk invasion av välutrustade försvar. Att Tyskland eller Japan skulle kunna skapa en flotta för att ta miljontals män över atlanten för att invadera USA, med en industriell produktion som överträffade båda länderna tillsammans, detta är skrattretande. Att de skulle lyckas med bedriften runt 1944, när de knappt ens skulle ha tid ens vid seger efter seger att få ordning på den enorma ryska kontinenten (desto mindre byggt ut infrastruktur att få ut något av naturresurserna ), detta är bortom vad som är inom möjlighetens gränser.
Tyskland skulle först behöva bygga en flotta som överträffade Storbrittanien, sedan en som överträffar USA, och detta skulle bara vara början. USA ansåg att det närmast skulle vara omöjligt att lyckas med en massiv landsinvasion mot Japan när Japan var på knän, och Soviet gav genast upp iden så fort de började leka med implikationerna av ett sådant anfall (och Soviet brydde sig inte om att offra miljontals soldater olikt USA).
USA hade ju 100 hangarfartyg gentemot ca 25 i Japans fall och 4 stycken i Tyskland (samt inga stora då kallade "fleet carriers). Då började USA och Japan ungefär lika, innan Japan "väckte björnen". Admiralen som ansvarade för Pearl harbor anfallet hade studerat i USA och kände ju till USAs industriella kapacitet. HAn visste att det skulle vara omöjligt för Japan att besegra USA i det långa loppet.
Citat:
Observera att vi talar om judar som grupp. Alla enskilda judar är självfallet inte etnocentriska. Men det är ju bra att du medger att judar som grupp har extremt mycket makt. Tycker du verkligen att det positiva judar bidragit med uppväger allt det negativa? För det senare är en hel del. Som traditionell marxism och kulturmarxism med all sin destruktivitet vi nu ser i väst. Eller det skuldbaserade penningsystemet med FRB. Det krävs väldigt mycket för att väga upp detta och jag lyckas då inte med det. Oklart varför du namedroppar just Von Neumann kopplat till datorns uppkomst. De flesta skulle nog snarare nämna Charles Babbage eller Konrad Zuse(verksam i NS-Tyskland och sponsrad av regimen).
Hur tycker du själv att bilden av Israel och judar generellt framstår just nu efter de senaste 6 veckornas konflikt mellan Hamas och Israel?
Hur tycker du själv att bilden av Israel och judar generellt framstår just nu efter de senaste 6 veckornas konflikt mellan Hamas och Israel?
Jag kan inte säkert säga ifall det positiva som judar bidragit med uppväger det negativa, måste seriöst tänla på saken för att säga säkert.
Jag tror att det finns ofta en 30-40% judar inom eliten och antisemiter bygger konspirationer på att x eller y inte skulle inträffa utan att dessa judar fanns där. Ta till exempel federal reserve act 1913 som gick emot konstitutionen, dör "the big six" möts för att konspirera om skapandet av centralbanken. Något som man slagits om i bakgrunden sedan landsfäderna och Alexander Hamiltons konflikter mot Thomas Jefferson i frågan (två ickejudar). De flesta av de som träffades på Jekyll Island var ju inte judar. JP Morgan, citygroup, Rockefellers, etc. var ju inte judar, medan Goldman Sachs och Paul Warburg var ju framstående judiska kapitalister som befann sig där. Du har alltså här en gäng kallt kalkylerande kapitalister som skapar en kabbal bakom folkets rygg, och på något sätt så blir det judarnas fel bland antisemiter, som om en JP Morgan eller en Rockefeller inte kan agera som kapitalistisk rövhål helt utan att ha judar inblandade?
Detta är problemet med antisemitiska konspirationer. Rockefeller och Rotschilds nämns ofta i stora konspirationsteorier, trots att den ena är ickejudisk och den andra judisk familj. Kontentan tycks vara att ickejudiska kapitalistiska dynastier beter sig ungefär likadant som judiska sådana. Är Bezos bättre än Larry Page? Är Bill Gates bättre än Mark Zuckenberg?
Jag ser inget som pekar på att så är fallet. Ta big pharma som fått så mycket uppmärksamhet på sista tiden, där den största av dem Pfizer är skapat av tysk-amerikaner, är de så mycket bättre än valfri judisk storkapitalistbolag? Har inte Bezos anledning att vilja ta in massa mexikanare som är billiga proletärer trots att han inte är jude? Är Wallenbergarna mycket bättre än Bonniers?
Så judiska konspirationer använder av judisk överrepresentation bland rika och mäktiga för att sedan sopa under mattan hur ickejudiska storkapitalister beter sig precis likadant.
Israel framstår inte som speciellt bra alls med denna konflikten annars, så som jag sagt tidigare. Jag tror å andra sidan att faktumet att amerikanska judar blivit allt mer kritiska till Israel (majoritet är kritiska numera enligt några undersökningar) åtminstone inte gör de till stora hycklare så som exempelvis organisationer som ADL definitivt visar sig vara.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2023-12-02 kl. 16:55.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2023-12-02 kl. 16:55.