Citat:
Vill du hävda att det fanns en politisk koppling mellan väst och Sovjet? Inte mig emot i så fall för den gemensamma nämnaren stavas judisk makt. Annars om vi bara ser det militärt så förfogade Sovjet över resurser i manskap som väst aldrig hade kunnat komma i närheten av. Det hade också kunnat gå väldigt annorlunda om även Japan deltagit i Operation Barbarossa. Sovjet hade då troligen fallit under våren/sommaren 1942.
Kopplingen utgjordes av den gemensamma kampen mot Hitler. Den motiverade UK att bidra till den sovjetiska krigansträngningen. Kontrafaktiska historiespekulationer väljer jag bort.
Citat:
”Jewish brigade”…du framstår bara som en hopplös sykofant till Zion när du hävdar att ett par tusen man gjorde någon skillnad i WWII. Jag tror inte för ett ögonblick att britterna hade någon annan uppfattning än jag. Det var den judiska lipvalsen om holohoax tillsammans med de judisk-marxistiska terroraktionerna som fick britterna att verka för FN-beslutet 1947. Möjligen kan jag tänka mig att britterna även hoppades på att en massa judar skulle utvandra till Israel. När Hitler på 1930-talet frågade UK jämte en rad andra länder ifall de kunde tänka sig att ta emot tyska judar så blev svaret blankt nej. Inga vettiga folk någonsin som vetat vad judar går för ville ha judar i sina länder.
Vilken anglo-cuckservativ dynga. Just nu i världen har stämpeln ”antisemit” devalverats till nästan ingenting efter Israels framfart i Gaza. Snart är det en hedersbeteckning. Din analys är felaktig och återigen kan vi se hur vänstern är mycket listigare än den pseudohöger som regerar Sverige just nu.
Vilken anglo-cuckservativ dynga. Just nu i världen har stämpeln ”antisemit” devalverats till nästan ingenting efter Israels framfart i Gaza. Snart är det en hedersbeteckning. Din analys är felaktig och återigen kan vi se hur vänstern är mycket listigare än den pseudohöger som regerar Sverige just nu.
Igen, det förefaller som att Du inte begriper politik. Du kan inte skilja mellan taktik och strategi. Men, ideologiska antisemiter har alltid levt i sin lilla värld.
Citat:
Ok. Så vad tycker du att Israel hittills vunnit politiskt genom sin framfart i Gaza? Militärt har Israel definitivt inte uppnått några fördelar utan tvärtom. Sen beror det på vilka experter man lyssnar till. Om man som du blint förlitar sig på agitprop från västmedia och diverse etablissemangskoryféer, ja då är det förståeligt varför man ständigt blir förvånad och besviken.
Jag har inga detaljer om läget, därtill har det passerat allt för kort tid för att göra en rimlig bedömning ännu. Det kanske dröjer ett halvår tills vi vet tillräckligt.