2023-12-04, 08:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
City - Spurs... det är sjukt imponerande hur Spurs med den skadelista de har, kan åka till Etihad med fyra ytterbackar i backlinjen, spela sitt spel, plocka hem en pinne. Skulle vilja se Arsenal göra det med Cedric, White, Tomiyasu och Zinchenko som backar, med Elneny och Jorginho framför? Herregud, gnället härinne över skadeläget hade slagit i taket.

Med det sagt, borde nog City kapitaliserat mer på sina chanser. Håland missar väl ett par lägen han normalt gör mål på. Ser att det blev gnäll över ett VAR-läge för straff i slutet, hade City några skäl för det?

Det hade gått alldeles utmärkt! Eller, ta bort Cedric så hade det funkat.

Domaren får hjärnsläpp och gör ett helt sjukt misstag. Ofattbart.
Citera
2023-12-04, 08:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Straff låter jag vara osagt. Det jag sett handlar om ett friläge, dock en bra bit från mål. Domaren visar först fördel men blåser av när Grealish ser ut att komma fri. Definitivt inte ett garanterat mål, men det är svårt att hitta en anledning till avblåsning. Fans till alla lag hade blivit upprörda. Dock känns det lite lustigt när Cityfansen skriker cheat till domaren med tanke på utredningen deras klubb är under.

https://twitter.com/DMFv2/status/1731379410584961300?t=b0c3kTizrKPgbOGJyk4uKg&s=19

Haaland var inte glad. https://twitter.com/IamPrinceSanya2/status/1731532553515880487?t=lD0XMckCErt-BXs4nBJGPg&s=19

Om jag förstår det rätt var det två lägen i slutet City var upprörda på, både denna avblåsning och en potentiell straff i slutet som granskades av VAR men friades.

Man fattar att City lackar lite här. Undra hur domaren tänkte, att han bedömde att City spelat bort fördelen (att passningen blev fel), eller att han tycker att Grealish är offside och ger frisparken före Spurs får en offsidefrispark?
Citera
2023-12-04, 09:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Matips knäskada "not a short one" enligt Klopp:

Citat:
“We lost today Joel and we have obviously no scan yet, but after all you hear and can see that will not be a short one,” said the Reds boss. “It's his knee. Unlucky, but we have to get through this.”

Kontraktet går ut i sommar, Matip är 32 och är det korsbandet har han troligen gjort sin sista match i Liverpool. Tråkigt.

Jag utgår från att Liverpool, med tanke på kontrakts-situationen, redan har ett arbete på gång med ersättare. Duger Konate/Gomez med Quansah som backuper, eller behöver man få in ett par fräscha ben redan i januari?
Citera
2023-12-04, 12:31
Medlem
Drickbacks avatar
Hinner Hooper bli avstängd innan han får döma Sheffield U - Liverpool?

Här är veckoomgångens rättsskipare
https://www.premierleague.com/news/3800126
Citera
2023-12-04, 14:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Heckingbottom blir väl då först att få sparken i Premier League av allt att döma. Wilder ska ta över.

Har egentligen haft ett hopplöst jobb med ett Sheffield United med ägarproblem och ekonomiska bekymmer. Var en succe att ens ta upp laget. Så det blir den klassiska att han gjorde ett för bra jobb för sitt eget bästa. Hade man slutat typ 6a och missat i kvalet hade ingen gnällt och både laget och Heckingbottom stannat kvar i The Championship. Då hade man istället i detta nu legat mitt-övre halvan där och då hade han fortfarande haft sitt jobb kvar och alla varit nöjda och glada.

Samtidigt är laget sämst. Inte bara i årets Premier League utan sämsta jag sett sen jag började följa Engelsk fotboll runt 2003/2004. Inte ens Derby var sämre.

Och då räknar jag med det spelmässiga. Man är inte bara poäng och resultatmässigt underlägsna utan ständigt utspelade och har ingen chans. Poängen har kommit slumpmässigt.

Mer än bara Heckingbottoms fel dock då truppen är för dålig. Så Wilders kommer nog inte hjälpa även om ny tränare effekten lever sitt egna liv och efter sina egna lagar och regler.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-12-04 kl. 14:22.
Citera
2023-12-04, 14:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Heckingbottom blir väl då först att få sparken i Premier League av allt att döma. Wilder ska ta över.

Har egentligen haft ett hopplöst jobb med ett Sheffield United med ägarproblem och ekonomiska bekymmer. Var en succe att ens ta upp laget. Så det blir den klassiska att han gjorde ett för bra jobb för sitt eget bästa. Hade man slutat typ 6a och missat i kvalet hade ingen gnällt och både laget och Heckingbottom stannat kvar i The Championship. Då hade man istället i detta nu legat mitt-övre halvan där och då hade han fortfarande haft sitt jobb kvar och alla varit nöjda och glada.

Samtidigt är laget sämst. Inte bara i årets Premier League utan sämsta jag sett sen jag började följa Engelsk fotboll runt 2003/2004. Inte ens Derby var sämre.

Och då räknar jag med det spelmässiga. Man är inte bara poäng och resultatmässigt underlägsna utan ständigt utspelade och har ingen chans. Poängen har kommit slumpmässigt.

Mer än bara Heckingbottoms fel dock då truppen är för dålig. Så Wilders kommer nog inte hjälpa även om ny tränare effekten lever sitt egna liv och efter sina egna lagar och regler.

Han gråter nog hela vägen till Dubai. 2.5 år kvar av kontraktet, får nog en fet buyout och kan dra till solen i 3-4 månader och vänta på att telefonen ska ringa. Fick säkerligen en fin bonus för uppflyttningen, om spelarna fick mellan 250-400k£ per skalle lär han ha fått något liknande och kanske en löneökning? (även om det finns nyheter som pekar mot att Sheffield skulle ha svårt att betala ut dem i våras).

Snubben är 46 och kommer vara toppkandidat till nästa underpresterande Championship-klubb med ambition om uppflyttning.

Mer orolig för att spelarna får en nytändning under Wilder och presterar poäng från Liverpool på onsdag...
Citera
2023-12-04, 15:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Med det sagt, borde nog City kapitaliserat mer på sina chanser. Håland missar väl ett par lägen han normalt gör mål på. Ser att det blev gnäll över ett VAR-läge för straff i slutet, hade City några skäl för det?

Inte straff, men det kom ju efter den där märkliga avblåsningen som jag inte begriper. För mig var det iaf uppenbart att domaren först visade fördel, om än lite otydligt (med en arm, inte två som domarna egentligen ska göra och inte kan missförstås). Så City var väl redan irriterade, men det är ju inget skäl för att döma straff (två fel blir inte ett rätt osv).

För övrigt finns det ju inga garantier att Grealish skulle ha gjort mål, eller ens fått ett friläge när avblåsningen km. Så sopren var han inte, och försvararen hade nog hunnit i kapp honom.

I slutändan var nog Håland et consortes allra mest sura på sig själva för att de inte gjorde fler mål och dessutom lät Tottenham kvittera. Men att idka självkritik är alltid jobbigt, och då finns lyckligtvis alltid ett domarteam som kan agera spottkopp.
Citera
2023-12-04, 17:50
Medlem
Drickbacks avatar
An FA statement: “Manchester City have been charged with a breach of FA Rule E20.1 after their players surrounded the match official during the Premier League fixture against Tottenham Hotspur on Sunday 3 December 2023.

FA kommer att ha göra efter helgen med spelare, klubbar & domare utredningar.
Citera
2023-12-04, 17:52
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
An FA statement: “Manchester City have been charged with a breach of FA Rule E20.1 after their players surrounded the match official during the Premier League fixture against Tottenham Hotspur on Sunday 3 December 2023.

FA kommer att ha göra efter helgen med spelare, klubbar & domare utredningar.

Fick dom några gula kort?

Edit: jävla latnisse jag är. Endast Haaland fick gult kort. Den där nya regeln höll inte länge alltså. Enda gången jag sett spelare få gula kort var efter Havertz råsatsning mot Newcastle, där 3 spelare i Newcastle fick varsitt gult.
Citera
2023-12-04, 18:05
Medlem
jontepsgs avatar
Tomiysu verkar inte vara allvarligt skadad som tur är, han har varit grym senaste matcherna. Men Ben White är tillbaka oavsett så jag ska verkligen inte klaga på Arsenals skadeläge just nu. Bara hoppas det fortsätter såhär!
Citera
2023-12-04, 18:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Fick dom några gula kort?

Edit: jävla latnisse jag är. Endast Haaland fick gult kort. Den där nya regeln höll inte länge alltså. Enda gången jag sett spelare få gula kort var efter Havertz råsatsning mot Newcastle, där 3 spelare i Newcastle fick varsitt gult.
Domarna gör som de vill, tex en av era skulle varit utvisad för först ta med boll efter avblåsning och sen i annan situation vifta med sin hand att motståndare ska ha gult.. slapp gult i båda situationerna såvitt jag vet.

Helt förståeligt de reagerar när domaren visar inkompetens.. Grealish är onside när bollen går och löper ifrån motståndare och skapar nån meters lucka på några meters löpning. Finns bara en som är i närheten av honom och även om han inte orka hela vägen till mål hade han säkert ordnat fram frilägesutvisning. Domaren är fri att lämna fördel om han vill så göra men nu blev det tokigt. En möjlighet är att han inte ser Grealish när passningen går men det vore hårresande sett till de bilder jag sett. Tror inte han blir straffad, FA måste hålla ner antalet avstängar 😜

Som vi trodde höll de inte länge på regeln vilket gick ut över det första som drabbades av deras ojämnhet.
Citera
2023-12-04, 18:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Domarna gör som de vill, tex en av era skulle varit utvisad för först ta med boll efter avblåsning och sen i annan situation vifta med sin hand att motståndare ska ha gult.. slapp gult i båda situationerna såvitt jag vet.

Helt förståeligt de reagerar när domaren visar inkompetens.. Grealish är onside när bollen går och löper ifrån motståndare och skapar nån meters lucka på några meters löpning. Finns bara en som är i närheten av honom och även om han inte orka hela vägen till mål hade han säkert ordnat fram frilägesutvisning. Domaren är fri att lämna fördel om han vill så göra men nu blev det tokigt. En möjlighet är att han inte ser Grealish när passningen går men det vore hårresande sett till de bilder jag sett. Tror inte han blir straffad, FA måste hålla ner antalet avstängar 😜

Som vi trodde höll de inte länge på regeln vilket gick ut över det första som drabbades av deras ojämnhet.

Vet inte vilken situation du tänker på men du har säkert rätt.

Jo, problemet i situationen med City är väl det att domaren förstår att han gjorde bort sig därav att han håller i korten tror jag. Det jag menar med att domaren ska själv få avgöra om han känner sig hotad eller inte, vilket han kanske gjorde eftersom city komemr få straff. Men då borde han också gett fler gula än enbart till Haaland. Men men.

Nä precis, det regnade ju gula kort första 3 omgångarna. Flera spelare som åkte ut på dubbla gula, och flera av dom dubbla var felaktiga. *Host host* Tomiyasu *host host*.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in