Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Man lär sig så länge man lever, gå aldrig med på något sånt här framöver.
Du gick med på en provanställning gånger två.
På mitt sista intervju förhandlade jag bort provanställning då det inte var aktuellt att arbeta på nåder i 6 månader.
Hade dom antytt att jag skulle provjobba 12 månader hade jag skrattat och lämnat rummet.
Det är tuffa tider men du är snickare, så svårt kan det väl inte vara att få ett vettigt jobb med en vettig arbetsgivare? Hitta nytt jobb och be dom dra åt helvete.
Vilka jävla svin dom är, min chef förklarade lite snabbt att jag fått 6 nya månader sedan sprang han iväg, han ville inte ens förklara för mig vad dom nya 6 månader innebär, men förmodligen är det som du säger 12 månaders visstidsanställning, utnyttjar mig för att senare kunna göra sig av med mig lättare.....
Jävla regler vi har i detta land, jag har sådan förbannad lust att gå raka vägen in på chefens kontor och be om en fast anställning eller så slutar jag....
Vill inte arbeta fram till mars sedan få sparken och behöva lösa nytt arbete igen. Min bror har redan frågat mig om att börja jobba på hans företag. Fan vad lack jag blir främst för att fittan till chefen förklarade att vi börjar med 6 månader och dum som jag var läste jag inte att det var 6 månaders visstidsanställning.....
Utnyttjad känner man sig....