2023-11-30, 11:24
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
är det någon från insidan från postnord som vill dela med sig om hur det ser ut just nu?

Skicka mig ett dm vad exakt du vill veta.
Citera
2023-11-30, 11:34
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jaha, tyckte mig höra att det ändrats nu, att du åker oavsett om de kan bevisa att du visste om att brevet var på väg och innehållet... men går ju så sjukt mycket rykten om post och knark nu att man vet varken ut eller in vad som är sant och den vanliga patalogiska paranoian som sprids!

Är det någon som blivit dömd mot sitt nekande än? Kan tänka mig det gäller om det antingen kommer flera försändelser till samma addressat. Eller att dom kommer och gör ett oväntat besök och hittar tex pipa eller våg/zippåsar etc. Som gör att det går dömma på det sättet.
Citera
2023-11-30, 12:13
Medlem
30-nov till 15 januari är den sämsta tiden varje år - även utrikes om man vill beställa saker.
Tullverket jobbar som hårdast denna tid. Och kan tänka mej att polisaspiranter och tullverksaspiranter tar över postflödet med tullhundar från arlanda. Hårt mot hårt just nu. Många kommer åka fast.
Citera
2023-11-30, 13:59
Medlem
Citat:
Eh för att skatten betalar polishundar, poliser etc som ska leta knarkbrev på terminaler i tusentals som föreslogs? Du som inte läser, inte mitt problem, polisens arbetete dras ej på porto. Isåfall får de väl höja porta till 100kr/frimärke enligt den teorin.
Iofs så tror jag att tullen har egna hundar. Dessa är säkert stationerade där saker kommer in och ur landet/EU. Sen så turnerar de runt lite på olika hamnar, flygplatser och postdepåer för att ta det som sänds inom landet. De hittar vad de söker på nolltid och åker sen vidare till nästa uppdrag. Varför tror du att dina försändelser fastnar ibland? Det finns naturligtvis även andra sätt att upptäcka knark på. De gör säkert även hembesök!
Citera
2023-11-30, 14:44
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
30-nov till 15 januari är den sämsta tiden varje år - även utrikes om man vill beställa saker.
Tullverket jobbar som hårdast denna tid. Och kan tänka mej att polisaspiranter och tullverksaspiranter tar över postflödet med tullhundar från arlanda. Hårt mot hårt just nu. Många kommer åka fast.

Borde det inte vara tvärtom? Det är ju den perioden det är 2-3 så många paket och brev som skickas. Borde ju vara mer sannolikhet att det lyckas slinka igenom då gentemot när det är lite försändelser.
Citera
2023-11-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Ca 30% av alla knarkpaket beslagtas nu för tiden.
Bullshit kan jag säga. Tullen menar att man tar 5-10% av försändelserna med narkotika. Menar du att postens egna superpersonal skulle prestera såpass mycket bättre än Tullen?

Sen kör Tullen ibland riktade projekt när de väl hittat ett bra flöde och just då kan beslagsstatistiken vara bra mycket bättre.
Senast redigerad av Dorthor 2023-11-30 kl. 14:50.
Citera
2023-11-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Borde det inte vara tvärtom? Det är ju den perioden det är 2-3 så många paket och brev som skickas. Borde ju vara mer sannolikhet att det lyckas slinka igenom då gentemot när det är lite försändelser.

Nolltoleransen mot droger i jul och nyårstid har de alltid värnat om. Deras kampanj är stor nu. Vill du ta in droger så gör det i juli när folk är på semester. Postnord kan skylla på förseningar p.g.a snö och underbemanning. Givetvis är det p.g.a polisens nya insatser och befogenheter. Man bör vara orolig
Senast redigerad av fonzen 2023-11-30 kl. 14:54.
Citera
2023-11-30, 14:51
Medlem
insikters avatar
Citat:
Jaha, tyckte mig höra att det ändrats nu, att du åker oavsett om de kan bevisa att du visste om att brevet var på väg och innehållet... men går ju så sjukt mycket rykten om post och knark nu att man vet varken ut eller in vad som är sant och den vanliga patalogiska paranoian som sprids!

Så är det men i ett rättssamhälle så kan du inte dömas för brott utan bevisning. Då skulle vi alla kunna beställa knarkbrev med dålig stealth till våra fiender
Citera
2023-12-03, 13:24
Medlem
Är det någon som fått sina beställningar beslagtagna senaste 1-2 veckorna eller har dom kommit fram? Känns inte som dom har nån insats mot ”knarkbrev” har inte märkt av nåt iaf
Citera
2023-12-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
En majoritet av de som beställer kan nog köpa knark på gatan ändå

Darknet är mycket säkrare vet man att en vendor har många bra betyg osv kan man vara nästan helt säker på att skiten inte är bankad med fentanyl, spice i weedet osv

Men det radioreportaget ledde nog till detta, polisen tvingade Postnord till en insats helt enkelt
Säg inte det, de har blivit en prispress på ladd och tjack som lett till att det är lika eller mer utbankat på darknet numer
Citera
2023-12-04, 16:43
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112
Är det någon som fått sina beställningar beslagtagna senaste 1-2 veckorna eller har dom kommit fram? Känns inte som dom har nån insats mot ”knarkbrev” har inte märkt av nåt iaf

Jag vet om åtminstone tre personer vars beställningar inte kommit fram, alla har beställt från olika
vendors på flugsvamp och archetyp.
Citera
2023-12-05, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112

Jag har två leveranser av två olika substanser, ifrån två olika vendors som jag sedan tidigare varit stammis hos och aldrig haft problem med.
Ingen utav dom har dykt upp ännu, så man börjar ju noja lite men intalar mig själv att det är black friday-överbelastning hos postnord.

Ena beställningen gick tyvärr till autosläpp, den andra lyckades jag starat dispyt på.
Men har inga höga förhoppningar om re-ship direkt..

Att bli ren finns inte på kartan tyvärr, men lär helt klart gömma det jag har hemma på bombsäkra ställen framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in